יכול לעניין אותך גם

חינוך

המדריכים מירושלים שמלווים את מפוני העוטף עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדת הילדים

למעלה מ-50 מאמנים של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, המלווים מאות מפונים בשישה ישובים שונים עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדות באמצעות אימון, מייסד "החלוץ", עומר לבינת: "לראות את הילדים שעברו את הדבר הקשה ביותר נהנים- שווה הכל"

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

09/01/24

מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר – ובאופן רציף – פועל ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל באופן צמוד עם הילדים והנערים המפונים מיישובי דרום וצפון הארץ. פעילויות בשישה יישובים שונים – נתניה, ירושלים, תל-אביב, אילת עמק הירדן וחיפה – שכוללות מאות ילדים ועשרות מאמנים.

הפעילויות השונות, שנעשות למען הילדים והנערים המפונים בכל רחבי הארץ, דורשות צוות מגובש, חזק ובעיקר אנשי חינוך מהמעלה הראשונה. לשם כך עוברים מאמני "החלוץ" הכשרות לאורך כל השנה, הראשונה לשנת 2024 נערכה ביום שישי האחרון בקאנטרי גורן-גולדשטיין בתל-אביב. למעלה מ-50 מאמנים מכל רחבי הארץ הגיעו ליום מרוכז, שעסק בעיקר בהענקת כלים וידע מקצועי.

התכנים עסקו ברוח התקופה המורכבת והקשה שפוקדת את מדינת ישראל, תוך שימת דגש על חוסן, רוח הביחד ואתגרי החניכים והחניכות. ליבת ההכשרה עסקה ברכישת כלים חינוכיים חדשים, עמידה מול אתגרים וההעשרה במידע ותכנים חדשים. בחלוץ הסבירו כי "נמשיך להכשיר ולמקצע את המאמנים/ות שלנו מעת לעת בכדי להעניק ולהנחיל את הערכים של החלוץ בקרב החניכים".

בנוסף, נערכה הרצאה של ליאור ישראל, מטפל רגשי בפסיכותרפיה גופנית, בנושא התמודדות עם חרדה בעקבות המלחמה וכלים להתמודדות באמצעות ספורט אצל ילדים. ישראל שוחח עם המאמנים והרכזים על חשיבות הספורט במצבי לחץ, תוך דגש על איזו פעילות מתאימה יותר בתקופה הנוכחית.

מאמני החלוץ שומרים על כושר

המאמנים השונים רותקו להרצאה ובסיומה סיפרו על החוויות שלהם מהתקופה האחרונה. "מבחינתי, האימונים משלבים לא פעם שמחה ועצב", מספר אבי בוטביקה, המאמן מספר קבוצות של "החלוץ" בבת-ים ובתקופה האחרונה גם עובד עם מפונים מהדרום במספר פעילויות. "שמעתי סיפורים, חוויות, מה עבר על אותם ילדים ונערים וזה עשה לי צמרמורת בגוף. רק מלשמוע היה קשה להכיל. הם ילדים טובים, ממושמעים, התנהגו יפה, חברים אחד של השני. אנחנו מעלים אצלם חיוך כל הזמן. עשה לי הרגשה טובה בלב וסיפוק אדיר".

רכזת ירושלים בחלוץ, חרות ברין, הוסיפה: "ישנה משמעות גדולה לשמירה על הפעילות השגרתית שלנו שתהיה איכותית ומוצלחת, דווקא בזמן המלחמה. ההזדמנות לייצר שגרת אימונים לילדים שפונו מהבית, להכניס ספורט, משחקיות וקבוצתיות לחיים שלהם יקרה לנו ונותנת כוח להמשיך ולפעול".

מיסד "החלוץ", עומר ליבנת, סיכם: "המאמנים מקבלים מאיתנו לאורך כל הדרך כלים לעבודה עם ילדים, בטח בזמנים מאתגרים אלה. לראות את הילדים הללו נהנים, עושה לכולנו טוב על הלב. כחלק מכלל הפעילות שלנו בחודשים האחרונים, אלפי החניכים והחניכות בכל רחבי הארץ מחכים לשובם של החטופים ומוסרים חיבוק גדול ללוחמים בשטח. אנו נמשיך לפעול בכל הכוח עם כל השותפים שלנו על מנת לחזק את העורף ולקדם חברה בריאה ומאוחדת, במוקדי הפעילות שבשגרה ובמוקדי המפונים".

הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער “החלוץ” מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ופרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן, בנוסף מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

זאב רווח סובל ממצב רפואי קשה: "לא יוכל להשתתף באירוע"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

יכול לעניין אותך גם

הדייט הראשון שנגמר באיומי אקדח

כתבי YNET- לירן תמרי ורועי רובינשטיין חשפו כי המשטרה עצרה חשוד בביצוע עבירות מין באיומי אקדח בתושבת רחובות, לאחר שהתלוננה אמש במשטרה. על פי הדו"ח המשטרתי, ב-14 בדצמבר,  הכירו השניים באחת מאפליקציות ההיכרויות ונפגשו לאחר התכתבויות. לטענת המשטרה, השניים נפגשו כשהחשוד אסף אותה ברכבו והשניים נסעו למקום מבודד. נציג המשטרה טען כי לפי עדותה, במהלך המפגש ניסה החשוד לנשקה פעם אחר פעם והיא סירבה לו. למרות הבקשות שלה, הוא המשיך לנשק אותה בפניה ובצווארה.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,03/01/24

2 נרצחים ו-4 פצועים בפיגוע ירי סמוך לצומת ראם מסמיה

2 נרצחים ו-4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה ו-2 במצב בינוני בפיגוע ירי סמוך לצומת ראם מסמיה * פראמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין, שהיה עד לאירוע: "שמעתי צרורות ירי ומיד רצתי למקום. המראה היה קשה, פצועים שכבו מחוסרי הכרה"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,20/02/24

המלחמה השפיעה עליכם נפשית? הילדים עלולים לשלם על כך מחיר!

מלחמת 'חרבות ברזל' הביאה עמה אתגרים חדשים ורבים בחיק התא המשפחתי ועלולה לסבך מאוד את המצב כאשר מדובר בהורים גרושים * אם אחד מההורים מתמודד עם מורכבות נפשית בעקבות המצב, דעו כי הדבר עלול להשפיע על זכותו לטפל ולהחזיק בילדים * אז מה קורה כאשר אחד מההורים מתמודד עם מורכבות נפשית? כיצד תתקיים שהות הילדים איתו ובאיזו אסטרטגיה משפטית כדאי לנקוט? עו"ד ירדן שלומי, המתמחה בדיני משפחה, מעניקה את המדריך המלא למצב

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,12/03/24

מצמצמים את הסיכונים לסביבה, לאדם ולבעלי החיים: המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות יוצאים לפעילות נוספת של איסוף ופינוי פסולת חומרי ההדברה ותכשירים וטרינריים מחקלאים

עד כה נאספו כ-90 טונות של חומרי הדברה ותכשירים חקלאיים ישנים או פגי תוקף. עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד החקלאות במטרה לצמצם את הסיכונים הקיימים מחשיפה לחומרי הדברה. הפעילות נועדה כדי להבטיח את בריאות הציבור, בעלי החיים ולמנוע זיהום של הסביבה. נמשיך לבצע את פעולות איסוף ופינוי פסולת חומרי ההדברה במטרה למנוע מפגעים סביבתיים ובריאותיים"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,27/02/24

תיראו מופתעים: לסטפן לגר אין בן אבל בהחלט יש שיר חדש

אז השבוע התברר שלסטפן לגר אין בן ב7 השנים האחרונות, אבל יח"צ טוב יש לו: הבאז מתומכיו האדוקים של לגר (שלאחרונה הצטרפה אליהם גם תהל, כוכבת-לא-כוכבת "הכוכב הבא לאירוויזיון 2024"), סביב הסערה על הפייק ניוז, על כך שהוא אבא לכריס, כוון כל כולו לכך שהבוקר הוא הוציא שיר חדש שעוסק במסע חייו לפני ואחרי שהתפרסם. צוות ג'ננה ניוז לא פירסם את הפייק ניוז, אבל מוכן לפרסם את השיר החדש.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,19/03/24
דודי בן חמו

מגיש החדשות החליט להתפטר: זו הסיבה להודעה המפתיעה

דודי בן חמו פורש מכיכר השבת, לראשי המערכת, זאת בשל החלטתו המרגשת להתגייס לצה״ל ולבצע שירות סדיר ומשמעותי, על רקע מלחמת חרבות ברזל

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

המרכז לשיקום תעסוקתי שנפגע ב-07.10 שב לפעילות

כ-80 מתמודדי נפש שבו לעבודתם ב״מרכז שיקום תעסוקתי ״מפרשים״, שהושבת בשל פגיעת רקטה ב-07.10. צחי אבו, בעלי קבוצת אבו יחיאל תרם קומה שלמה למענם השבתם לפעילות ובטקס שנערך הבוקר, זכה לתעודת הוקרה מהעמותה

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/01/24

כלת פרס ישראל נעמי פולני הלכה לעולמה בגיל 96

פולני, מכוכבות להקת הצ'יזבטרון ומייסדת להקת התרנגולים, קיבלה בעבר פרס ישראל באמנות הבמה והשפיעה על אופי התרבות במדינת ישראל

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/04/24

הפדרציה היהודית של ניו ג׳רזי הגיעו לסיור בקיבוץ בארי

שגרירת ההסברה ח״כ לשעבר שירלי פינטו הוציאה אמש יום ד׳ משלחת לדרום מטעם משרד החוץ, בין חברי המשלחת היו הנשיא לשעבר של הפדרציה היהודית של ניו ג׳רזי, מר לי בריאן לסר, יו״ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר, מנכ״לית נגישות ישראל, מיכל רימון מנכ״ל ״מקדמים נגישות״ בניו יורק מר ג׳ימי לנסר.

מערכת ג׳ננה
שבת,10/02/24

נרצחת כבת 70 וכ-18 פצועים בפיגוע המשולב ברעננה

על פי החשד, כשני שוהים בלתי חוקיים מחברון החליפו שלושה כלי רכב, דרסו הולכי הרגל בכמה זירות בעיר ואף דקרו חלק מהם. שני חשודים במעשה נעצרו. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "לא פוסלים את האפשרות שיכולים להיות מפגעים נוספים"

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/01/24

"זריחה שחורה" הוקרן בקונגרס בארצות הברית "צריך להיות מוצג בכל העולם"

הסרט "זריחה שחורה" של התאגיד על הטבח בנובה, הוקרן הלילה בגבעת הקפיטול בבירה האמריקאית

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/04/24

קבוצת LDB להשקעות נדל"ן ופיננסים מגייסת משקיעים בעתודת הקרקע האחרונה בהרצליה

קבוצת LDB להשקעות נדל"ן ופיננסים מגייסת משקיעים בעתודת הקרקע האחרונה בהרצליה בפרויקט "הרובע הצפוני הרצליה" במסגרתו מוצעות כ-1,000 יחידות דיור במגרש כולל של כ-1,200 דונמים ובעלות של כ14 מיליארד ₪

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24
כוכב ערוץ14 ינון מגל העביר את לילותיו עם האישה הבאה! צילום: יח"צ\מסך רשתות חברתיות

דרמה בתעשייה: לא תאמינו עם מי העביר ינון מגל את לילותיו האחרונים

ינון מגל, לוהט! כוכב ערוץ14 סיים אמש את חופשת חג הפסח. כידוע, העיתונאי המפורסם נפש בים המלח. כעת, נודע כי את החופשה העביר עם האישה המסקרנת הבאה. הפרטים החמים נחשפים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24

קמפוס בר קיימא: לראשונה יתמכו הוועדה לתכנון ותקצוב של המל"ג והמשרד להגנת הסביבה ביוזמות לקידום "קמפוס בר קיימא” כחלק מתוכנית הדגל של הות"ת בקיימות ומשבר האקלים

בימים אלה יוצאים מל"ג/ות"ת והמשרד להגנת הסביבה בתוכנית תמיכה לקידום "קמפוס בר קיימא" במוסדות להשכלה גבוהה בהיקף של 10 מיליון שקל לחמש שנים, כאשר מחצית הסכום ימומן על ידי הות"ת ומחציתו מתקציב קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה. היוזמה היא חלק מתוכנית דגל של הות"ת בקיימות ומשבר האקלים בהיקף של קרוב לחצי מיליארד שקל לחומש הקרוב (פרטים: https://did.li/TxqIw ). התוכנית המשותפת עם המשרד להגנת הסביבה גובשה מתוך הכרה בחשיבות של "הובלה תוך מתן דוגמה אישית", ובהלימה עם יוזמת "קמפוס ירוק" של המשרד.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,06/03/24

נעמי שמר בתגובה למלחמת "חרבות ברזל": "ארץ ישראל שייכת לעם ישראל"

את השיר "איש מוזר" כתבה נעמי שמר בשנת 1975, בעקבות המפגש עם אנשי "גוש אמונים" שהיו ראשית תנועת ''ההתנחלות'' לאחר מלחמת יום כיפור. השיר מדגיש ומהדהד: ''ארץ ישראל, שייכת לעם ישראל'', מסר שהפך רלוונטי וחשוב מתמיד בימים אלו של מלחמה על הארץ.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,11/01/24

לא מתנצל: רותם כהן מגיב לראשונה לסערה

אחרי החשיפה של ינון מגל בערוץ 14 והציוץ של טלי גוטליב, שהפך לסיפור המדובר של היומיים האחרונים, סביב הבקשה של דו״צ להסרת הקליפ של שירו החדש "מי ששונא אותך ימות" - רותם כהן מגיב לראשונה - ויש לו מה להגיד

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

מפגש לוהט על אהבה חסידית

מרכז חיים גורי לתרבות ממשיך להתפתח ובהשראת זיקתו של גורי לארון הספרים היהודי הוא משיק סדרה 'על אהבה בסיפור החסידי' ומפנה לסיפורי חסידים וגלגולם ליצירות המופת של ישראל המתחדשת.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

17 שנה של חיים ומסיבות טבע: סיפורם של אריק ורות פרץ שנספו ב7 באוקטובר

כאן דיגיטל בפרויקט דוקו AI ייחודי לזכרם של אריק פרץ וביתו רות פרץ שנרצחו בטבח בפסטיבל נובה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,10/03/24

הבחירות בבירה: פאנל מתמודדים במכללת הדסה

המכללה האקדמית הדסה ירושלים ערכה היום, יום שלישי, פאנל בחירות ביוזמת אגודת הסטודנטים של המכללה ובשיתוף החוג לפוליטיקה ותקשורת. המתמודדים התייחסו לנושא ההגירה השלילית מירושלים כאתגר המשמעותי ביותר של העיר.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,06/02/24

יריד טעימות היין לסיוע בשיקום העוטף

יריד יין כחול לבן: לתמיכה ביצרני היין המקומיים וסיוע בשיקום יישובי העוטף יתקיים בין ה- 22-23 בפברואר, במתחם הקולינרי של רשת חינאווי Wine & More בנוף הגליל. יריד טעימות מושקע זה יכלול עשרות מציגים מיקבים ישראלים מובחרים- קטנים וגדולים. מגוון עשיר של יינות אדומים, לבנים, רוזה ואף קוקטיילים מובחרים כך שכל מבקר יוכל למצוא מענה להעדפותיו.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,14/02/24

"מדינה קטנה ומוקפת אויבים אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר לא מוגנת" | טור דעה

גל קסטל
יום שני,18/03/24

סוד הקסם של אסי עזר ורותם סלע

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,06/02/24

שלומית בונה קהילה

מערכת ג׳ננה
יום שני,25/03/24

טבע בחורף הישראלי: צאו לקחת נשימה בגנים הלאומיים ובשמורות

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,07/01/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!