יכול לעניין אותך גם

חדשות

בנימין בן ה-14 הובא למנוחות

חברים ובני משפחה ליוו למנוחות את בנימין אחימאיר ז"ל בן ה-14, שנרצח בפיגוע בבנימין ביום שישי. אחיו ואימו ספדו לו: "תמיד חשבת על אחרים, איחדת את כולם"

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

14/04/24

לאחר שעות ארוכות של חיפושים, שהחלו בשישי בבוקר, נמצאה גופתו של הנער בנימין אחימאיר (14) סמוך למאחז מלאכי השלום. אחימאיר יצא ביום שישי בבוקר לרעות את עדר הצאן ולא שב. שב״כ והמשטרה הודיעו כי אחימאיר "נרצח בפיגוע טרור וחקירת האירוע נמשכת". כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע.

על פי ממצאים מזירת הפיגוע, בנימין ז"ל נאבק במחבל, או המחבלים, לפני שנרצח. גורמי הביטחון הסבירו כי הזירה הייתה "פרוסה". כלומר, המאבק של בן ה-14 במחבלים התנהל לאורך כמה מטרים. חלק מפרטי הלבוש של אחימאיר היו מפוזרים ליד גופתו.

אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, אשר בנו, אליקים, חטוף בעזה, הגיע לסייע בחיפושים. ליבמן סיפר על מציאת גופתו של הנער כי "מדובר ברצח אכזרי ביותר. רחפן של הצבא זיהה משהו חריג, שלח נקודת ציון שהגיעה אלינו, היינו בקרבת מקום בסריקות והלכנו לחפש בנקודה שקיבלנו ולצערנו, מצאנו את הנער. זה היה ממש קרוב לנקודה ממנה בנימין ז"ל יצא. היה מראה מזעזע ביותר. הראש היה מעוך מאבן גדולה מלאה בדם. 3 מטר ליד היתה סכין עם דם ועוד אבן עם דם, והפלאפון שלו היה ליד שבור ומנופץ. ממש אכזריות. זירה קשה ביותר".

בינתיים ממשיכים גורמי החקירה של שב"כ, צה"ל והמשטרה בחקירת הרצח, כשבמקביל יש צו איסור פרסום על כל פרט העלול לזהות את החשודים.  גורמים המעורבים בחקירה אספו ממצאים חשובים מהזירה שיכולים לשפוך אור על זהות החשודים. מלבד זאת, נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים נרחבים כדי להתחקות אחר נתיב בריחת המחבל או המחבלים. "אנחנו משתמשים בכל היכולות שיש לנו, נגיע למחבלים. זה רק עניין של זמן".

הערב (ראשון) נערכה לווייתו בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. אימו של בנימין, מרים, ספדה לבנה: "כמה לב היית, תמיד חשבת על אחרים. לקחת את כולם בחשבון ודאגת לא להעליב אף אחד. חבשת על הראש שלך כיפה מגניבה עם פונפון, אמרתי לך 'תשמור עליה'. היא ספוגה בדמעות שלי". אחיו אבינועם הוסיף: "ביני, אח שלי המתוק והאהוב, אתה כזה גבר. היית הרוח החיה בבית, איחדת את כולם. תמיד רצית שנטייל איתך. תמיד היית עוזר לי. כל פעם שהיית חוזר היית מכין ארוחות ואומר לי 'בוא תאכל'".

רחל, אחותו של בנימין, ספדה לאחיה: "ביני היקר שלנו, ילד יפה ואהוב שכולו לב אחד גדול שהאיר את העולם ואת כולנו. נגעת בכל כך הרבה אנשים בטוב הלב שלך ובאהבה שלך. הייתי פשוט אדם של 100% טוב, טוהר ופשטות. כל מה שרצית היה פשוט לאהוב ולחיות, היית האדם הכי חי שאני מכירה".

במוצאי שבת כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הי״ד הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו". נשיא המדינה יצחק הרצוג: "ליבנו דואב בכאב על הירצחו של בנימין אחימאיר ז״ל, רק בן 14, שחייו נגדעו בידי בני עוולה. בשעה קשה זו אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, אוהביו ואהוביו.

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, אמר: "עצובים וכואבים עם הבשורה הנוראה על הרצח המתועב של בנימין הי״ד. יש לנו עסק עם נאצים. נאצים בעזה ונאצים ביהודה ושומרון. ככל שנבין זאת מוקדם יותר, ונשכיל לפעול נגד האויב ביד קשה יותר, נצליח להשיב את ההרתעה מול האויב השפל. תנחומים מעומק הלב למשפחת אחימאיר, עם ישראל כולו בוכה ואבל יחד איתכם. אל מול המחבלים המבקשים לפגוע בהתיישבות ובאחיזתנו בחבלי המולדת ובעם ישראל, אנחנו מחזקים במעשים את המחויבות שלנו להתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל".

לאחר שנודע על מציאת הגופה נכנסו קבוצות יהודים לכפרים פלסטיניים סמוכים, תקפו תושבים והבעירו בתים וכלי רכב. דובר צה"ל אישר שפלסטיני נהרג בתקיפות אלו. גם צלם של אתר ynet הותקף ונפצע.

במוצ"ש, לאחר שנודע דבר הימצא גופתו של אחימאיר ז"ל, הפגינו למעלה מ1500 תושבים בכ40 צמתים ביהודה ושומרון, במחאה על הרצח המזעזע. בניסיון למגר את המחאה הוציא צה"ל צווי שטח צבאי סגור למספר צמתים. מטה נלחמים על החיים: "אנחנו במלחמה על מלא, הציבור לא מוכן יותר לשבת בבית". ההפגנות נערכו, בין היתר, בצומת קרית ארבע, כיכר אדם, כפר אדומים, צומת כוכב השחר, צומת יקיר, צומת תפוח, צומת עפרה, צומת הדואר, כיכר נבי אליאס, צומת אריאל ועשרות צמתים נוספים. מוקדם יותר היום במהלך השבת בוצעו חסימות נרחבות על ידי מאות תושבים מישובי האזור ביציאות מהכפרים הסמוכים למקום האירוע, לאחר שצה"ל סירב לבצע בידוקים וחסימות חרף החשש לחטיפה או הימלטות של המרצחים.

במטה "נלחמים על החיים" אמרו: "אנחנו במלחמה על מלא. הציבור ביהודה ושומרון הבין זאת על בשרו, ומסרב לשבת בבית ולצפות בתדהמה בחוסר התפקוד והבלבול העמוק של מערכת הביטחון שעדיין שרויה עמוק בקונספציה – וגם בשעה זו מסרבת לפעול כנגד הנאצים בכפרי האזור כמו שאמורים לפעול במלחמה כנגד אויב. התקווה שלנו הערב היא הציבור שמבין את המצב ויוצא בהמוניו לחסום את המחבלים. המערכה הגדולה של עם ישראל עוד לפנינו אבל בעז"ה נעמוד בה בגבורה".

אברי גלעד עושה זאת לראשונה: "עוד לא מאוחר"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24

יכול לעניין אותך גם

תקופה כלכלית קשה? ככה תגדילו הכנסות באופן יעיל

המצב הכלכלי בישראל מורכב ודורש פתרונות מיידיים. המצב המורכב משקף עליות מחירים בלתי פוסקות במזון, דלק ותחומים נוספים, בזמן שהמלחמה מצידה מוסיפה לאתגרים הכלכליים. המשכורות הקיימות אינן מספיקות לצרכי החיים הבסיסיים, ולכן חייבים למצוא דרכים להוסיף להכנסה החודשית. אבל, איך עושים את זה? אסף הנעמן הלל מנכ"ל חברת נסיקה עסקית ומייסד פרויקט "כנפיים" מעניק כמה פתרונות והבחירה בדרך כזו או אחרת תלויה בנו ובכמה זמן נרצה להשקיע.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24
מאיר אוליאל

"שום שואה לא תחליף את יום השואה הנאצי" | טור דעה

העיתונאי מאיר אוליאל בטור מיוחד ליום השואה: החינוך החרדי כשל בלימוד יום השואה והמסר החשוב משורד השואה לטבח ה- 7 לאוקטובר

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

"יאללה, בית"ר" | גיא עמיר וחנן סביון כבשו את נטפליקס

הדרמה החדשה של הצמד הירושלמי עלתה בשבוע שעבר לנטפליקס וכבר יוצרת מחלוקות בין המבקרים. צוות JANANEWS צפה ואהב

מורן שמואלוף
יום שלישי,23/04/24

מחירי הדירות בישראל עלו ב-2023 ב-10.2%: העלייה הגבוהה ביותר מאז 1975

המלחמה עם חמאס בעזה וחיזבאללה ובצפון, השפיעה ותשפיע גם על שוק הנדל"ן בישראל.מומחים מעריכים כי עליות המחירים צפויות להימשך גם ב-2024, אך בקצב מתון יותר.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24

רוסלנה רודינה חושפת הכל: "אני אוליגרכית"

האקסית של אייל גולן סיפרה לעוקבות באינסטגרם האם הייתה מוכנה לוותר על הדוגמנות תמורת גב כלכלי חזק: "תמיד קראו לי פראירית"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

פורים "חרבות ברזל"

אוראל בן חמו יצאה לתור אחרי הטרנדים החמים של פורים 2024, וחזרה עם תחפושות בראי המלחמה

אוראל בן חמו
שבת,16/03/24
איש עסקים אילוסטרציה

הלם בעולם העסקים: בעלי חברת הענק נפטר בגיל 83

רגע אחרי שרכש את השליטה בחברה משותפו אחרי 54 שנה יחד בחברת 'אמנת', אברהם אסף הלך לעולמו באופן פתאומי כשהוא בן 83 בלבד

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

הרוג, שני פצועים קשה וחמישה בינוני וקל מפגיעת טיל נ״ט במטע באצבע הגליל

היום (ב׳) בשעה 11:12, התקבלו דיווחים במוקד 101 של מד״א על 8 נפגעים כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט במטע באחד מיישובי אצבע הגליל. מיד עם קבלת הקריאה, הוזנקו למקום כוחות רפואה של צה״ל וכוחות מד״א שכללו אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ממוגנות ירי, ומסוקים של מד״א וחיל האוויר.

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

שלום, כאן ראמזי עבד ראמזי!

כאן דיגיטל במהלך קידום מיוחד לספיישל "קופת ברזל", הפרק המיוחד של הסדרה המצליחה "קופה ראשית" של כאן 11, שצולם בימי הלחימה. בערב השידור בכאן 11 הרייטינג עמד על 10.9 וצבר עד כה כ- 600,000 צפיות בדיגיטל, ואף מדורג במקום הראשון בסרטונים החמים ביוטיוב.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24

"המתיישבים בתפקיד האויב" - חיילים וקצינים נטשו את התרגיל בזעם

אוגדת איו"ש בהובלתו של האלוף פוקס שנכח בשטח קיימה היום תרגיל נרחב שכלל תרחיש קיצון של חטיפות ומסעות הרג ביהודה ושומרון, אך במקביל תורגל גם אירוע "חטיפת ערבי" בו מתיישבים הוגדרו כאויב. חיילים וקצינים שהתבקשו להשתתף בתרגיל נטשו את המקום בזעם

מערכת ג׳ננה
יום שני,05/02/24

מפגש לוהט על אהבה חסידית

מרכז חיים גורי לתרבות ממשיך להתפתח ובהשראת זיקתו של גורי לארון הספרים היהודי הוא משיק סדרה 'על אהבה בסיפור החסידי' ומפנה לסיפורי חסידים וגלגולם ליצירות המופת של ישראל המתחדשת.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24
מני אסייג

יוצר שנות ה-80 מתפוצץ: "את תפסידי בתביעה המטומטמת נגדי"

מני אסייג נגד שקמה ברסלר: "הפסדת בענק! הפסדת את שמך הטוב (אם היה לך כזה פעם), מיליונים בעמנו ואני, רואים בך אחת מהאחראים לאסון שאנחנו חווים"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24
אילה חסון, צילום מסך

איילה חסון עצבנית: "משקשק בלילה מפחד"

חסון טענה: "אני כועסת על אמריקה בצורה קשה מאוד. זה הסיפור המרכזי, הממשל האמריקאי פשוט הפקיר במשך שבועות יהודים טובים שומרי חוק באוניברסיטאות"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,09/05/24

עשור להקמתה: ג'יין בורדו עם אלבום חדש

אלבום חדש ורביעי ללהקה האהובה "ג'יין בורדו", שיוצא בשנת העשור להקמתה. בחודש שעבר יצא השיר "פולארויד", הראשון מתוך "כישוף", האלבום כולל 10 שירים חדשים, מלווים ב 10 קליפים ושיתופי פעולה מסקרנים עם חווה אלברשטיין ועדן דרסו

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/04/24
סופרמרקט

שטראוס בהודעה מדאיגה ללקוחות: זה המוצר שאסור להשתמש בו

במספר מצומצם של כוסות המצורפות במתנה למארז, שנמכר לחג פסח, ונרכשו מספק חיצוני, קיים חשש לשבר בכוס תוך כדי שימוש: "מתנצלים בפני הלקוחות"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע במסגרת הסדר טיעון את חברת קצא"א

בעקבות החקירה הפלילית שניהלה המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה והגשת כתב האישום על ידי פרקליטות המדינה ובליווי המשרד, בעניין דליפת הנפט בשמורת עברונה: בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע במסגרת הסדר טיעון את חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון בע"מ) בגין אחריותה לאירוע דליפת הנפט בשמורת עברונה, שהתרחש בדצמבר 2014, וכן באחריות לזיהום שנגרם כתוצאה מכך

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

תערוכה חדשה: בית חכם בגוף טיפש

התערוכה "בית חכם בגוף טיפש" נהגתה ונבנתה בשנה האחרונה, במהלך הרוחות שעברו על הארץ והביאו עימן תחושה של אסון מתקרב. היא הוקמה ונפתחה לקהל באוקטובר 2023, וכמו כל דבר, נצבעה גם היא בצבעי התקופה האחרונה.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,24/01/24

המאבק באלימות החמורה בחברה הערבית: משטרת ישראל עצרה חשודים בירי בעקבות סכסוך בכביש

ירו מנשק חם ופצעו את הקורבן בעקבות סכסוך בכביש ונעצרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים. בתום החקירה, המשטרה פיענחה את המקרה, ובימים הקרובים צפוי כתב אישום נגד המעורבים.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24

The Art of Dreaming: תערוכת פופ-אפ מתנפחים חדשה

תערוכת פופ-אפ חדשה מבית היוצר של האוצרת והיזמית יערה זקס בשיתוף AIR PRODUCTION (אוצרת תערוכות הPOP-UP MUSEUM TLV וה- IMPERIAL HOTEL WONDERLAND) פתיחה לקהל הרחב: יום חמישי, 7.3.2024 עזריאלי שרונה דרך מנחם בגין 121, ת"א. הכניסה חינם

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

תיראו מופתעים: לסטפן לגר אין בן אבל בהחלט יש שיר חדש

אז השבוע התברר שלסטפן לגר אין בן ב7 השנים האחרונות, אבל יח"צ טוב יש לו: הבאז מתומכיו האדוקים של לגר (שלאחרונה הצטרפה אליהם גם תהל, כוכבת-לא-כוכבת "הכוכב הבא לאירוויזיון 2024"), סביב הסערה על הפייק ניוז, על כך שהוא אבא לכריס, כוון כל כולו לכך שהבוקר הוא הוציא שיר חדש שעוסק במסע חייו לפני ואחרי שהתפרסם. צוות ג'ננה ניוז לא פירסם את הפייק ניוז, אבל מוכן לפרסם את השיר החדש.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,19/03/24

טלטלה בחדשות 13: צבי יחזקאלי עוזב את הערוץ, לאן יעבור?

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24

תערוכה חדשה: בית חכם בגוף טיפש

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,24/01/24

דרמה בתעשייה: לא תאמינו עם מי העביר ינון מגל את לילותיו האחרונים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24

טובים מבפנים - מגורו ההורות שכבשה את העולם - ד"ר בקי קנדי

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!