יכול לעניין אותך גם

חדשות

כלת פרס ישראל נעמי פולני הלכה לעולמה בגיל 96

פולני, מכוכבות להקת הצ'יזבטרון ומייסדת להקת התרנגולים, קיבלה בעבר פרס ישראל באמנות הבמה והשפיעה על אופי התרבות במדינת ישראל

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

15/04/24

אשת התיאטרון והיוצרת, נעמי פולני, הלכה לעולמה בגיל 96. פולני הייתה זמרת, שחקנית, מפיקה מוזיקלית, עורכת, כוריאוגרפית ובמאית ישראלית. היא מזוהה בעיקר כבמאית הלהקות הצבאיות בראשית דרכן, וכמייסדת ובמאית להקות "התרנגולים" ו"החמציצים". כלת פרס ישראל בתחום אמנות הבמה:

פולני נולדה בשנת 1927 בתל אביב. היא נכדתו של ד"ר חיים חיסין, ממייסדי העיר. היא למדה משחק בתיאטרון "האוהל" ומחול אצל גרטרוד קראוס. לאחר שסיימה את לימודיה בגימנסיה הרצליה הצטרפה לפלמ"ח, הייתה חברת ההכשרה המגויסת בקיבוץ חצרים והשתתפה בליווי השיירות לירושלים. עם פרוץ מלחמת העצמאות הייתה ממקימי להקת הבידור של הפלמ"ח, הצ'יזבטרון, ואחת הכוכבות הבולטות של הלהקה.

פולני הגיעה ללהקה בהמלצתו של שייקה אופיר, והיא זכורה במיוחד בשל הביצוע שלה לשיר "היו זמנים" והדואט שלה עם שייקה אופיר בשיר "היי הג'יפ". בשנת 1960 פולני חברה למשוחררי להקות צבאיות איתם עבדה והקימה את להקת "התרנגולים".

בשנת 2006 שיחקה פולני בסרטו של עודד דוידוף, "מישהו לרוץ איתו". שנה לאחר מכן קיבלה את פרס אקו"ם למפעל חיים.

ב-2017 העלתה הספרייה הלאומית תמונות נדירות מחייה של פולני בשילוב סיפורים שסיפרה על ילדותה וחייה האומנותיים, "הפסנתר היה בחדר אחד ובחדר השכן אמא שלי נחה אחרי הצהריים, ואני מכינה שיעורים בפסנתר ואני שומעת אותה מעירה 'נעמי עשי זאת שוב'. אני מוזיקלית ובכל פעם שהייתי מאבדת את המקום בתווים הייתי מתחילה להמציא כדי לא להפסיק את המֶשֶׁךְ, כדי שהיא לא תאמר לי 'עשי זאת שוב'. אני כל כך התעצלתי. הייתי חוזרת מבית ספר ולרבקה היו הרבה תלמידים. היא הייתה מורה ששמה הלך לפניה. כל תלמיד חצי שעה, שרשרת ממש, ואסור לאחר… ואמא שלי הייתה שולחת אותי ישר אליה. הייתי באה מבית הספר חוטפת משהו והיא הייתה שולחת אותי לרחוב מזי"א לרבקה. בדרך עברתי תמיד על יד מערכת 'הארץ' ובסמוך היה מגרש ריק, ופעם עברתי שם וראיתי נמלים ורכנתי אליהן והתבוננתי בהן. בקיצור הפכתי את זה למנהג, אמא שלחה אותי בזמן, ואני הייתי ניגשת למגרש, רוכנת בכוונה כדי שלא יהיה לי שיעור של שעה וחצי, נוראית הייתי… ורבקה אמרה 'הוי נעמי'. ולא גיליתי לא לזו ולא לזו… כל כך לא רציתי ללכת… רק מאוחר יותר היא למדה לתת לי דברים שייפתו את לבי. עד עכשיו יש לי את התווים. דברים נחמדים."

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

אילה חסון, צילום מסך

איילה חסון עצבנית: "משקשק בלילה מפחד"

חסון טענה: "אני כועסת על אמריקה בצורה קשה מאוד. זה הסיפור המרכזי, הממשל האמריקאי פשוט הפקיר במשך שבועות יהודים טובים שומרי חוק באוניברסיטאות"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,09/05/24
יעל בר זוהר וגיא זוארץ

יעל בר זוהר מתרגשת: "שאלוהים ישמור לנו עלייך"

בר זוהר כתבה לביתם הקטנה לכבוד יום ההולדת: "חלום שהתגשם שלי. כל יום אוהבת אותך יותר, מעריצה אותך", ומה כתב האבא המאושר?

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

מצלם לדוקטור בכלכלה וניהול: סיפורו של מוחמד עלי קסום

ד"ר מוחמד עלי קסום, יזם ומומחה לניהול משברים כלכליים, מספר על איך התגלגל מנער מהשכונה בסח'נין לאחד החוקרים הבכירים בתחום משאבי אנוש וכלכלה

מערכת ג׳ננה
שבת,10/02/24
מקודם

ניקיון בטאצ' אחד

חברת טאצ', המתמחה במוצרי ניקיון איכותיים ומבושמים, השיקה את סדרת הניחוחות בריח מלונות בוטיק, המותיר, בעת השימוש ולאחריו, ניחוח מרענן ומפנק.ניסינו את החומרים והתוצאות- מושלמות! 

מורן שמואלוף
יום ראשון,07/04/24
מקודם

הישג לכאן 11: פרס יוקרתי ליוצר הסרט "השיבה מהפלנטה האחרת"

פסטיבל אטלנטה העניק את פרס היוצר המבטיח לשנת 2024 לאסף לפיד, עבור סרטו "השיבה מהפלנטה האחרת" שישודר בערב יום השואה, בכאן 11. זהו הפרס השני שמוענק לסרט עוד בטרם שודר. הסרט זכה גם בפרס התחקיר בפסטיבל ירושלים 2023

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,29/02/24

בשם ההסברה: נטלי דדון בשמלה מעוררת מחלוקת

"יש לי חור בנשמה בצורה שלך" - המסבירה הלאומית נטלי דדון מציגה שמלה בקוד לבוש לבן שעוצבה ע״י סתיו ג׳אן בקונספט ציונות ואהבת המדינה. את השמלה עיצבה מעצבת האופנה הישראלית סתיו ג'אן, המתמחה בעיצוב שמלות כלה. דדון כתבה ליד אלבום התמונות של השמלה שהעלתה לאינסטגרם שלה: "יש לי חור בנשמה בצורה שלך". את אצבעה עיטרה טבעת זהב ענקית בצורת מגן דוד.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,26/03/24

אחרי 20 שנה: אמיר דדון במחווה לבארבי תל אביב

"לפני כמעט 20 שנה הופעתי בבארבי לראשונה. עליתי בסוף מופע של אומן אחר, הקהל היה כבר בדרך החוצה ונותרו באולם 9 אנשים, שאת רובם אני הזמנתי, חברים. תודה לשאול מזרחי על כל השנים האלה יחד" אמיר דדון בביצוע מחודש ל"גבעה אחת" של נתן יונתן ושלמה ארצי עם תזמורת הרחוב הירושלמית ומקהלת העפרוני

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,06/02/24

תערוכה חדשה: בית חכם בגוף טיפש

התערוכה "בית חכם בגוף טיפש" נהגתה ונבנתה בשנה האחרונה, במהלך הרוחות שעברו על הארץ והביאו עימן תחושה של אסון מתקרב. היא הוקמה ונפתחה לקהל באוקטובר 2023, וכמו כל דבר, נצבעה גם היא בצבעי התקופה האחרונה.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,24/01/24

קצת אהבה לא תזיק: טורניר הידידות מגיע לירושלים

טורניר הכדורגל המסורתי של "החלוץ - חינוך דרך ספורט" יגיע בשבוע הקרוב לבתי הספר של"ב ואריאל בירושלים. רכזת החלוץ בעיר, חרות ברין: "גם הילדים יבינו - ההגינות יותר חשובה מהניצחון"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24
אסי עזר ואלברט אסקולה, אינסטגרם

אסי עזר מתרגש עד דמעות: "הדבר הכי יפה שחוויתי"

המגיש מתרגש: "מחר נחזור לארץ, אחרי 5 שבועות שלא היינו. עלינו על טיסה ארבעה ונחזור לישראל חמישה. טסנו לכאן נרגשים ונחזור הביתה נרגשים"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24
עדן גולן הוריקן ביוטיוב

עדן גולן תזכה באירוויזיון? עלתה לגמר ומזנקת בטבלאות ההימורים

טבלאות ההימורים הולכות עם עדן גולן חזק ובמהלך הערב זינקה בלא פחות מ-6 מקומות אל המקום השני בטבלאות ההימורים בדרך למקום השני אחרי קרואטיה

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24

האם מדינת ישראל התרגלה ל"הותר לפרסום"? | טור דעה

שתי כותרות שנכתבו זו לצד זו. "הריסת ארבעה אוהלים בגבעת שדה יונתן", ו"הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע - יצחק צייגר הי"ד ואוריה הרטום הי"ד" הביאו את נעמי רחליס לתהות האם מדינת ישראל בכלל מתייחסת ל"הותר לפרסום" כשזה נוגע להתיישבויות.

נעמי רחליס
יום שני,04/03/24

מחירי הדירות בישראל עלו ב-2023 ב-10.2%: העלייה הגבוהה ביותר מאז 1975

המלחמה עם חמאס בעזה וחיזבאללה ובצפון, השפיעה ותשפיע גם על שוק הנדל"ן בישראל.מומחים מעריכים כי עליות המחירים צפויות להימשך גם ב-2024, אך בקצב מתון יותר.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24

כבשה את טדי

המועמדת הכי בית"רית למועצת העיר, דלית גהן, עלתה על מדים צהוב שחור והגיעה לטדי לדבר עם האוהדים הצעירים שבשלישי הקרוב הולכים להצביע לראשונה בבחירות המקומיות

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,25/02/24

אחרי שכבשו את הטיקטוק: "פרחי ירושלים" מוציאים סינגל

אחרי שכבשו את הטיקטוק והגיעו תוך פחות משבוע למעל חצי מיליון צפיות, אלפי שיתופים ועוד מעל 300 שימושים בסאונד - 'פרחי ירושלים' משחררים כעת גרסה רשמית לשיר

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24

רגע לפני מסע ההופעות בחו"ל: שיר חדש לעדן חסון

עדן חסון, מהזמרים האהובים בישראל, שופט "הכוכב הבא לאירוויזיון" משחרר שיר חדש "צוחקת ובוכה" אותו כתב הלחין והפיק מוזיקלית סתיו בגר.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/01/24

בלט ירושלים מציג: "הודיני" בבכורה עולמית

להקת "בלט ירושלים" מעלה מופע מקורי חדש "הודיני" על חייו של הקוסם המפורסם בהיסטוריה. תיאטרון גבעתיים – חמישי 28.3 בשעה 20:30 | תיאטרון ירושלים אולם רבקה קראון, שלישי 4.6 בשעה 20:30

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

תקופה כלכלית קשה? ככה תגדילו הכנסות באופן יעיל

המצב הכלכלי בישראל מורכב ודורש פתרונות מיידיים. המצב המורכב משקף עליות מחירים בלתי פוסקות במזון, דלק ותחומים נוספים, בזמן שהמלחמה מצידה מוסיפה לאתגרים הכלכליים. המשכורות הקיימות אינן מספיקות לצרכי החיים הבסיסיים, ולכן חייבים למצוא דרכים להוסיף להכנסה החודשית. אבל, איך עושים את זה? אסף הנעמן הלל מנכ"ל חברת נסיקה עסקית ומייסד פרויקט "כנפיים" מעניק כמה פתרונות והבחירה בדרך כזו או אחרת תלויה בנו ובכמה זמן נרצה להשקיע.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24

לא מתנצל: רותם כהן מגיב לראשונה לסערה

אחרי החשיפה של ינון מגל בערוץ 14 והציוץ של טלי גוטליב, שהפך לסיפור המדובר של היומיים האחרונים, סביב הבקשה של דו״צ להסרת הקליפ של שירו החדש "מי ששונא אותך ימות" - רותם כהן מגיב לראשונה - ויש לו מה להגיד

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

ישראל במלחמה: אזעקות ויירוטים נשמעו ברחבי הארץ; החל מהלילה היערכות ביטחונית גבוהה

דובר צה"ל פירסם הערב שורת הנחיות להיערכות ביטחונית מוגברת, במסגרתה הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות והגבלת התקהלות עד 1000 איש למעט עוטף עזה וקווי עימות.

מערכת ג׳ננה
שבת,13/04/24

מרגשת: הקונדיטורית אסטלה עם חניכי "עדי ירושלים"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24

אות הוקרה מיוחד יוענק לקולנוען יאיר קדר

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,18/04/24

הניצחון המתוק: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

גם אנחנו בשוק: יום מיוחד לחובבי השוקולד-קרמל

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!