יכול לעניין אותך גם

חרבות ברזל

לא מתנצל: רותם כהן מגיב לראשונה לסערה

אחרי החשיפה של ינון מגל בערוץ 14 והציוץ של טלי גוטליב, שהפך לסיפור המדובר של היומיים האחרונים, סביב הבקשה של דו״צ להסרת הקליפ של שירו החדש "מי ששונא אותך ימות" - רותם כהן מגיב לראשונה - ויש לו מה להגיד

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

08/02/24

השבוע פורסם באתר החדשות של ערוץ 14 כי חה"כ טלי גוטליב תקפה את דובר צה"ל דניאל הגרי על כך שפנה לזמר רותם כהן בבקשה למחוק את המילים בשירו 'מי ששונא אותך ימות'. גוטליב עקצה את צמרת צה"ל על גישתה: "אויבינו רוצים בחידלון היהודים ובחידלון המדינה, אתה הבנת את זה. בצמרת צהל לא כולם הבינו".

לפי הדיווח של איש התקשורת ינון מגל, בדובר צה”ל דרשו בתחילת השבוע מרותם כהן להוריד מהרשת את הקליפ הזה של השיר “מי ששונא אותך ימות”, בטענה שהוא גורם “נזק למדינה שלמה ולכל צהל”. ממקורביו של הזמר הוסבר כי "השיר של הזמר רותם כהן מדבר על המדינה לפני ואחרי אירועי ה-7 באוקטובר ועל הרוח הישראלית. מילות הפזמון "מי ששונא אותך ימות", מתכוונות לאויבי המדינה שדינם מוות, ו"מי שרוצה לך טוב יחיה", כלומר מי שתומך בנו דינו לחיים." מאז זכה השיר לכבוש את המקום ה 1 בהשמעות ומעורר באז בארץ ובעולם בעקבות הטקסט הנוקב והמרים – כשיר אהבה למדינה.

קאבר הקליפ. צילום: ערן לוי

היום הגיב לראשונה רותם כהן: ״ימי מלחמה הם ימי בירור ודיוק של מושגים רבים. בשגרה היומיומית הרגילה, לעיתים הכול מטושטש, אך בימי מלחמה הדברים מתבהרים באופן מובהק וברור. טוב ורע, אור וחושך, אויב ואוהב – כל המושגים הללו מובנים לנו הרבה יותר "בזכות" המלחמה הזו. אנחנו בצד של הטובים ואויבנו הרשעים בצד של הרעים.
אין יותר פשוט ומובן מזה.
להסביר במילים שיר, זה דבר שאף פעם לא עשיתי, אבל אם זה מסובך, יאללה זורם. ראשית, השיר מבטא את התחושה של רבים בעם ישראל שהפסקנו להתנצל על עצם קיומנו. אויבנו הם לא יריבים בליגת האלופות ולא בפיינל פור, הם רוצים לעולל לנו שוב ושוב את מה שעשו ב7/10, אונס, התעללות, שריפת תינוקות, עריפת ראשים ורצח המוני. ומשכך, מי ששונא את עם ישראל, אנו מאחלים לו דבר מאוד פשוט ומתבקש- למות. מי שיש לו בעיה עם זה, כדאי לו לבדוק את עצמו. שנית, השמחה המתבטאת בקליפ מבטאת את התחושה הפשוטה על כך שאנו מנצחים. אנו כואבים את רגעי השפל, שבורי לב על כל גיבור שהולך מאיתנו, על החטופים היקרים, אך עדיין צומחים ומנצחים. והצמיחה הזו של העם גורמת לנו לנחת לפחות בחלק הזה של הסיפור וכך גם התחושה שאנו בצד הנכון של ההיסטוריה כפי שהיו לוחמי דוד המלך, לוחמי בר כוכבא, המכבים וכיום לוחמי צה"ל הגיבורים של עם ישראל. אף אחד לא ישפיל את קומתנו, אף אחד לא יעז להרים יד על הורינו, ואף אחד לא יטמא את בנותינו ואחיותנו ואף אחד לא ינצח אותנו. מי שיקום נגדנו, עלינו לשים לו סוף. האופן שבו מתקבל השיר בעם ישראל, מבטא הזדהות עם מסריו.

צילום הקליפ אושר מראש על ידי דובר צה״ל, וראוי לדייק כי נדרשנו להסיר אותו בשל הדימוי הבינלאומי שיכול להיווצר על שיתוף פעולה של צה״ל איתי, אך לא נדרשנו לשנות את מילות השיר כפי ששמעתי וקראתי.

אני עומד מאחורי כל מילה בשיר שלי שמטרתו לחזק את הלוחמים בחזית ואת הלוחמים בעורף (עם ישראל כולו) ולחזק את המסר שאני רוצה להאמין שלגביו אנחנו מאוחדים – זה או אנחנו או הם. כל שנותר לנו זה להמשיך לחזק אחד את השניה ולא לחדול מלדבר בשפה הנכונה.
אנחנו עם ישראל ! ואנחנו ננצח.״

 

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

מחקר: איך המלחמה משפיעה על החלומות שלנו?

ד"ר אודי בונשטיין, מנהל השירות הפסיכולוגי במרכז הרפואי לגליל, ערך מחקר בנושא החלומות שאנו חולמים במלחמה, מהם עולה שחלה עלייה ניכרת בחלומות הסיוט ובתחושת חוסר האונים. אבל יש גם סיבה לאופטימיות: מהמחקר עולה, כי יכולת ההתמודדות בחלומות מרשימה ועשויה להצביע על חוסן נפשי גבוה

מערכת ג׳ננה
יום שני,22/01/24

איך מרגיש ילד חירש בעולם של שומעים?

אל-עד כהן קניגסברג - "בין לבין" על היציאה מארון החירשות

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,11/01/24
אליקו כהן בדרך אל הג'וב הנחשק הבא. צילום: אור גפן

נחשף: אליקו כהן בדרך אל ג'וב החלומות ויגיש פודקאסט חדש ב"ישראל היום"

השדרן המפורסם אליקו כהן, צפוי להנחות פודקאסט אקטואלי בכלי התקשורת "ישראל היום". מסתבר, כי לשדרן ישנם תוכניות עבודה אחרות לעסוק בהן מלבד הסכסוך המשפחתי. כל הפרטים

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

"זריחה שחורה- עדויות מהטבח בפסטיבל נובה" בחשיפה בינלאומית חסרת תקדים

סרט התעודה "זריחה שחורה- עדויות מהטבח בפסטיבל נובה" של כאן, תאגיד השידור הישראלי, משודר ביותר מ - 40 מדינות ויוקרן השבוע באוניברסיטאות היוקרתיות Yale ו University of Pennsylvania שבהם נערכו עשרות הפגנות פרו-פלסטיניות ואנטי ישראליות. הסרט יוקרן היום, יום חמישי, באוניברסיטת פנסילבניה (UPenn) ובתום הקרנת הסרט יתקיים דיון בנוכחות היוצרים דוקי דרור ויוסי בלוך.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24
צבי יחזקאלי, מתוך חדשות 13

צבי יחזקאלי נפרד מחדשות 13 אחרי 22 שנה בכעס: "הייתי לבד"

יחזקאלי טוען: "זו סביבה שנהייתה פחות נוחה עם השנים, בטח במלחמה. הייתי רוצה להיות במקום שיותר מחזק את החיילים. הגעתי למצב שאני כבר לא מאיר"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

משרד התקשורת מפרסם את דוח פניות הציבור בתחום הטלקום לשנת 2023

בין הנתונים הבולטים: בעקבות התערבות המשרד הושבו לציבור מספקיות התקשורת מעל 800,000 ש"ח ₪, כמעט פי שניים מהשנה הקודמת; המשרד השלים את הטיפול ב-100% מהפניות שהגיעו לטיפולו בשנת 2023; זמן המענה לפניית ציבור קוצר ל-11 ימים; 53% מהפניות עסקו בשירות האינטרנט; 38% מהפניות עסקו בשירותי סלולר. בראש טבלת התלונות על בעיות בקליטה סלולארית היו ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית;

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/04/24
דודי בן חמו

מגיש החדשות החליט להתפטר: זו הסיבה להודעה המפתיעה

דודי בן חמו פורש מכיכר השבת, לראשי המערכת, זאת בשל החלטתו המרגשת להתגייס לצה״ל ולבצע שירות סדיר ומשמעותי, על רקע מלחמת חרבות ברזל

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24
עדן גולן כאן 11

ישראל סובלת מחרם ופרובוקציות באירוויזיון, עדן גולן תנקום?

לאחר שהתקבלה מאחורי הקלעים בשאגות של שמחה מצד הצוות שלה, עדן גולן אמרה: "אני מרגישה מצוין ומוכנה לערב ולחצי הגמר למחר". ומי מחה נגדה?

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,08/05/24

טובים מבפנים - מגורו ההורות שכבשה את העולם - ד"ר בקי קנדי

"טובים מבפנים" מציג עקרונות הורות שישנו את נקודת המבט שלכם לצד הנחיות מעשיות לפתרון בעיות מוגדרות – כגון יריבות בין אחים, חרדת פרידה, והתקפי זעם. זהו משאב מקיף ורב תועלת לדור של הורים שמחפשים דרך חדשה לגדל את ילדיהם ולהכשיר אותם לחיים של ויסות עצמי, של חוסן נפשי ושל ביטחון עצמי.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

למען שורדי הנובה: אומני ישראל יתאחדו על במה אחת

מיטב אומני ישראל יתאחדו על במה אחת, בתאריך 27.6, במפגן מוזיקלי, שמטרתו קריאה להשבת החטופים, הנצחת הנרצחים בנובה, וגיוס כספים למטרות שיקום שורדי הפסטיבל ומשפחות הנרצחים.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

השפעות המלחמה: אחד מכל 5 ישראלים מתעניין או שכבר החל בטיפול נפשי

% מהציבור הישראלי חש פגיעה נפשית כתוצאה מהמלחמה -אחד מכל 5 ישראלים מתעניין, או שכבר החל, בטיפולים נפשיים בעקבות המלחמה. ד"ר נועם רודיך, מייסדת עמותת "פעמוני רוח": "איבדנו אמון בבני אדם - בעלי החיים יכולים להפוך להיות קשר אמין וכן יותר, ובוודאי פחות מאכזב מהקשר האנושי"

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

חורף וחרבות ברזל: סדרת סרטוני הדרכה חדשים לאוכלוסייה המבוגרת

מאז 7 באוקטובר כולנו חווים מתח וחרדה שמשפיעים באופן ישיר על ההרגלים שלנו ותדירות היציאות שלנו לפעילות מחוץ לבית. הדבר בא לידי ביטוי באופן מועצם יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת אשר נמצאת שעות רבות יותר בבית בימי שיגרה- ובימי המלחמה אף יותר מכך. זאת, כשאנו בעיצומם של ימי החורף הארוכים והגשומים שאינם מאפשרים לאוכלוסייה המבוגרת להתנייד באופן בטוח מחוץ לבית.

מערכת ג׳ננה
שבת,17/02/24

מחלקת שיקום חדשה נפתחה בפוריה

לאור המחסור במחלקות שיקום בעקבות המלחמה, פתחו במרכז רפואי צפון מחלקת שיקום יום חדשה. זהו חלק ממהלך להקדמת פתיחת מרכז שיקום הלמסלי שצפויה להתרחש במהלך שנת 2024

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,24/01/24

מהם 50 השירים האהובים והגדולים ביותר בתולדות "אגן הים התיכון"

מצעד "אגן הים התיכון" של כאן גימל בשיתוף ynet - יוצא לדרך!

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

בוטוקס בשם הרפואה

הזרקות משמשות לתיקון ושיפור מצבים רפואיים שונים. דוקטור שיין מומחה בכירורגיה פלסטית על המצבים הרפואיים שבוטוקס וחומצה היאלרונית יוכלו לשפר ולסייע, ללא זמן החלמה ארוך

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,07/04/24
עומר ירדני וקורל

מגיש רשת 13 בבשורה מרגשת: יהפוך לראשונה לאבא בגיל 33

עומר ירדני כתב בפוסט שהעלה לאינסטגרם שלו: "מחכים לך" כשהוא ואשתו קורל הודיעו שהם מצפים לילד ראשון. החברים בערוץ מיהרו לברך

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

"שגרת חירום": תכנית חדשה בגלי צה"ל, שתלווה את ציבור משרתי המילואים

"שגרת חירום", רצועת השעה 11:00 החדשה של גלי צה"ל, תלווה את המשרתים והמשרתות במילואים, ועם חזרתם לשגרה. את התכנית יגיש עומר ירדני, שחוזר לבית של החיילים אחרי למעלה מעשור, כשלצידו מגישים אורחים, בהם מילואימניקים שגויסו במלחמה.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,28/03/24
טלוויזיה PIXBAY

הערוץ הזה מפסיק לשדר בישראל: במי לא תוכלו לצפות יותר?

משרד התקשורת סגר את פעילות אל-ג'זירה בישראל, בנוסף הופסקו שידורי הרשת בחברות הכבלים והלוויין, ונחסמה הגישה לאתרי האינטרנט שלה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

עדשה חברתית

- תערוכת צילומים החושפת את עולמם של המתנדבים והעושים טוב בישראל · תצא לדרך במסגרת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה | טור דעה

אוראל בן חמו משתפת אותנו בהפרעה שאובחנה אצלה, ואיך זה לא מונע ממנה להגשים את החלום הכי גדול שלה

אוראל בן חמו
יום ראשון,31/03/24

שעת תה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,25/02/24

דתיים, חילוניים - וכולם על מגרש כדורגל אחד: "תחושה משמעותית של שותפות"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

אסי עזר מתרגש: "הנה אנחנו באים"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

חזית הטכנולוגיה שתוכל לסייע לצה"ל ביום שאחרי המלחמה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!