יכול לעניין אותך גם

חרבות ברזל

נשים במלחמה: 53% מבעלות העסקים הקטנים והזעירים מדווחות על ירידה בהכנסות

53% מבעלות העסקים הקטנים והזעירים מדווחות על: ירידה של מעל 50% בהכנסות העסק מאז המלחמה כך עולה ממחקר שערכה עמותת יוזמות עתיד שמלווה נשים בתהליכי פיתוח והקמה של עסקים זעירים וקטנים עבור 56% מהן העסק הוא מקור הפרנסה המרכזי והיחידי יחד עם זאת, מרביתן בוחרות להמשיך את העסק עם התאמות מסוימות

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

14/01/24

מעל מחצית (53%) מבעלות העסקים הזעירים והקטנים דיווחו על ירידה של יותר מ- 50% בהכנסות שלהן מאז תחילת המלחמה. כך עולה ממחקר שערכה עמותת יוזמות עתיד בקרב הבוגרות שלה שבחן את השפעות המלחמה על הפעילות הכלכלית של העסקים. העמותה מלווה אלפי נשים בכל שנה בתהליכי הקמה ופיתוח של עסקים זעירים וקטנים. המחקר נעשה באמצעות חברת אדווה מחקר ופיתוח במהלך נובמבר.

בהתייחס לאותה שאלה לגבי היקף הפגיעה בהכנסות: כרבע מהיזמיות (24%) דיווחו על ירידה שבין 50%-20%; 12% דיווחו על ירידה של עד 20%. רק 9% דיווחו שההכנסות נשארו ללא שינוי ו- 2% דיווחו שהיתה עליה בהכנסות.

הנתון מטריד יותר כאשר אנחנו לוקחים בחשבון את העובדה ש- 56% מהיזמיות דיווחו שהן מקור ההכנסה היחידי שלהן. 26% הן מקור ההכנסה העיקרי, ו- 18% הן רק חלק קטן מההכנסות. לגבי גובה ההכנסה הממוצע עד המלחמה: כחמישית (21%) דיווחו על הכנסה של עד 2,000 ₪ בחודש; 22% על 2,000-5,000 ₪ ממוצע בחודש; 23% בין 5,000-8,000 ₪; 17% דיווחו על הכנסה חודשית ממוצעת של 8,000-11,000 ₪. 12% בין 11,000-20,000 ₪ בחודש ו- 5% מעל 20,000 ₪ בממוצע בחודש.

בנוסף, לא נמצא קשר  בין עוצמת הנזק הכלכלי בעקבות המלחמה לבין גובה ההכנסות או הוותק העסקי. מבין הנשים שהשתתפו במחקר: 14% בעלות ותק של פחות משנה כבעלות עסק; 16% שנה עד שנתיים; 23% שנתיים עד ארבע; 47% יותר מארבע שנים. הרוב המוחלט של העסקים בעלי אופי נשי. 40% בתחום הדרכת חוגים, הנחיית סדנאות והוראה; 40% עוסקות בטיפול רגשי, אלטרנטיבי או רפואי; 14% בתחומי הקאוצ'ינג ו- 6% במקצועות היופי. מחצית היזמיות מאזור המרכז והשרון, השאר מיתר חלקי הארץ.

מוטיבציה גבוהה ואופטימיות

למרות הירידה הדרמטית בהכנסות העסק רק 2% שוקלות לסגור את העסק ו- 8% שוקלות להקפיא אותו לזמן הקרוב. 38% בחרו להמשיך אותו עם התאמות מסוימות בהתנהלות העסק ומעל מחצית מהיזמיות (53%) ממשיכות את העסק.

44% מתוכן, אופטימיות מאוד לגבי התאוששת העסק בטווח של שנה

המחקר גם בחן את  מהות הפגיעה בעסק: 37% השיבו שהן אינן יודעות כיצד להפעיל את העסק במצב הנוכחי; 31% אינן מסוגלות להניע את עצמן להפעיל את העסק; 21% השיבו שהעסק לא רלוונטי למצב הלחימה. 11% ענו שאיבדו לקוחות בעקבות מעבר מקום או שאין להן את הציוד והתנאם להפעיל את העסק.

לגבי המענים שהן זקוקות לו: 9% אמנם רוצות לבחון מחדש את תחום העסק, אבל הרוב המוחלט של היזמיות זקוקות לסיוע בעסק הקיים. 17% סיוע בהגדרה ואפיון של קהל לקוחות חדש; 29% בהרחבת העסק לשירותים ומוצרים חדשים ו- 37% בבניית תוכנית שיווק.

צופית גורדון מנכלית עמותת יוזמות עתיד. צילום Q ELITE BEAUTY

צופית גורדון, מנכ"לית יוזמות עתיד: "הממצאים שעולים מהמחקר הם קריאת השכמה עבור כולנו. שלושה חודשים אחרי המלחמה ולא בטוח שעברנו את שיא המשבר. אנחנו נוטים לשכוח אבל רבות מבעלות העסקים עדין מתמודדות עם השלכות הקורונה ויוקר המחייה שהאמיר מאד רגע לפני פרוץ המלחמה בעקבות הרפורמה המשפטית. כלומר, הכניסה לתקופה הנוכחית עבור נשים אלו, שרובן מחזיקות עסק, שהן העובדת היחידה בו ושהוא מהווה עבורן אלטרנטיבה תעסוקתית יחידה ומפרנס תא משפחתי שלם הוא מנקודת פתיחה מאתגרת. שימור ומניעת נפילתם של עסקים אלו צריך להיות צו השעה של כולנו לחיוניות הכלכלה הישראלית כיום ובשש אחרי המלחמה. אם לא נמנע קריסה שלהם כרגע נמצא עצמינו עם אבטלה, קצבאות מדינה ופערים חברתיים שייקח שנים לתקן. יש אפשרות לתקן כעת ולמנוע את השבר העתידי.  מדובר בנשים  נחושות ומחויבות להמשיך ולפתח את העסק שלהן. הן לא רוצות תרומות אלא תנאים הוגנים שיאפשרו להן להמשיך ולהצליח".

עמותת 'יוזמות עתיד' פועלת מזה עשור, במטרה לסייע לנשים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית להקים ולפתח עסקים קטנים ובאמצעותם להגיע לעצמאות כלכלית ומשפחתית. העמותה פועלת בפריסה ארצית בעשרות ישובים ברחבי הארץ ומלווה נשים מכלל מגזרי החברה הישראלית, יהודיות, ערביות, חילוניות, חרדיות, עולות חדשות, בדואיות, דרוזיות ואחרות.

מדי שנה מלווה העמותה למעלה מ-1,100 יזמיות המשתתפות בתוכניות העמותה להקמה של עסקים חדשים. עד כה, מיום היווסדה, ליוותה העמותה למעלה מ-5,500 נשים אשר השתתפו בתוכנית ועברו את תהליך הליווי הכולל איתור, מכינה, קורס עומק המתמקד בהקמה וניהול עסק קטן, ומנטורינג אישי על ידי אנשי עסקים מובילים בתהליך ניהול העסק. כל 1,000 עסקים של נשים שהוקמו במסגרת העמותה, מניבים קרוב ל-60 מיליון ש"ח הכנסה נטו לבעלות העסקים, ועוד כ-60 מיליון ש"ח חיסכון בתשלומי העברה למדינה. את העמותה מלווים מספר שותפים אסטרטגיים ביניהם בנק הפועלים, פייבר, שטראוס, בנק לאומי, Usaid, אלטשולר שחם, פדרציית דיטרויט קרן עזריאלי ורבים נוספים. את העמותה יסד היזם ניסים בר-אל ומובילות אותה כיום צופית גורדון מנכ"לית העמותה ובת-שבע משה המשמשת כיו"ר.

נחשף: אליקו כהן בדרך אל ג'וב החלומות ויגיש פודקאסט חדש ב"ישראל היום"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

יכול לעניין אותך גם

חצי שנה למלחמה | כאן ביום שידורים מיוחד

כאן, תאגיד השידור הישראלי, יקיים יום שידורים מיוחד בכל הפלטפורמות, לציון חצי שנה למלחמת "חרבות ברזל". יום ראשון | 7 באפריל משעות הבוקר

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24

בשם ההסברה: נטלי דדון בשמלה מעוררת מחלוקת

"יש לי חור בנשמה בצורה שלך" - המסבירה הלאומית נטלי דדון מציגה שמלה בקוד לבוש לבן שעוצבה ע״י סתיו ג׳אן בקונספט ציונות ואהבת המדינה. את השמלה עיצבה מעצבת האופנה הישראלית סתיו ג'אן, המתמחה בעיצוב שמלות כלה. דדון כתבה ליד אלבום התמונות של השמלה שהעלתה לאינסטגרם שלה: "יש לי חור בנשמה בצורה שלך". את אצבעה עיטרה טבעת זהב ענקית בצורת מגן דוד.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,26/03/24

חודש המשפחה בסינמטק תל אביב

סרטים בטרום בכורה, קלאסיקות לכל המשפחה, שעת סיפור וסרט, סדנת מיניאטורות, ספיישל יום המשפחה עם תכני ערוץ הופ!, הארי פוטר – גיבור הולך לעיבוד - מועדון מבקרים צעירים עם גלית רויכמן, מפגשים קולנועיים, סדנת מיניאטורות, "כאן חינוכית" - השקת עונה 3 של כראמל, מקיף מילאנו סוגרת את עונה עונה 4 " – פרקי סיום ומפגש עם הכוכבים ועוד ועוד במהלך חודש פברואר

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24

"במת האומה" חוזרת לעונה חדשה בירושלים

החל מסוף פברואר יופיעו על במת האומה הפרוייקט של עידן רייכל, אדיר מילר, מישל אלבז תארח את קרן פלס ואורחים לרגל יום האשה הבינלאומי, יהורם גאון והגבעטרון ישירו נעמי שמר במופע מיוחד, קולולם ועוד. אלה הם רק חלק מהאמנים המובילים בישראל שיעלו על 'במת האומה' במרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה בירושלים החוזרת לעונת תרבות חדשה החל מה29.2.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,25/02/24

המתווכת

נטע עדני היא אישה של חיבורים. מאז שהיא זוכרת את עצמה, היא אהבה אנשים והבינה כמה כוח יש לשיתופי פעולה ולעבודה משותפת. נטע חובשת לראשה מספר כובעים, שכביכול נראה שאין קשר ביניהם: היא גם אשת נדל"ן, גם מתעסקת בפיתוח עסקי, גם אקטיביסטית בעיר תל אביב (ובכלל) וגם מוציאה טיולי בוטיק להודו. אז מה בכל זאת הקשר ביניהם?

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,10/03/24
מקודם

"ועמדי שלנו כפרה": "התקווה 6" בשיר הצדעה למערך חיילי המילואים

סינגל חדש לתקווה 6 שכל כולו הצדעה למערך חיילי המילואים. שיר שנכתב בהשראת הפוסט המרגש של אסף פרי בפייסבוק ומספר את הסיפור של העם שלנו שמגוייס מיידית ברגע שנקרא אל הדגל. חיי היום יום מוקפאים בשנייה לטובת ההגנה על הבית כשכל אחד עובר לתפקיד לו הוכשר והתאמן בצבא. מציאות ייחודית וחריגה שמאפיינת כל כך את הישראליות. עם של גיבורי על.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

מהמילואים למילואים

הסטנדאפיסט והמילואימניק גיא הוכמן הגיע לשמח סטודנטים ממכללת הדסה ירושלים המשרתים במילואים

מערכת ג׳ננה
יום שני,11/03/24

הלוחמות בעורף: ארגון 'רק לתת' מוקיר טובה לנשות הלוחמים

במלונית בית מתן מלכה לחיילים בודדים בירושלים מזמינים את נשות הלוחמים לאגור כוחות, לנקות את הראש לרגע מהלחצים והדאגות שבשגרה, לנפוש באווירה ירושלמית ובעיקר לצאת מחוזקות.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

עבודה במוסד לנערות בסיכון – ב-6,000 ₪ לחודש בלבד?

הוועדה לענייני הצעירים בכנסת, שבה ודנה היום (חמישי) בתנאי ההעסקה הקשים והמאכזבים במסגרות לנוער בסיכון. יו"ר הוועדה, ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הדגישה כי מדובר במצוקת כוח אדם קשה בשל העבודה השוחקת והתנאים הלא-מתגמלים, כאשר השכר הנמוך מקשה על שימור כוח-האדם המקצועי.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

עדן גולן היא נציגת ישראל באירוויזיון 2024

הערב זכתה עדן גולן בתחרות "הכוכב הבא לאירוויזיון" של קשת 12, והיא תייצג את ישראל בתחרות הזמר הגדולה בעולם, בתקופה המורכבת בה נתונה מדינת ישראל. עדן גולן, בת 20, מתל אביב, תשתתף בחצי הגמר השני, שישודר בכאן 11 בתאריך 9 במאי 2024, ובתקווה שתעפיל לגמר (תתחילו להחזיק אצבעות מעכשיו!), תופיע בגמר הגדול, שישודר בתאריך 11 במאי. בתגובה לזכייה מסרה עדן: ״דווקא השנה יותר מתמיד אני מתרגשת לייצג את המדינה שלי באירופה. מבטיחה לעשות את המיטב ולהביא את האירוויזיון לישראל״

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,07/02/24

מהפך במטה יהודה: אבישי כהן החליף את ניב ויזל בראשות המועצה

כהן (58) התגייס למילואים ובילה את 3 החודשים האחרונים כסא"ל באוגדה 720 שבחטמ"ר עציון. הוא חזר לקמפיין לחודש אחד בלבד שבסופו- 46% בחרו בו לראשות המועצה. עידן חדש במטה יהודה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה

השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים ע"ש נויה דן ז"ל שנרצחה ב7.10 והחייל תומר שלמה מיארה ז"ל שנפל בקרב בעזה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

חוגגים את ליל סדר בחיק הטבע

לינה בטבע זו הדרך להתנתק, להתאוורר ולקחת נשימה. כשהשמש שוקעת, הקסם מתחיל! בואו לגלות את הקסם באחד מחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים בחג ראשון (ליל הסדר) ובחג השני מצפון ועד דרום, ולחוות לינה מושלמת תחת שמים זרועי כוכבים במזג אוויר אביבי מושלם

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,07/04/24

הבחירות בבירה: פאנל מתמודדים במכללת הדסה

המכללה האקדמית הדסה ירושלים ערכה היום, יום שלישי, פאנל בחירות ביוזמת אגודת הסטודנטים של המכללה ובשיתוף החוג לפוליטיקה ותקשורת. המתמודדים התייחסו לנושא ההגירה השלילית מירושלים כאתגר המשמעותי ביותר של העיר.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,06/02/24

פסח 2024 | פעילויות, אטרקציות, מתנות לחג ועוד

ריכזנו עבורכם (ועבורכן) את כל המידע הדרוש לכם לחג הפסח- איפה תבלו, מה תביאו למארחים וגם- כל המבצעים השווים לחג.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/04/24

בנימין בן ה-14 הובא למנוחות

חברים ובני משפחה ליוו למנוחות את בנימין אחימאיר ז"ל בן ה-14, שנרצח בפיגוע בבנימין ביום שישי. אחיו ואימו ספדו לו: "תמיד חשבת על אחרים, איחדת את כולם"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/04/24

יום גוש קטיף במערכת החינוך: "הכרעה מתוך ידע והבנה ולא מתוך בורות וניתוק"

מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יציין מחר במשדר מיוחד את יום גוש קטיף במערכת החינוך, בהתאמה למציאות הישראלית המורכבת של ימים אלו: "לא האמנו שנמצא עצמנו במציאות בה הדיון סביב גוש קטיף ורצועת עזה נמצא במקום בו הוא נמצא"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24
Rachel Goldberg-Polin

אמו של החטוף נכנסה לרשימת 100 המשפיעים של מגזין TIME

רייצ'ל גולדברג-פולין נכנסה לרשימת TIME השנה של 100 האנשים המשפיעים בעולם כשהיא ממשיכה לדבר על משבר בני הערובה של חמאס. עבור רובם, זה ייחשב להישג יוצא דופן. עבור רחל, אמו של הרש גולדברג-פולין בת ה-23 המוחזקת כעת בשבי מחבלי חמאס בעזה, ההישג האמיתי היחיד יהיה שבנה יחזור בשלו

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

קול קורא להגשת מועמדים להדלקת משואה ליום העצמאות ה76 של מדינת ישראל

השרה הממונה על אירועי ה76 של מדינת ישראל והמערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים במשרד ראש הממשלה יוצאים בקול קורא המזמין את הציבור להשתתף ולהציע מועמדות ומועמדים להדלקת משואה בטקס פתיחת יום העצמאות ה76 למדינת ישראל

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,18/01/24

הקהילה האתיופית בחדרה מקבלת כלים ליצירת חוסן בתקופה מורכבת

ביוזמת האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות נרקם פרויקט ייחודי במהלכו חברו מרכז יה"ל חדרה, המעניק סיוע לבני משפחה בתחום בריאות הנפש, ועמותת טנא בריאות, שמקדמת את תחום הבריאות בקהילה האתיופית ברחבי הארץ. המפגש עם בני הקהילה האתיופית התקיים במרכז יה"ל חדרה

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

שר הרווחה העניק תעודת הוקרה ליהושע גרוסמן, ניצול שואה שיחגוג השנה גיל 100

מערכת ג׳ננה
שבת,27/01/24

"נהפוך כל אבן": משפחות החטופים וסגיב כהן בשיר משותף

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,18/02/24

06:29 מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק בחודש אפריל

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24

גם אנחנו בשוק: יום מיוחד לחובבי השוקולד-קרמל

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!