יכול לעניין אותך גם

חרבות ברזל

06:29 מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק בחודש אפריל

מיצג הזיכרון וההנצחה שכולל פריטים מפסטיבל הנובה ייחשף לעולם כולו, והצגתו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים פרטיים

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

31/03/24

אחרי שנחשף בישראל במשך 10 שבועות בתל אביב, בפני כ100 אלף איש, המיצג הייחודי 06:29 ששיחזר את רחבת המסיבה מפסטיבל הנובה ברעים, מגיע לראשונה לניו יורק והוא יוצג לעולם כולו.

המיצג נוצר בעקבות יוזמת עומרי סאסי ומפיקי הפסטיבל, להנציח את משפחתם וחבריהם שנרצחו.

רעות פיינגולד יוצרת, כותבת ובימאית המיצג, מספרת את סיפורה של קהילת שבט הנובה ומאורעות השבת השחורה. המיצג מבוסס על ריאיונות, שיחות, חומרים ויזואלים, סרטונים, עדויות וכמובן שרידי רחבת המסיבה וחומרים אותנטיים שצולמו ותועדו באירוע בזמן אמת. החומרים יגיעו לניו יורק ובהם יהיה גם הציוד המקורי מפסטיבל הנובה, לצד שיחזור קולי, שימוש בוידאו, עדויות של משפחות נרצחים, עדויות של מי שטיפלו בנרצחים והצילו שורדים, יוקדש חדר מיוחד לספר על האלימות המינית וכן איזור ייעודי שיוקדש להחזרת החטופים. זאת במטרה לשקף לעולם את זוועות ה7 באוקטובר.

עלות הפקת המיצג והבאתו לניו יורק נאמדת בהשקעה של 3.6 מיליון דולר, והקמתו מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים. הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו, לצד קריאה להשבת החטופים. עלויות ההפקה כוללות בין השאר את הקמת עשרות המסכים, איסוף המידע, פיתוח התוכן, שינוע הציוד המקורי, שימורו, בניית הרחבה, תפאורות הפסטיבל, הצלייה, המקררים המחוררים מכדורים, עמדות הבר שנורו, הרכבים השרופים, מערכת ההגברה, הבמות שהותקפו, מבני השירותים המחוררים, המכוניות והציוד שנאסף בשטח ועוד.

המיצג 06:29 הוא הפרויקט ההסברתי הישראלי הראשון שמופץ לעולם באופן פיזי וויזואלי. המיצג ימוקם בניו יורק וייפתח לציבור במהלך חודש אפריל לתקופה של כחודש. מטרות המיצג הן להנציח את הנרצחים והנרצחות, לשקם את הניצולים והניצולות של הקהילה ולהסביר לעולם את מימדי האסון. הכניסה למיצג תהיה מגיל 18 ומעלה.

עומרי סאסי, ממייסדי הנובה אמר:"ב7 לאוקטובר, הותקף פסטיבל הנובה, פסטיבל מוזיקה בינלאומי שהפקתי עם חבריי, שכל מהותו אהבת האחר והפצת שלום. אלפי מבלים ממדינות שונות ואומנים מרחבי העולם, היו חלק מפסטיבל מוזיקה מרגש שנקטע באיבו ב-06:29.

חוויתי חוויה אישית מצמררת, קשה ובאופן אישי איבדתי את דוד שלי – אבי סאסי, בת דודתי ניצן רחום כשהייתה בהריון ובן זוגה לידור לוי. המיצג שיזמנו, אני וחבריי, חרט על דגלו להנציח את חברי הקהילה שאיבדו את חייהם, לגייס משאבים להמשך מסע הריפוי של שורדי הנובה ולאפשר לעולם כולו להיחשף לרוע ולאכזריות שחווינו ב-7.10 בו האור פגש את החושך ואני מתכוון בכל מאודי להפיץ אור מחדש באמצעות המוזיקה שאני יוצר ולספר את הסיפור באופן אישי לעולם כולו".
רעות פיינגולד, יוצרת, במאית וכותבת המיצג: "לתפיסתי, מיצג 06:29 נושא בחובו את כובד ההבנה לטבח האכזר בו נחצה כל גבול מוסרי, ומשקף בצורה שברירית ואותנטית את החוסן, האומץ, הכאב והתקווה הבלתי מתפשרת המגדירים את ההוויה האנושית ברגעיה הקריטיים ביותר. במשך החודשים האחרונים, בנדיבותם הרבה של מפיקי הפסטיבל, נפלה בידי הזכות לחצוב בליבת הפגיעות האנושית ובשיפולי הטרגדיה האישית של אלה שחייהם השתנו לעד- שורדים, משפחות נרצחים וגיבורים נוספים של אותה שבת ארורה, ולהביא  את סיפור הקהילה העולה כסמל אוניברסלי במאבק בין האור לחושך. אני מלאת יראת כבוד למשתתפי פסטיבל הנובה כולם, שברגעי התופת גוננו אחד על השני ופעלו להציל את חבריהם, מול אכזריותו של אויב שטני. אני מודה לקהילת נובה כולה, לשותפיי הרבים ליצירה, ומזמינה את הציבור בניו יורק  לבוא, לגעת ולהרגיש".
אופיר אמיר, ממייסדי פסטיבל הנובה: "קרוב ל-5 שעות שכבתי פצוע עם כדור שפגע בשתי רגליי. נאלצתי לשמוע לצידי את נשימותיו האחרונות של חברי, בעוד אני מתקשר לאימו כדי שתוכל להיפרד ממנו. ב-7 לאוקטובר עולמי השתנה וליד הכאב הבלתי נסבל על מאות חבריי שאיבדו את חייהם, התייצבתי על מנת לסייע ולהוביל בשיקום שורדי הנובה, להנציח את חברי השבט ולהשמיע את קולי לעולם כולו. ביותר מדי מקומות מנסים להכחיש את הטבח. זו התשובה שלנו לעולם".

יוני פיינגולד, ראש הפרויקט ויו״ר איגוד תעשיית התרבות והפקות הבמה בישראל: "קיבלתי את הזכות להיות חלק מפרויקט שמייצג ערכים אוניברסליים ומספר את הסיפור של ערכי החברה הישראלית. העולם כולו חייב לראות ולשמוע אנשים שכל רצונם היה לרקוד, לשמוח ולהפיץ אהבה, שפגשו עם עלות השחר את הרוע הטהור, אנשי ההרס והאבדון. אני רואה את הפרויקט כחוד החנית של המלחמה באנטישמיות ובשנאה, וכשליחות עבור עמי, ארצי, קהילת המוזיקה והתרבות העולמית וכל אדם באשר הוא. אני מרגיש שהחיבור האמיץ עם אחינו היהודים בארצות הברית, מהווה השראה ועוצמה ומסמל את הלכידות של העם היהודי".
הדס שמל, אחות שכולה, יו״ר עמותת ילדי האור המייצגת משפחות שכולות ממסיבות השבעה באוקטובר: ״בשבעה לאוקטובר איבדתי את אחותי שרון הירש אשר הייתה אם חד הורית לאיתי, קורן ונועם. מאז חיינו השתנו לעד ואנו מתמודדים במאבק יום יומי עם האובדן והקושי. כמונו עוד מאות משפחות שאיבדו את יקיריהן בצורה הכי נוראית שאפשר. מיצג 6:29 נותן הצצה קטנה לרוע ולאכזריות בו נטבחו יקירנו. למיצג חשיבות אדירה להסברה העולמית ולהנצחה של יקירנו. אנו מודים לצוות הנובה על הקמתו ואנו קוראים לכל אדם להגיע, לשמוע ולהיחשף למימדי האסון הנורא".

המיצג יתפרש על פני כמה חללים והוא ייקח את הצופים והצופות בו למסע רגשי מאתגר, שיתחיל בקצב הפועם של שבט הנובה, המשתייך לקהילת הטראנס העולמית ואז במעבר חד יעבור למבט קרוב ולופת לב. הצופה יראה עדויות של המתקפה הקטלנית וחסרת התקדים בהיקפה וברצחנותה של מחבלי חמאס באותה שבת שחורה, שהסתיימה בטרגדיה בלתי נתפסת, ברציחתם של 401 אנשים ופציעתם של אלפים בגוף ובנפש.

המיצג יביא את סיפורם של הנרצחים, יביא עדויות של אנשים שעמדו מול התופת, חילצו והצילו חיים ויקדיש מקום להחזרת החטופים.

במיצג יוצבו מסכי וידאו המשלבים תיעוד ייחודי מתוך המסיבה, הקרנות אומנותיות, אמצעים קוליים שמשמיעים את הדקות האחרונות מהטבח, צילומים המראים את המחבלים יורים (תוך שמירה על כבוד הקורבנות) ואמצעים נוספים באמצעותם מקווים להעביר ולהציג לציבור את הרגעים האחרונים הקשים שהתרחשו בשטח הפסטיבל.

בסיום המיצג, תחת הכותרת WE WILL DANCE AGAIN, פילוסופיית חיים המובילה את הקהילה ונכונה לכל אדם בעולם, המבקרים יחשפו לפסיפס של טקסטים, תמונות ועבודות אמנות של שורדי המסיבה בתקופה הראשונה אחרי ה7 באוקטובר ולוקטו במהלך מסע הריפוי של הקהילה שעדיין לא תם.

הביקור במיצג הוא עדות לכוחה של הרוח האנושית וכוחה של המוזיקה אל מול השלכותיהם ההרסניות של שנאה, רוע ואכזריות.

אברי גלעד עושה זאת לראשונה: "עוד לא מאוחר"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24

יכול לעניין אותך גם

"וואלה עג'בני ג'מאלק" | 'לה פלפולה' משיקים אלבום חדש

להקת 'לה פלפולה' - להקת גרוב עיראקי - משיקה אלבום חדש במופע חגיגי שיועלה בבית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה ב 11.4.24.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24

שני גברים נרצחו בפיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך ליישוב עלי שבאזור בנימין

פאראמדיק מד"א שמואל ריינוס סיפר: "סרקנו את הזירה והגענו לפצועים ומיד התחלנו בבדיקות רפואיות שני הגברים היו ללא נשימה וללא דופק, ותוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם. מדובר בפיגוע קשה מאוד."

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,29/02/24

כ- 40 אלף איש רצו במרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-13

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי ה-13 התקיים השנה בסימן הוקרה והצדעה לצה"ל ולכוחות הביטחון וההצלה.במרתון השתתפו כ-15 אלף רצים מקרב חיילי צה"ל במילואים ובסדיר, אנשי כוחות הביטחון וההצלה וכ-1,800 רצים מחו"ל. המנצח במרתון ווינר ירושלים ה-13 הוא: מלקמו ג'מבר, בן 33 מישראל, בזמן של 2:35:39

מערכת ג׳ננה
יום שישי,08/03/24

השרה להגנת הסביבה עונה לשר האוצר: "מי שייפגע מכל הקיצוצים הם משקי הבית והסביבה, בעיקר אלה שידם אינה משגת"

הבוקר (ד') הופצה על ידי משרד האוצר למשרדי הממשלה חוברת הצעות מחליטים נלוות לתקציב 2024 תחת הכותרת "תוכנית מאזנת", לקראת הצבעה מחר (ה') בממשלה. לוחות זמנים תקדימיים אלה בלתי הגיוניים לעבודה ממשלתית סדורה, גם בעת מלחמה, במיוחד בסעיפים שמשפיעים באופן ישיר על הציבור וקיצוצים משמעותיים שלא תואמו עם המשרד להגנת הסביבה. לטענת השרה עידית סילמן, והמשרד שבראשותה, ההצעה הנוכחית מייצרת עיוותים חמורים אשר יפגעו כלכלית בעסקים ובאוכלוסיות מוחלשות, וזאת בניגוד לנעשה בשאר מדינות ה-OECD.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24

בעקבות דו"ח על אלימות מבוססת מגדר בישראל: ארגוני הנשים בקריאה לממשלה לאסוף ולפלח נתונים על מקרי אלימות מגדרית בישראל

ההערכה כיום בעולם היא שאחת מכל שלוש נשים ונערות ברחבי העולם תחווה אלימות פיזית או מינית במהלך חייה. אלה אלון, מנכ"לית "איתך-מעכי – משפטניות למען צדק חברתי": "איסוף והקמת מאגר נתונים יוביל את ישראל לקבוע מדיניות חד משמעית ולא מתפשרת בנושא הטיפול באלימות מגדרית".

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,17/03/24

סרט תיעודי חדש ומטלטל: "שקרים שסיפרתי לעצמי"

סוד משפחתי אפל מטלטל את עולמו של יוצר הסרט התיעודי ב - כאן 11 והוא יוצא למסע רצוף שקרים, האשמות , אהבה וחשבון נפש. הסרט "שקרים שסיפרתי לעצמי" ישודר ב- 20.4 , מוצאי שבת, בשעה 22:00 בכאן 11

מערכת ג׳ננה
שבת,13/04/24
אברי גלעד

אברי גלעד עושה זאת לראשונה: "עוד לא מאוחר"

המגיש החליט לקשט את רכבו בדגלי ישראל: "היום שמתי 2. גאה שזהו דגלי, גאה שזהו עמי, מתפלל שעוד נניף אותו בשמחה שאינה מהולה בכל כך הרבה כאב וצער"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24
ינון מגל, צילום מסך

ינון מגל משפיל את רביב דרוקר: "מבין איך היו קאפואים"

מגיש ערוץ 14 תקף: "ב2015 כשהצעתי להטיל עוצר על שכונות במזרח ירושלים שמהן יצאו מחבלים שדקרו יהודים במערב העיר, הוא אמר שזה "רעיון נאצי"(!)"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,09/05/24

לקראת פורים: מהנדסי ומהנדסות אפל יצרו תחפושות ייעודיות לילדים עם צרכים מיוחדים

למעלה מ-200 מהנדסות ומהנדסי אפל שיתפו פעולה עם עמותת חל"ק ליצירת "תחפושות מתגלגלות" מותאמות לילדים בכיסאות גלגלים, בשני אירועים שהתקיימו בחיפה ובהרצליה.

מערכת ג׳ננה
יום שני,25/03/24
מאיר אוליאל

"שום שואה לא תחליף את יום השואה הנאצי" | טור דעה

העיתונאי מאיר אוליאל בטור מיוחד ליום השואה: החינוך החרדי כשל בלימוד יום השואה והמסר החשוב משורד השואה לטבח ה- 7 לאוקטובר

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

בדרכו יאיר לנו | זוכרים את רס״ן במיל׳ יאיר כהן ז״ל

"יאירי שלי היה גיבור. יחיד לדור. הוא היה אהוב על ידי כל מי שפגש אותו אפילו לדקה. הטוב לב שהוא הפיץ מהדהד כבר שנים", מעיין ימיני, אשתו של יאיר ז"ל, הקימה עמוד לזכרו שבו חברים ובני משפחה סופדים לאיש היקר והגיבור שנפל במלחמה בחודש שעבר

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24

ל-65% מתושבי חיפה וקרית חיים אין ממ"דים ומיגון הולם

ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי המתמודד לראשות העיר חיפה: "65% חסרי המיגון הם הרוב הסובל מ-20 שנות הניהול הכושל האחרונות שגרמו לחיפה יונה יהב ועינת קליש רותם. לראש עיריית חיפה אין אזעקת שווא וזהו מושג עיתונאי".

מערכת ג׳ננה
שבת,20/01/24

בוטוקס בשם הרפואה

הזרקות משמשות לתיקון ושיפור מצבים רפואיים שונים. דוקטור שיין מומחה בכירורגיה פלסטית על המצבים הרפואיים שבוטוקס וחומצה היאלרונית יוכלו לשפר ולסייע, ללא זמן החלמה ארוך

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,07/04/24

תיראו מופתעים: לסטפן לגר אין בן אבל בהחלט יש שיר חדש

אז השבוע התברר שלסטפן לגר אין בן ב7 השנים האחרונות, אבל יח"צ טוב יש לו: הבאז מתומכיו האדוקים של לגר (שלאחרונה הצטרפה אליהם גם תהל, כוכבת-לא-כוכבת "הכוכב הבא לאירוויזיון 2024"), סביב הסערה על הפייק ניוז, על כך שהוא אבא לכריס, כוון כל כולו לכך שהבוקר הוא הוציא שיר חדש שעוסק במסע חייו לפני ואחרי שהתפרסם. צוות ג'ננה ניוז לא פירסם את הפייק ניוז, אבל מוכן לפרסם את השיר החדש.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,19/03/24

נמצאים בהליכי גירושין? כך תעברו את הפסח בשלום!

הורים רבים, גרושים או בהליכי גירושין, מוצאים את עצמם בימים אלה בעיצומם של ויכוחים ומריבות על הסדרי השהות של הילדים בחג. בחלק מהמשפחות, אחד ההורים מגוייס, חלקן נמצאות רחוק מהבית ועוברות משבר בתוך משבר. כדי להקל עליהם, הכינה עו"ד ורד לוי, מומחית לדיני משפחה ומגשרת, את המדריך המצ"ב, עם כל הטיפים שיעזור להורים בתהליכי גירושין לעבור את החג בשלום, והכי חשוב- מבלי לפגוע בילדים.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

אביך לכם? זה מה שיש למשרד להגנת הסביבה לומר

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים כי היום (ה') שורר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בכל אזורי הארץ - בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים; שיפור הדרגתי באיכות האוויר חזוי במהלך שעות הערב

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,18/04/24

63% מבני הנוער נחשפו ברשת לתכנים קשים הקשורים למלחמה

המשרד לביטחון לאומי באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 ולשכת המדען הראשי מפרסמים סקר חדש בתחום. השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר: "מלחמת 'חרבות ברזל' גלשה גם למרחב המקוון ואנו עדים לפגיעות רבות בילדים ובני נוער ברשת"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,07/04/24

מופע השקה לאלבום החדש של שירן שחר בורק ועודד מלכנר

בית הקונפדרציה מציג: מופע השקה לאלבום החדש של שירן שחר בורק ועודד מלכנר קסימרוני/ ημερώνει / השחר עולה מסע מוזיקלי בעקבות השירים ממסורת יוו | יום חמישי, 2.5.24, בשעה 20:30, בית הקונפדרציה בירושלים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/04/24

מחקר: איך המלחמה משפיעה על החלומות שלנו?

ד"ר אודי בונשטיין, מנהל השירות הפסיכולוגי במרכז הרפואי לגליל, ערך מחקר בנושא החלומות שאנו חולמים במלחמה, מהם עולה שחלה עלייה ניכרת בחלומות הסיוט ובתחושת חוסר האונים. אבל יש גם סיבה לאופטימיות: מהמחקר עולה, כי יכולת ההתמודדות בחלומות מרשימה ועשויה להצביע על חוסן נפשי גבוה

מערכת ג׳ננה
יום שני,22/01/24

"מאוחדים בטוב": עמותת רוח טובה בקמפיין מרגש לקראת יום המעשים הטובים

יום מעשים טובים של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון יצויין השנה ב-19 במארס וילווה בקמפיין ארצי למען חיזוק האחדות בעם והעצמת האור והטוב, תחת המסר: "מאוחדים בטוב". ברוח זו, כל המצולמים שנבחרו להיות הפנים של הקמפיין הם אנשים אמיתיים: איש משטרה, איש כוחות הביטחון וההצלה ולצידם מצולמים אזרחים שמתנדבים גם בעת הזו. בכך הקמפיין מדגיש את מעורבותם ועשייתם למען החברה בישראל ומעצים המשמעות של אחדות למען עתיד טוב יותר.

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

כאן 11 בהודעה משמחת: שידורי יורו 2024 - בחינם

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

עדן גולן תזכה באירוויזיון? עלתה לגמר ומזנקת בטבלאות ההימורים

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24

הזמר שמעון בוסקילה הופיע בפני חיילים פצועים בבית חולים בני ציון: "זכות גדולה"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/01/24

השפעות המלחמה: אחד מכל 5 ישראלים מתעניין או שכבר החל בטיפול נפשי

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!