יכול לעניין אותך גם

לייף סטייל ותרבות

כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה

השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים ע"ש נויה דן ז"ל שנרצחה ב7.10 והחייל תומר שלמה מיארה ז"ל שנפל בקרב בעזה

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

20/03/24

אנימה, מנגה ותרבות יפן הפכו בשנים האחרונות לחלק מהתרבות עליה גדלנו. מסדרות כמו המומינים או דרגון בול Z ועד לסדרות הפופולאריות הסוחפות את העולם שלנו היום. כחלק מההערכה והאהבה לז'אנר יתקיים בפורים בבנייני האומה בירושלים כנס הארוקון 2024, אליו צפויים להגיע אלפי חברי הקהילה מכל רחבי הארץ ומכלל הגילאים כדי לחוות קצת טעם של יפן בירושלים.

במהלך פורים יצבע כנס הארוקון את בנייני האומה בירושלים בצבעים ססגוניים, עם תחפושות מהממות, מוצרים ייחודיים מיפן, מגוון הרצאות וסדנאות מרתקות, תחרות שירה בסגנון איידולים יפנים ועוד המון הפתעות.את הכנס מפיק ויוזם ארגון אמא"י בשיתוף שגרירות יפן בישראל במטרה להביא לישראל חלק ממעצמת האנימה ברמת הכנסים העולמית כמו "קומיקון" המפורסם, כנס MCM בלונדון ועוד המושכים אליהם מעריצים רבים ואוהבי הז'אנר מכל רחבי העולם.

צילום ברק אלבז

במהלך הכנס תתקיים כמדי שנה "תחרות הקוספליי" (תחרות התחפושות הגדולה בישראל) בהשתתפות מתחרים מכל הארץ שיתחרו על התחפושת הטובה ביותר. ראוי לציין כי כל התחפושות כולן נעשות בעבודת יד עצמאית! במהלך התחרות  ישא דברים שגריר יפן בישראל מר מיזושימה קואיצ'י על המצב הביטחוני והשפעתו על הקהילה.

פרסים לאוהבי אנימה צעירים ע"ש נויה דן ז"ל שנרצחה ב7.10 והחייל תומר שלמה מיארה ז"ל שנפל בקרב בעזה

נויה דן ז"ל

נויה דן ז"ל בת ה-12 והחייל תומר שלמה מיארה ז"ל היו פעילים מאוד בקהילת אנימה ולאור המצב והשנה החליטו בני משפחתם להעניק פרסים בשם יקיריהם שאינם ולהמשיך את המורשת שלהם. נויה דן ז"ל שנרצחה עם סבתה כרמלה ב7.10 בקיבוץ כיסופים התכוננה להגיע בפורים לכנס יחד עם אמה גלית. השנה תעניק גלית דן האם פרס לאוהבי אנימה צעירים כמו נויה. תומר שלמה מיארה ז"ל חייל בן 28 בנופלו, חבר בקהילת האנימה  נפל בקרב בעזה ומשפחתו וחבריו מבקשים להנציח את מורשתו ולהעניק פרס על שמו בתחרות.

עוד בכנס – תחרות שירה וריקודים "אמא"ידול" בה מוזמנים המתחרים לשיר שירים מסדרות אהובות בהופעה בסגנון איידולים יפניים וקוריאניים הסוחפים עכשיו את הרשת. תחרות צבעונית וססגונית בהשתתפות הקהל יחד עם הזמרים. מומלץ ורצוי לבוא ולשיר עם סטיקלייטים זורחים!

 

תומר שלמה מיארה ז"ל

"טקס פרסי האנימה" יציג בפני הקהל מה הייתה הסדרה הטוב ביותר במהלך 2023, הדמויות הטובות ביותר, הזוג הטוב ביותר, שיר הפתיחה הטוב ביותר ועוד במטרה לחגוג את העשייה היפנית וההשפעה של סדרות אלו על הציבור בישראל.

במהלך הכנס יתקיימו כמעל 27 הרצאות וסדנאות בנושאי אנימה, מנגה ותרבות יפן מפי מרצים מתוך הקהילה. את ההרצאות והסדנאות מעבירים יוצרי תוכן מהקהילה, ביניהם בוגרי תואר ראשון ושני בתחום חקר אסיה, אמני איפור וקליגרפיה, מדריכי טיולים שימליצו על טיולים ליפן ועוד.

לרשות משתתפי הכנס יעמוד מתחם דוכנים גדול במיוחד הכולל דוכני אמנים וציירים מהקהילה שימכור מוצרים ייחודיים, 2 קומות של דוכנים עם מוצרים מיפן וכמו כן דוכנים מסחריים כמו סטימצקי, קומיקאזה 2.0, קומיקס וירקות ועוד. הנחות מיוחדות לבאי הכנס וסדרות נדירות למביני עניין.

כנס הארוקון הינו אחד משני אירועי הדגל של ארגון אמא"י (ארגון מנגה ואנימה ישראל) המתקיימים בבנייני האומה. אמא"י הוא ארגון ללא מטרות רווח כפועל מעל לחמש-עשרה שנים לקידום תחום האנימה, מנגה והתרבות היפנית בישראל. לכנסים מגיעים אלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים הנהנים ממגוון פעילויות ,מחזות זמר מקוריים, משחקים וקונסולות חדשים, דוכנים מגניבים, פאנלים של אורחים מחו"ל, סרטי אנימציה חדשים מיפן, תחרויות שירה ותחפושות מקומיות ובינלאומיות, ועוד. הכנסים מתקיימים בשיתוף שגרירות יפן בישראל.

כנס הארוקון 2024,  פורים בנייני האומה ירושלים | ראשון 24.03.24 – מהשעה 09:00 בבוקר עד 21:00 בערב.

 

אברי גלעד עושה זאת לראשונה: "עוד לא מאוחר"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24

יכול לעניין אותך גם

אילנה דיין מתוך קשת 12

אילנה דיין חוגגת רגע מאושר: הפכה לסבתא בפעם הראשונה

בגיל 59, המגישה הוותיקה של עובדה מקבלת טייטל מרגש: "סבתא", כאשר הייתה שם בחדר הלידה עם בתה לקבל את הנכד הראשון שלה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

בירת ישראל לובשת חג

עיריית ירושלים מסיימת בימים אלה את היערכותה לפסח: מבצע ניקיון נרחב, איסוף גרוטאות, טיאוט מוגבר, ביעור חמץ, הגעלת כלים, חידוש סימוני כבישים ותאורה חגיגית עבודות תשתית התחבורה ברחבי העיר ייעצרו כליל לאורך חול המועד

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/04/24
מעיין אדם

מעיין אדם נזכרת בדמעות: "הכאב קשה מנשוא"

המגישה כתבה בכאב: "האינסטגרם כבר מתמלא זיכרון, חלקכן שולחות לי דברים בכוונה טובה, אבל הכאב קשה לי מנשוא, אין אמצע, הדחקה מוחלטת או תהום"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24
יוסף חדאד באינסטגרם

יוסף חדאד זוכה לכבוד ענק: ידליק משואה ביום העצמאות

יוסף חדאד ואלה קינן נבחרו להשיא משואה משותפת כנציגי חזית ההסברה הישראלית בטקס יום העצמאות תשפ"ד. ומה כתב חדאד ברשתות החברתיות?

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24
מקדונלדס

כתבת חדשות 12 מקבלת פיצוי ממקדונלדס: כמה תשלם הרשת?

בית המשפט הכריע כי על מקדונלד'ס לפצות את העיתונאית בסכום של 40,000 שקלים, בשל "שימוש מתחכם" לקמפיין פרסומי לגלידת "פארטי"

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24
סתיו קצין

כוכבת האח הגדול חושפת: האם התכנית מבוימת?

סתיו קצין נשאלה על ידי עוקבת אם הדברים בתוכנית מבוימים והשיבה באופן חד משמעי: "לא, זה ממש לא מבוים. אף אחד לא אומר לנו מה לעשות"

מערכת ג׳ננה
שבת,04/05/24
כלי תקשורת בעיראק פרסמו תיעוד של שרידי טיל אוויר קרקע כביכול שנמצא במחוז אל-ואסט בדרום מזרח עיראק בקרבת הגבול עם איראן

בעיראק הציגו שרידי "חימוש ישראלי" על רקע התקיפה באיראן

ראש תחום העולם הערבי של כאן 11, רועי קייס, פירסם בחשבון הטוויטר שלו תיעוד, שפורסם בכלי התקשורת העיראקיים, של שרידי טיל אוויר קרקע, כביכול, שנמצא במחוז אל-ואסט בדרום מזרח עיראק בקרבת הגבול עם איראן.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

06:29 מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק בחודש אפריל

מיצג הזיכרון וההנצחה שכולל פריטים מפסטיבל הנובה ייחשף לעולם כולו, והצגתו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים פרטיים

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24

זה זכות לתת שירות - קמפיין הבחירות בעת מלחמה

טור על הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד כחודש מאת העורכת הראשית של אתר ג'ננה ניוז

מורן שמואלוף
שבת,20/01/24

לקראת האביב: ככה נטפח את עור הפנים

ימי החורף נותרו ספורים ועונת האביב החמימה קרבה. זו מביאה עימה ימי בילוי מרובים יותר בחוץ, מפגשים עם חברים וכמובן אירועים. זהו הזמן הנכון להשיל את קהות העונה הקרה החולפת ולאמץ עור רענן וזוהר. כשם שהטבע עובר התחדשות, כך אנו יכולים להכין את העור באמצעות שגרת טיפוח מותאמת למזג האוויר, שכוללת תיקון נזקי החורף והחזרת החיוניות והזוהר. התייעצנו עם אור פוקס, בעלים ומדריכה ראשית במותג הקוסמטיקה המקצועי הישראלי- בינלאומי מעבדות היקארי וקיבלנו טיפים ורכיבים מומלצים שכדאי לאמץ לשיגרה בתקופה הקרובה.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24

עובדי השיטור העירוני של עיריית כפר סבא סייעו בחילוץ פעוטה ברכב נעול בעיר

נח חיימסון, מנהל השיטור העירוני כפר סבא: ״ישר כוח לצוות השיטור עירוני על תגובה מהירה וטיפול באירוע. דווקא בעת הזו שיש עומס בפניות לצוותים. חשוב לנו לתת שירות מצוין לתושב, ולסייע במיוחד במקרים מצילי חיים״

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/04/24

ביום השואה- השקת הסדרה "כעוף החול " ואירוע המוקדש ליצירתה של נלי זק"ש זוכת פרס נובל

מרכז חיים גורי לתרבות בבית הקונפדרציה בירושלים, יקיים ביום ד', 8.5, בשעה 19:30 אירוע ספרותי שיפתח את מהדורת 2024 של הסדרה "כעוף החול", מהסדרות החשובות והמדוברות בפעילויות מרכז חיים גורי.

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/04/24

צבועים ובוגדים: יו"ר אגודת הסטודנטים בחיפה במתקפה

בנאום תקיף נגד הנהלת אוניברסיטת חיפה אמר יו"ר אגודת הסטודנטים אלעד עסיס: "כמה צביעות נדרשת כדי לארגן עצרת הזדהות כזו עם משפחות החטופים כשבוע בלבד אחרי שהחזרתם לפה תומכי טרור? זו בגידה במדינת ישראל"

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/01/24

עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה | טור דעה

אוראל בן חמו משתפת אותנו בהפרעה שאובחנה אצלה, ואיך זה לא מונע ממנה להגשים את החלום הכי גדול שלה

אוראל בן חמו
יום ראשון,31/03/24

קבלת השבת למען עומר שם טוב השבוי בעזה

באירוע מאחד ומרגש שהתקיים בשישי בצהריים בבית חב״ד הרצליה, למעלה מ-250 תושבי הרצליה כדי לקבל את השבת עם משפחת שם טוב ולהתפלל לחזרתו של החטוף עומר שם טוב וכלל החטופים ולשלום הלוחמים.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24
סופרמרקט

מכה ללקוחות בסופרמרקט: בכמה יתייקרו מוצרי שטראוס ומחלבות גד?

מוצרי מחלבות שטראוס יתייקרו ב-1.6%. עדכון המחירים יכנס לתוקף החל מ 19.5. במקביל, מחלבות גד גם מעלים את המחירים בעוד שבועיים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

in your face

אתל סררו היא לא עוד מאפרת. בעולם שבו המונח "ביוטי" הפך להיות נחלת הכלל ברשתות החברתיות, היא עוסקת בטיפוח ממקום של בטחון והעצמה. "אני לא קוראת לעצמי מאפרת או קוסמטיקאית. אני 'מעצבת פָּנִים'. למרות שאני מבינה שזה עידן של רשתות חברתיות והבלטת חיי הזוהר של מה שאת עושה, אותי פחות מעניין שהעבודה שלי תבלוט. חשוב לי שהלקוחה תצא יפה ומרוצה, ובעיקר בעלת ביטחון עצמי".

מורן שמואלוף
יום חמישי,02/05/24
מקודם

האירוע | הצגה חדשה חושפת את הפגיעות המיניות במגזר הדתי

אנסמבל התיאו-טרון, הכולל יוצרים מהקשת הישראלית - חילוניים ודתיים, מעלה דרמה חדשה העוסקת בפגיעה מידי איש סמכות.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24
צבי יחזקאלי, מתוך חדשות 13

צבי יחזקאלי יוצא לחופשה מחדשות 13: "מקום לא יפה ולא נעים"

העיתונאי נסע לאומן באוקראינה וסיפר: "לקחתי לי חופש לקראת המעבר בין הערוצים והחופשה הראשונה שאני לוקח היא לנשמה"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24

הזמר שמעון בוסקילה הופיע בפני חיילים פצועים בבית חולים בני ציון: "זכות גדולה"

מחלקת השיקום של המרכז הרפואי בני ציון חיפה מזמן לא ידעה רגעים טובים ומרגשים מאלה, עת התכנסו חיילים פצועים עם משפחותיהם בלובי המרכז, להופעתו המרגשת של האומן והזמר שמעון בוסקילה. את המופע אירגנה אשת היח"צ לימור כרסנטי במסגרת מיזם "החמ"ל של לימור כרסנטי"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/01/24

The Art of Dreaming: תערוכת פופ-אפ מתנפחים חדשה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה | טור דעה

אוראל בן חמו
יום ראשון,31/03/24

סרט תיעודי חדש ומטלטל: "שקרים שסיפרתי לעצמי"

מערכת ג׳ננה
שבת,13/04/24

עשרות חברי פרלמנט אוהבי ישראל מרחבי העולם במפגש ייחודי

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!