יכול לעניין אותך גם

חינוך

יום גוש קטיף במערכת החינוך: "הכרעה מתוך ידע והבנה ולא מתוך בורות וניתוק"

מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יציין מחר במשדר מיוחד את יום גוש קטיף במערכת החינוך, בהתאמה למציאות הישראלית המורכבת של ימים אלו: "לא האמנו שנמצא עצמנו במציאות בה הדיון סביב גוש קטיף ורצועת עזה נמצא במקום בו הוא נמצא"

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

31/01/24

20 שנה בדיוק לאחר הקמת מטה המאבק נגד ההתנתקות, השנה יתקיים יום גוש קטיף במערכת החינוך, החל מחר – יום חמישי כב' בשבט – באווירה ובתחושה שונות משנים עברו. מלחמת 'חרבות ברזל' מציבה את השאלות על ההתנתקות והאירועים שחלפו מאז ועד ימים אלו באור אחר, אשר אף אחד לא ציפה לו עד לפני האירועים הקשים בשמחת תורה.

בעד או נגד, עבר, הווה או עתיד. שאלת גוש קטיף שבה לציבוריות הישראלית ואי אפשר להתעלם מהדיון שהולך ומחלחל לכותרות העיתונים ולשאלות הנוגעות לעתידה הלאומי של מדינת ישראל.

מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יציין ביום חמישי הקרוב כב' בשבט, את יום גוש קטיף במערכת החינוך, במשדר מיוחד לבתי ספר בהובלת 'הצייסר' איתי הרמן, תחת הכותרת 'אתגר עוטף ישראל 2024'. מאות בתי ספר כבר נרשמו לפעילות האינטראקטיבית שתכיל חידות, אתגרים ורכישת ידע רב.

בשל המציאות הישראלית המורכבת, עשו במרכז התאמה לתוכניות החינוכיות. המשדר המיוחד בהנחיית הצ'ייסר, יעסוק בנושא "אתגר עוטף ישראל 2024" המדבר על ההתיישבות בנגב המערבי לשלביה השונים ומסיים בשליחת ברכת צמיחה מחודשת ליישובי העוטף. מערכי השיעורים יעסקו בהיסטוריה היהודית העשירה של חבל עזה, בערכי ההתיישבות והאחריות הלאומית. מערכי השיעורים מחולקים לפי נושאים ולפי שכבות גיל. הכיתות המעוניינות לקחת חלק בפעילות יכולות להיכנס לאתר של מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון ולבחור לפי הנושא והכיתה את המערך הרלוונטי.

הלימוד הינו חוויתי ומלמד, המעביר ערכים חשובים ואת ההיסטוריה של העם היהודי. הילדים בעצמם מעלים את ההצגות בכיתה ובכך נחשפים לדמויות המיוחדות שפעלו באותה התקופה ולומדים על ההיסטוריה היהודית בעזה.

מנכ"ל מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מוכי בטר: "אין ספק שביום גוש קטיף במערכת החינוך בשנה שעברה, לא האמנו ששנה לאחר מכן נמצא עצמנו במציאות בה כל הדיון סביב נושא גוש קטיף ורצועת עזה נמצא במקום בו הוא נמצא".

"כמי שמבקשים להציג את עברה המפואר של ההתיישבות היהודית ברצועת עזה כאן במרכז מורשת גוש קטיף, כמי שהתיישבו והפריחו את שממת האדמות החוליות, אנו עומדים אל מול הדילמות המורכבות המחכות להכרעה על גורלו של חבל ארץ זה ומבקשים רק לוודא כי הדור הצעיר והוותיק כאחד יוכלו להיות אחראים לגורלם מתוך ידע והבנה ולא מתוך בורות וניתוק. בסיומו של יום גוש קטיף במערכת החינוך תשפ"ד, 2024 אנו מקווים להתקדם עוד צעד להשגת מטרה צנועה זאת".

אברי גלעד עושה זאת לראשונה: "עוד לא מאוחר"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24

יכול לעניין אותך גם

ספרו החמישי של הסופר עופר ירמינובסקי יוצא לאור

הסופר והמשורר עופר ירמינובסקי מספר כיצד ספרו החמישי "כרוניקה של מחלת נפש" (הוצאת ארגמן מיטב), שהתחיל להיכתב כבר בשנת 2006 ויצא לאור בימים אלו, הוא סיפור אנושי מטלטל ומעורר מחשבה ואי שקט, ואף חושף בפני קוראיו את המתרחש מאחורי מסך הברזל של המחלקה הפסיכיאטרית הסגורה

מערכת ג׳ננה
שבת,13/04/24

מצלם לדוקטור בכלכלה וניהול: סיפורו של מוחמד עלי קסום

ד"ר מוחמד עלי קסום, יזם ומומחה לניהול משברים כלכליים, מספר על איך התגלגל מנער מהשכונה בסח'נין לאחד החוקרים הבכירים בתחום משאבי אנוש וכלכלה

מערכת ג׳ננה
שבת,10/02/24
מקודם

"במת האומה" חוזרת לעונה חדשה בירושלים

החל מסוף פברואר יופיעו על במת האומה הפרוייקט של עידן רייכל, אדיר מילר, מישל אלבז תארח את קרן פלס ואורחים לרגל יום האשה הבינלאומי, יהורם גאון והגבעטרון ישירו נעמי שמר במופע מיוחד, קולולם ועוד. אלה הם רק חלק מהאמנים המובילים בישראל שיעלו על 'במת האומה' במרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה בירושלים החוזרת לעונת תרבות חדשה החל מה29.2.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,25/02/24

חנוכת מתחם חדשני לילדים על הרצף האוטיסטי מבית רשת "פרח" בבאר יעקב

בשיאו של שבוע המודעות הבינלאומי לאוטיזם, נחנך השבוע בבאר יעקב מתחם חדשני של ארגון פרח - קומפלקס מתקדם של 8 מעונות יום וגני תקשורת לילדי החינוך המיוחד, בדגש על ילדים עם אוטיזם המתמודדים עם קשיי תקשורת. במתחם, הכולל חדרי טיפול חדישים ומרהיבים, פועל צוות פרא רפואי מלא ומקצועי. בכל גן לומדים עד 8 ילדים המקבלים תמיכה פדגוגית מקצועית, ומעטפת חינוכית-טיפולית רחבה.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,09/04/24

בתקציב של 50 מיליון שקלים: הקמת אתרים סלולריים לשיפור הקליטה ביו"ש

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ומנכ״לית משרדו, עו״ד עינבל משש, נפגשו אתמול (ב') עם עשרות ראשי רשויות ביהודה ושומרון ונציגי מועצת יש״ע והציגו תוכנית מקיפה להגברת הקליטה הסלולרית ביהודה ושומרון בתקציב של 50 מיליון שקלים קמ״ט תקשורת דודו כהן במנהל האזרחי מיפה כ-70 נקודות הדרושות לכיסוי השטח כולו, מתוכן כ-20 נקודות קריטיות לפעימה הראשונה להצבת אנטנות סלולר באופן מיידי, בדגש על נתיבי תנועה שבהן התקשורת הסלולרית הינה צורך בטחוני

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24
סופרמרקט

שטראוס בהודעה מדאיגה ללקוחות: זה המוצר שאסור להשתמש בו

במספר מצומצם של כוסות המצורפות במתנה למארז, שנמכר לחג פסח, ונרכשו מספק חיצוני, קיים חשש לשבר בכוס תוך כדי שימוש: "מתנצלים בפני הלקוחות"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

8 מיליון ש״ח יועברו לחיזוק החוסן של צעירי חבל התקומה

משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בשיתוף מנהלת תקומה ובאמצעות רשות הצעירים מחזקים את הצעירים בחבל התקומה ואישרו תוכנית תמיכה לרשויות המקומיות בחבל התקומה בגובה 8 מיליון ש״ח לחיזוק החוסן של צעירי חבל התקומה- כפי שמכונה "העוטף" מאוקטובר האחרון

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,04/02/24

הליך בחירת השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2024 בשוודיה יוצא לדרך!

השנה יידרשו היוצרים לשלב את השפה העברית במילות השיר כאן וקשת החלו בפנייה לעשרות יוצרים מכל הקשת המוזיקלית הישראלית, שנבחרו על ידי ועדה מקצועית, על מנת שיציעו את השיר שעשוי לייצג את ישראל בשוודיה.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,18/01/24

עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה | טור דעה

אוראל בן חמו משתפת אותנו בהפרעה שאובחנה אצלה, ואיך זה לא מונע ממנה להגשים את החלום הכי גדול שלה

אוראל בן חמו
יום ראשון,31/03/24

זו המשימה הצבאית של הרבנים גדג', שוקרון וזנו

מאז אירועי הזוועה של ה-7 באוקטובר והשלכותיהם, בוגרי תוכנית שערי עוזיאל למנהיגות חברתית רבנית (של "כל ישראל חברים"), התגייסו למילואים כדי לסייע לעם ישראל בעת צרתו. בנוסף לסיוע הפיסי, הרבנים האלה מפיצים אור בימים אלה של חושך ומלחמה.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24

ביקור בית: סדרת סיורים חורפית בירושלים

בירושלים קיימים בתים רבים שבהם התגוררו דמויות ואישים שתרמו תרומה גדולה לעיר. מגדל דוד מוזיאון ירושלים יקיים סדרת סיורים ומפגשים בהם המשתתפים יתחקו אחר הדמויות ופועלם, תוך הכרות עם ביתם ועם הנעשה בו ובסביבתו היום. בין מגוון הסיורים ניתן למצוא ביקור בית: אצל קונרד שיק, ביקור בבית הקונסול פין, ביקור בביתו של בוריס שץ, סיור בבית משפחת ג'יניאו בשכונת נחלת שבעה.

מערכת ג׳ננה
שבת,03/02/24
חן זנדר, חדשות 13

כתבת חדשות 13 נשברת: "אחד הימים שהכי חששתי שיגיע"

חן זנדר חוגגת מימונה בצל רצח אחותה: "לא נארח חברים ובני משפחה, לא נכין מופלטות ולא נודה על הזכות לחגוג יחד. קשה לדמיין את החגיגה בלי נועה"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24

הזמר ליאור פרחי הלך לעולמו בגיל 53

"תיזהר ממנה", "גבר משתגע" ו"יש חשמל באוויר" הם רק חלק מהלהיטים שהשאיר אחד מהקולות החשובים בזמר המזרחי. הערב, במופע לחיילי גבעתי חלק לו הזמר ליאור נרקיס כבוד אחרון

מערכת ג׳ננה
יום שני,12/02/24

"יש טענות על עינויים מצד הלוחמים" כלי תקשורת זרים מסבירים על יחידת "נצח יהודה"

בצל הפרסומים על הסנקציות שארה"ב צפויה להטיל על הגדוד החרדי "נצח יהודה", בעקבות טענות לפגיעה בפלסטינים, כלי תקשורת בעולם מנסים להסביר לקוראיהם מדוע וושינגטון מטילה, לראשונה, סנקציות על יחידה בצבא הישראלי.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24
עדן חסון צילום טל עבודי

עדן חסון רוכש וילה מטורפת ב-6 מיליון שקל: לאן יעבור לגור?

הווילה החדשה של הזמר, ששטחה הכולל מגיע לכ-250 מ"ר, כוללת 7 חדרים, מרפסות גדולות ושטחי אירוח מפנקים, וזה ממש לא הכל

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

אביך לכם? זה מה שיש למשרד להגנת הסביבה לומר

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים כי היום (ה') שורר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בכל אזורי הארץ - בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים; שיפור הדרגתי באיכות האוויר חזוי במהלך שעות הערב

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,18/04/24

ינון מגל מזלזל באירוויזיון: "לא מרגיש שמייצג אותי"

מגל צייץ את דעתו על האירוויזיון והשיר "הוריקן" של גולן: "מעניין לי את אתם יודעים מה כל האירוויזיון הזה. לא הבמה, לא הקהל, לא הזירה האנטישמית"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24

לראשונה משנת 1982: עַדְלֹאיָדַע ירוּשָׁלַיִם

בין מגוון אירועי פורים בעיר, תתקיים השנה לראשונה גם תהלוכת תיאטרון הרחוב הגדולה בישראל למען הילדים 25.3.2024, ט"ו באדר ב' תשפ"ד, שושן פורים

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

הלוחמות בעורף: ארגון 'רק לתת' מוקיר טובה לנשות הלוחמים

במלונית בית מתן מלכה לחיילים בודדים בירושלים מזמינים את נשות הלוחמים לאגור כוחות, לנקות את הראש לרגע מהלחצים והדאגות שבשגרה, לנפוש באווירה ירושלמית ובעיקר לצאת מחוזקות.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

חורף וחרבות ברזל: סדרת סרטוני הדרכה חדשים לאוכלוסייה המבוגרת

מאז 7 באוקטובר כולנו חווים מתח וחרדה שמשפיעים באופן ישיר על ההרגלים שלנו ותדירות היציאות שלנו לפעילות מחוץ לבית. הדבר בא לידי ביטוי באופן מועצם יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת אשר נמצאת שעות רבות יותר בבית בימי שיגרה- ובימי המלחמה אף יותר מכך. זאת, כשאנו בעיצומם של ימי החורף הארוכים והגשומים שאינם מאפשרים לאוכלוסייה המבוגרת להתנייד באופן בטוח מחוץ לבית.

מערכת ג׳ננה
שבת,17/02/24

65 שנים לברבי | הלן מירן, שאנייה טווין, קיילי מינוג במחווה לבובה האהובה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

וואטסאפ עושה מהפכה באפליקציה: זה השינוי החדש שייכנס

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

קמפוס מודע טראומה: במכללה האקדמית הדסה ירושלים הגו מסמך "עשה ולא תעשה" להתמודדות נכונה מול סטודנטים החווים קשיים בשל המלחמה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

"יאללה, בית"ר" | גיא עמיר וחנן סביון כבשו את נטפליקס

מורן שמואלוף
יום שלישי,23/04/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!