יכול לעניין אותך גם

חדשות

שלומית בונה קהילה

20 שנים עברו מאז הפיגוע בקפה הלל בירושלים. אז, שוטרת מג"ב בשם שלומית נתן, יצאה להפסקת הצהריים שלה עם חברה ולא חזרה משם אותו הדבר. 17 שנים אחר כך היא תחבור לעמותת "משפחה אחת" במיזם משלוחי המנות שירפא לה את הלב "רציתי להחזיר לעמותה שעזרה לי", היא אומרת

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

25/03/24

הסיפור של רנ"ג שלומית נתן סופר בעבר בכל מדיה אפשרית, ועדיין, כשהיא משתפת אותו, עולות דמעות בעיניה. 20 שנים עברו מאז חוותה על בשרה את הפיצוץ של המחבל המתאבד מקפה הלל בירושלים, משם לא חזרה אותו בן אדם.

שלומית, היום בשנות ה-50 לחייה, הייתה כבר אז אמא צעירה לשניים ושירתה במג"ב. באחת מהפסקות הצהריים היא יצאה לאכול בקפה הלל, מיד לאחר הקינוח, כשהיא וחברתה יוצאות מבית הקפה, מגיע מחבל מתאבד ומפוצץ את עצמו בכניסה לבית הקפה, ממש מאחורי גביהן. שבעה אנשים נרצחו ו57 נפצעו. שלומית אחת מהם. היא חוזרת לבסיס שלה בהלם מוחלט, כשהיא פצועה, ורק שם היא מקבלת את הטיפול שנזקקה לו.

שנתיים קודם לכן, עמותה צעירה בשם "משפחה אחת" מחליטה להגיע סיוע לנפגעי טרור, אזרחים וחיילים. שלומית נכנסת למעגל הסיוע של העמותה והיא פוגשת את מינדי לווינגר, רכזת מחוז ירושלים בעמותה. "המשפחה הגרעינית שלי לא הבינה את מה שעבר עליי כמו מינדי ומתנדבי 'משפחה אחת'. הם יצרו סביבי קהילה תומכת של אנשים שחוו את מה שחוויתי. בגוף אולי הבראתי, אבל הנפש שלי לא כשהייתה. חוויתי טראומה והסתובבתי עם זה על הגב שלי והם היו שם בשבילי."

ב-2017 שלומית עוברת למשטרה הכחולה. כל הזמן הזה העמותה מלווה את שלומית, יוצרת מפגשי תמיכה, מגישה סיוע בכל שלב וכשמגיע פורים- שלומית מקבלת משלוח מנות אישי ומשמח. "היחס האישי הזה ריגש אותי. העמותה נתנה מעטפת גם למשפחה שלי- פתאום הבת שלי מקבלת 'אחות בוגרת' במסגרת מיזם של העמותה, יוצאת לקמפ בקנדה. זה רגיש אותי מאוד", משתפת שלומית. "עלה לי רעיון באותה תקופה ששיתפתי עם מינדי- לשתף את השוטרים במיזם חלוקת משלוחי המנות. רציתי להחזיר במשהו לעמותה שסייעה לי, ובחרתי לרתום את המשטרה למיזם החשוב הזה. מינדי שמחה וביחד התחלנו להניע את המיזם". המיזם פועל כבר 7 שנים בירושלים, אבל מאז הקורונה התרחב לכל הארץ.

"זה ממש לא רק החלוקה של משלוחי המנות, זה השבת האמון של הציבור במשטרת ישראל," היא מסבירה. "בנוסף, יש את האקט הקשה הזה ששוטר דופק בדלת של משפחות שכולות, לבשר את הבשורה המרה. השוטרים שמחלקים משלוח מנות יודעים לצלצל בפעמון, זה משנה לגמרי את האקט של הדפיקה בדלת ובצד השני יש, לרוב, חיוכים והתרגשות רבה".

"בצד השני יש, לרוב, חיוכים והתרגשות רבה". רנ"ג שלומית נתן בחלוקת משלוחי המנות

היום, שלומית היא השוטרת הקהילתית של הגבעה הצרפתית בתחנת "שלם" במחוז י-ם. "הבנתי את הכוח של הקהילה. זה מחזק אותי. היו רגעים במיזם הזה שרציתי לפרוש ממנו. להיפגש עם פצועים אחרים, לפעמים זה השפיע עליי מאוד, משך אותי אחורה ולמטה. אני זוכרת רגע אחד שממש באתי להתקשר למינדי ולומר לה שאני יורדת מהסיפור, אבל פתאום, ממש במקרה, קיבלתי גל של הודעות וטלפונים מרגשים ממשפחות שכולות ומפצועים שדרשו שאגיע אליהם והרעיפו כמויות של אהבה. לא יכולתי לוותר על זה," היא מספרת. "חלק מהמיזם הזה, עבורי, זה להיות בעשייה, להתחבר לאנשים. הנתינה, עבורי, הפכה להיות מקום שמרפא".

מאז ה-7 באוקטובר שילשה עמותת "משפחה אחת" את הפעילות שלה. כמות המתנדבים בבתי החולים ובבתיהם של משפחות שכולות התעצמה לאור המצב. "הכנו השנה 2,300 משלוחי מנות. זה מספר שיא," מספרת שלומית, "כמות השוטרים והמתנדבים שהגיעו ל'משפחה אחת' לארוז ולחלק פשוט מדהימה וממלאת בתחושת שליחות".

את סיפורה היא מסיימת במסר חשוב, אולי החשוב ביותר לתקופה הזו במיוחד: "אנחנו חיים את חיינו עם המחשבות והחוויות של עצמנו, ושוכחים שמאחורי כל אדם יש סיפור, ולרוב- במדינה כמו שלנו- סיפור לא פשוט. אנשים חווים פה דברים לא קלים. אנחנו צריכים לנסות להתנהל יותר בחמלה אחד כלפי השני".

מינדי לווינגר רכזת מחוז ירושלים בעמותת "משפחה אחת", שכבר 20 שנים מלווה את שלומית ומשפחתה, מוסיפה "בעמותה אנחנו רואים כל אחד אינדיבידואל בפני עצמו. כל אחד עם הסיפור שלו והמקרה שלו ועם הרגישות שלו, אין השלכה של מקרה אחד על האחר. שלומית נכנסה לי ללב באופן מיוחד. אנחנו מכירות כבר 20 שנים ובכל פעם אני מתפעלת כמה כוחות יש בה. עם כל מה שהיא עוברת- לראות אותה קמה, עם אנרגיות ושמחה ומתוך נתינה גדולה ואמיתית, זה מחזק אותנו בדרך שלנו להעניק לאנשים. המטרה שלנו לדאוג שכולם יבחרו בחיים ולתת להם תחושה של בית, של משפחה. שלומית היא חלק מהמשפחה הזו".

שלומית עם מינדי לווינגר וצבי, שוטר מג"ב מתנדב במיזם

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

חיסכון של מיליונים: ביום ראשון התאגיד עובר מת"א לאור יהודה

מתוך כוונה לצמצם עלויות ולהביא לחיסכון בכספי ציבור תאגיד השידור הישראלי נפרד מהסניף הוותיק בלב ת"א, ועובר למרכז שידור חדשני ב"פארק נעימי". המתחם החדש כולל אולפן חירום לעת מלחמה, אולפני טלוויזיה, רדיו ופודקאסטים מתקדמים וסטודיו חדשני לדיגיטל ופרומו. גיל עומר, יו"ר התאגיד: "כיום חשיבותו של שידור ציבורי חזק, בחירום ובשגרה, ברורה אף יותר מתמיד"; גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "מרכז השידורים החדש של התאגיד באזור המרכז, יקפיץ את כאן לעידן טכנולוגי ושידורי חדש"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,03/04/24

"הגוף שלך כשלו ככה הוא התייחס אלייך, נכון חברה שלי?"

אגם גולדשטיין אלמוג הוחזקה בשבי חמאס 51 יום.  אמש, בכיכר החטופים בעצרת לציון 100 ימים בשבי החמאס, היא נאמה נאום שובר לב ולמעשה, נתנה עדות לדיווחים על תקיפות מיניות שעברו החטופות בשבי החמאס.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24

קרן פלס בטענות חמורות: "עשו לי שימוע, זה מסוכן"

לדברי פלס, ההסכם להופעתה במוזיאון יד ושם נחתם לפני מחאת קפלן, אך מלשכת רה"מ דרשו לכאורה לטענותיה בלבד "להבטיח" שלא תהיינה "פרובוקציות" מצידה

מערכת ג׳ננה
שבת,04/05/24

"נקודת ההתחלה"| מיטב שרמן בשיר חדש למען עידן שתיוי

מיטב שרמן בשיתוף פעולה מיוחד עם תום פטרובר, מלהקת "היהודים", בשיר חדש למען חברה, עידן שתיוי, שעדיין נמצא בשבי החמאס. אורית שחף, מאחוריך

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24
אינטרנט

האתר הנצפה והספקית החלשה ביותר: נתוני האינטרנט בישראל נחשפים

"מדד האינטרנט הישראלי": האתרים YNET, מאקו, וואלה הם המובילים בישראל, קבוצת בזק מובילה את נתח השוק של ספקיות האינטרנט עם 30%

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

בפעילות משולבת של צה"ל והמשטרה: סוכלה חוליית מחבלים בג'נין

הלילה בפעילות משותפת של שב״כ, ימ״מ וצה"ל, סוכל מחמד ג׳לאמנה, מחבל חמאס צבאי שעסק בתקופה האחרונה בקידום פעילות טרור משמעותית והסתתר בבית החולים "איבן סינא" בעיר ג׳נין שבחטיבת מנשה. על המבוקש אותר אקדח שהוחרם על ידי הכוחות.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/01/24

RE:WORK מניעים את המשק הישראלי בתחומי העבודה והלמידה בתקופת משבר

קהילת Anashim.IL מודיעה על האקתון חשיפה למיזמים לפיתוח ההון האנושי ולצמצום פערים בשוק הלימודים והעבודה המתהווים בחברה הישראלית בעקבות המלחמה‏

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24

לרגל "שנת המצווה": בני נוער נסעו ברכב אוטונומי

חברת מובילאיי אירחה 15 ילדי מצווה מקיבוץ זיקים לסיור ייחודי ונסיעת מבחן ברכבים האוטונומיים

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,14/02/24

"כמה שווה יהודי מת?": מגישת החדשות בערוץ 14 בספר חדש

בספר שנקרא בנשימה עצורה חושפת העיתונאית ליטל שמש את מנגנון ההסתה, התמריצים והסבסוד של הרשות הפלסטינית לרצח היהודים. באוגוסט האחרון הצטרפה שמש למשפחת השכול המורחבת. בספר היא כותבת על הרגעים הדרמטיים בהם תפקידה הוביל לחשיפה שטלטלה את חייה.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,06/02/24

"כשהפסקתי להרגיש לא ראיתי מה אני מפסידה"| סיפורה של סנדי פאר

בבוקר שיגרתי אחד סנדי פאר קמה כהרגלה ושלחה את ילדיה למסגרות בבתי הספר והגנים. היא נכנסה למטבח, הכינה את ארוחת הצהריים, ערכה את השולחן בדמעות כי הפעם ידעה שהיא לא חוזרת. היא החליטה להתאבד.

מערכת ג׳ננה
יום שני,11/03/24

הספר שביקש להזהיר את ישראל ממלחמה גדולה ואיחר את המועד

הסרטון הויראלי של יאיר אנסבכר ממש בתחילת המלחמה על מהלכי התקיפה של חמאס והסכנה מהצפון, זכה לצפיות רבות ולתהודה נרחבת. התגלתה בו מציאות מטרידה של כשל מתמשך ותפישת ביטחון שגוייה, שרק בעזרת גיבורים שנזעקו לעזרה הצליחו למנוע תרחיש חמור הרבה יותר.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24

דתיים, חילוניים - וכולם על מגרש כדורגל אחד: "תחושה משמעותית של שותפות"

"משחקי הידידות" של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" נמשך בהשתתפות תלמידי תיכון אורט מינקוף בירושלים וישיבת פסגת זאב. רכזת החלוץ בעיר, חרות ברין: "כולם שמרו על אווירה מכבדת, גם כשהיה ניצחון או הפסד מוחץ"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24
אילה חסון, צילום מסך

איילה חסון עצבנית: "משקשק בלילה מפחד"

חסון טענה: "אני כועסת על אמריקה בצורה קשה מאוד. זה הסיפור המרכזי, הממשל האמריקאי פשוט הפקיר במשך שבועות יהודים טובים שומרי חוק באוניברסיטאות"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,09/05/24
טלוויזיה PIXBAY

האח הגדול ורוקדים עם כוכבים פותחות עונה במקביל: זה התאריך שנבחר

העונה החדשה של שתי תוכניות הריאליטי תושק ב-2.6, בעוד קצת יותר משבועיים והקרב על הצופים בפריים-טיים יהיה חם במיוחד,

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,15/05/24

כאן 11 בעונה חדשה לסדרה "הבלתי חשובים" - שחוזרת לאירועים הקטנים שהקרינו על ההיסטוריה של כולנו

שלושת הפרקים הראשונים יעסקו בסיפור מופלא מעברה של חנה מרון, באיש שכמעט השתתף באולימפיאדת מינכן, אך הגורל תכנן עבורו תוכניות אחרות, ובלהקה שמאירה באור חדש את יחסי תורכיה-ישראל

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24
שטרות

רשות המסים בבשורה משמחת: למי יחולקו 17 מיליון שקל?

רשות המסים הודיעה כי מעל 17 מיליון שקל הושבו במסגרת מהלך למימוש זכויות מס של ניצולי שואה, בשנה החולפת הושבו כ-5 מיליון שקלים לכ-350 ניצולים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

יום האישה הבינלאומי בכנסת ישראל: "דמיינו שזו הבת שלכם יושבת שם"

מיה רגב עלתה לנאום בפתיחת כנס יום האישה הבינלאומי בכנסת ישראל, הקהל עמד לכבודה כשעלתה לבמה. תערוכה לכבודה של שני לוק ז"ל. חברתה, אליה, שרה שיר ששני כתבה

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,05/03/24

"עורף סגול": התכנית של חכ"ל שירלי פינטו לאנשים עם מוגבלות

לאחר קיצוץ של 100 מיליון ש״ח ממשרד הרווחה, אנשים עם מוגבלויות שוב מופקרים ונשארים מאחור בזמן הכי קריטי - בזמן חירום! ח״כ לשעבר שירלי פינטו יוצאת בתוכנית ״עורף סגול״ להבראת אנשים עם מוגבלות שנפגעו ממלחמת ״חרבות ברזל״ ולחיזוק האוכלוסייה בזמן חירום. את התוכנית תגיש לשר הרווחה ותדרוש לכנס וועדה דחופה.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/01/24

מרץ 2024 במוסיקה הישראלית

יוצרים חדשים וותיקים מפרסמים שירים חדשים

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,03/03/24

על קו הסיום: אבישי כהן ראש בראש מול הילה מיוסט לנקרי

הפורום השיתופי במטה יהודה הודיע ביום חמישי האחרון על תמיכתו במועמד אבישי כהן לראשות מועצת מטה יהודה. התמיכה הגיעה במקביל לסקר שפירסם מכון סמית הממקם את כהן עם מיוסט לנקרי ראש בראש. על פי הסקרים, המועמדת המובילה לסגנות מטעם היישובים היא אסנת ורטמן-ברוכים שבמידה ותיבחר, תהיה הסגנית הראשונה במטה.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,04/02/24

נחשף: אליקו כהן בדרך אל ג'וב החלומות ויגיש פודקאסט חדש ב"ישראל היום"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

בלגן באירוויזיון: מגיש כאן 11 חוטף ביקורת חריפה מאחת המתמודדות

מערכת ג׳ננה
שבת,11/05/24

מצלם לדוקטור בכלכלה וניהול: סיפורו של מוחמד עלי קסום

מערכת ג׳ננה
שבת,10/02/24
מקודם

אייל ברקוביץ' נפרד מישראל: זה היעד המפתיע שבחר

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!