יכול לעניין אותך גם

חדשות

המלחמה השפיעה עליכם נפשית? הילדים עלולים לשלם על כך מחיר!

מלחמת 'חרבות ברזל' הביאה עמה אתגרים חדשים ורבים בחיק התא המשפחתי ועלולה לסבך מאוד את המצב כאשר מדובר בהורים גרושים * אם אחד מההורים מתמודד עם מורכבות נפשית בעקבות המצב, דעו כי הדבר עלול להשפיע על זכותו לטפל ולהחזיק בילדים * אז מה קורה כאשר אחד מההורים מתמודד עם מורכבות נפשית? כיצד תתקיים שהות הילדים איתו ובאיזו אסטרטגיה משפטית כדאי לנקוט? עו"ד ירדן שלומי, המתמחה בדיני משפחה, מעניקה את המדריך המלא למצב

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

12/03/24

מלחמת 'חרבות ברזל' גרמה לעליה של סוגיות רבות המשתנות ממשפחה למשפחה, למשל בחלוקת זמני השהות בזמן מלחמה, גיוס מי מההורים למילואים, במקרים מסוימים פינוי ממקום המגורים והארכת הנסיעות בדרכים, שינוי קיצוני ביכולת השתכרות ועוד. אל נושאים אלו מצטרפות דילמות נפשיות, ההולכות ומתעצמות אל נוכח המציאות בה אנחנו נמצאים.

עו"ד ירדן שלומי. צילום נתי חדד

עו"ד ירדן שלומי, העוסקת בדיני משפחה, מציינת כי מאז פרוץ המלחמה מתמודדים רבים מאיתנו עם התקפי חרדה, תופעות של דיכאון או פוסט טראומה. אך יש לזכור כי גם ביומיום ובשגרה אנשים מתמודדים עם תופעות אלו.
בסופו של דבר, עיקרון העל המכריע בכל החלטה שתתקבל הוא 'טובת הקטינים'. מצד אחד, טובת הילדים תמיד תהיה לשמר קשר עם כל אחד מההורים, ומצד שני, ייתכן שבנקודת זמן מסוימת, בנסיבות מסוימות, טובת הילדים נסוגה מפני הצורך במוגנות שלהם. ייתכנו גם מקרים שבהם מדובר בסכנה פיזית או נפשית עבורם.

כיצד בית המשפט מתייחס למקרים שבהם אחד ההורים מתמודד עם מורכבות נפשית?

העקרונות המנחים את בית המשפט בהכרעה בסוגיה רגישה זו טמונים דווקא במודעות של אותו אדם למצבו. בית המשפט בודק האם ההורה מבין לוקח אחריות ומטפל במורכבות שלו. מעבר לכך, האם יש לאותו אדם רשת תמיכה משפחתית. כמובן שהעקרונות הללו צריכים להתיישב עם טובת הילד.

דרך ההתמודדות של ההורה עם המורכבות הנפשית היא מכרעת. הורה שמודה שסובל מבעיה ואכן מטפל בה במטרה לשוב אל הקשר המיטיב עם ילדיו- סיכויו לשמירת קשר עם ילדיו גבוהים מאוד. בית המשפט מתייחס בחיוביות, בהבנה ובסלחנות לאדם שפונה לעזרה ומבין את מצבו.

מהן ההמלצות להורים גרושים המתמודדים עם מורכבות נפשית?

מלבד נטילת האחריות ופנייה לטיפול, חשוב לפעול בשקיפות. לא צריך לדאוג מחשיפה מול בית המשפט. אם הורה לא רוצה להיות חשוף מול ההורה האחר – זה בסדר כי מדובר במצב שיש עליו חיסיון רפואי – ניתן להגיש מסמכים באופן חסוי לבית המשפט. לדברי עו"ד שלומי, במקום שבו ההורה השני מתנגד למפגש עם הילדים ודורש מפגשים במרכז קשר, רצוי לחתור למינוי אפוטרופוס לדין כדי שגם הוא ייתן את חוות הדעת שלו. אפוטרופוס לדין הוא עורך דין שמתמנה מטעם הסיוע המשפטי ומייצג את טובתם ורצונם של הקטינים.

כיצד ניתן להגן ולסייע לילדים הנמצאים במצב זה?

המטרה העליונה היא שמירה על טובתם של הילדים, וחשוב להיזהר שלא להעביר לילדים את נטל ההחלטה האם לפגוש את ההורה השני או לא. כמובן שהדברים משתנים בהתאם לגילו של הילד.

בכל מקרה ההמלצה להורים גרושים המתמודדים עם מצבים כאלה היא לא להסס ולפנות להדרכה הורית, בין אם בקהילה ובין אם באופן פרטי. הדרכה צריכה להיות בראי המורכבות הזו, לכוון את ההורים כיצד להעביר את המסרים לילדים בצורה שלא תכניס אותם לתהיות ותמנע מהם ודאות כי גם כך מדובר על תקופה מורכבת וקשה.
אנחנו צריכים לשים לנגד עינינו את מטרת העל: שמירה על יציבות ושגרה כפי שהיו לפני שהתעורר המשבר.

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

"מאוחדים בטוב": עמותת רוח טובה בקמפיין מרגש לקראת יום המעשים הטובים

יום מעשים טובים של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון יצויין השנה ב-19 במארס וילווה בקמפיין ארצי למען חיזוק האחדות בעם והעצמת האור והטוב, תחת המסר: "מאוחדים בטוב". ברוח זו, כל המצולמים שנבחרו להיות הפנים של הקמפיין הם אנשים אמיתיים: איש משטרה, איש כוחות הביטחון וההצלה ולצידם מצולמים אזרחים שמתנדבים גם בעת הזו. בכך הקמפיין מדגיש את מעורבותם ועשייתם למען החברה בישראל ומעצים המשמעות של אחדות למען עתיד טוב יותר.

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

עובדי השיטור העירוני של עיריית כפר סבא סייעו בחילוץ פעוטה ברכב נעול בעיר

נח חיימסון, מנהל השיטור העירוני כפר סבא: ״ישר כוח לצוות השיטור עירוני על תגובה מהירה וטיפול באירוע. דווקא בעת הזו שיש עומס בפניות לצוותים. חשוב לנו לתת שירות מצוין לתושב, ולסייע במיוחד במקרים מצילי חיים״

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/04/24

ס"ר דניס שבצוב נהרג כשפינה מפגעים בכביש לאחר הפגנה

דניס ז"ל בן 47 בנופלו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. נהג משאית סטה מהמסלול ופגע ישירות בניידת משטרה שעמדה בשול. יחד עם דניס ז"ל נהרג עובד קבלן של נתיבי היובל.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24
ניר דבורי זה לא אולפן שישי

ניר דבורי נחשף בשידור חי: "הוא יהיה האדם האחרון ששמע אותי"

קטורזה השמיע הקלטה של שיחה שלו עם דבורי בעת המתקפה האיראנית ואמר: "ניר, הסברה שלי נכונה? אם איראן תפציץ, זה נותן אור ירוק חדש", וכך הכתב הגיב

מערכת ג׳ננה
שבת,11/05/24
כאן 11 אירוויזיון

בלגן באירוויזיון: מגיש כאן 11 חוטף ביקורת חריפה מאחת המתמודדות

האמנית שמייצגת את אירלנד בתחרות, שכבר זכורות לה אמירות נגד ישראל, היא טענה כי ליברמן: ״הפר את כללי התחרות״

מערכת ג׳ננה
שבת,11/05/24

במקום אירוע בר מצווה - חגיגה לחיילים

עמיחי ג'קסון מהיישוב אלעזר שבגוש עציון, תרם את הכסף שיועד למסיבת בר המצווה שלו, לארוחה מפנקת ל 200 חיילים. "זה היה פי אלף יותר שווה"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/01/24

"תוכנית מצווה לעתיד" - תוכנית המיועדת לבני ובנות מצווה מקיבוצי העוטף

חברת טריא ישראל, מתווכת האשראי בין עמיתים הגדולה בישראל, החליטה לרתום את הטכנולוגיה שלה ולהקים תכנית ייעודית למלגות – תכנית "מצווה לעתיד" – המיועדת עבור בני ובנות מצווה בקיבוצים בארי, כרם שלום, ניר עוז ונחל עוז. במסגרת התכנית יוענקו מלגות לכ-46 ילדים שהצטרפו לפרויקט.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

כשיעל צין והזמר מתיסיהו נפגשו בעוטף עזה

זמר הרגאיי והמוזיקאי מתיסיהו נחת בישראל להופעה אחת שתתקיים ב-17 בינואר, במועדון רדינג 3 בתל אביב. את הבוקר הוא בפתח בסיור בעוטף עזה עם צוות ההפקה , אשתו ובנו במשלחת מחו״ל.

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/01/24

המחווה של אולם האירועים "סופיה" ללוחמים וללוחמות

אולם האירועים "סופיה" בבאר שבע נרתם על מנת לספק לחיילי וחיילות גדוד תבור, המשרתים בעזה, את הריענון שהם כל כך זקוקים לו אחרי חודשי לחימה ארוכים. האירוע הינו שיתוף פעולה בין הורי הלוחמים לבין מוטי רווח, הבעלים של אולם האירועים.

מערכת ג׳ננה
יום שני,22/01/24

"נקודת מפגש" לזכר שירה בנקי חוזרת לכיכר ציון

אחת לחודש בימי חמישי בערב סביב מחצלת בכיכר יתחדש השיח על נושאים במחלוקת עם עוברי אורח ממגוון דעות, עדות, דתות, מגזרים ומגדרים, במטרה להגביר את המתינות והשיח המכבד במרחב הציבורי. מנכ"לית דרך שירה בנקי: "מאמינים שנצליח להחזיר את הימים בהם התקבצו לשיחה סביב המחצלת פעילי ימין קיצוני, לה"טבים, חרדים, ערבים, ועוד. אין ספק שיהיו למפגשים תפקיד ממתן בהורדות הלהבות בשיח ההולך ומחריף ככל שהלחימה מתארכת".

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24
מקדונלדס

כתבת חדשות 12 מקבלת פיצוי ממקדונלדס: כמה תשלם הרשת?

בית המשפט הכריע כי על מקדונלד'ס לפצות את העיתונאית בסכום של 40,000 שקלים, בשל "שימוש מתחכם" לקמפיין פרסומי לגלידת "פארטי"

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

מעל שני מיליון ישראלים לקחו חלק ביום המעשים הטובים‏

במסגרת הפעילויות השונות, יצאו למעלה משני מיליון ישראלים וישראליות לעשות טוב במהלך השבוע, ביניהם כחצי מיליון משתתפים מהדרום, ועוד כ-680 אלף משתתפים מהחברה הערבית. עשיית הטוב התקיימה בקבוצות, כיחידים, במסגרת העבודה, בבתי הספר ובגנים. כ-95% מהרשויות המקומיות השתתפו ביום הייחודי הזה. למעלה מ-300 עמותות, תנועות נוער ומאות חברות לקחו חלק ביום זה שהפך לגלובלי ומצוין ב-115 מדינות, בהשתתפות מיליוני בני אדם.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

אפריל 2024 במוסיקה הישראלית

השירים שילוו אותנו באביב הקרוב

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24

"נקודת ההתחלה"| מיטב שרמן בשיר חדש למען עידן שתיוי

מיטב שרמן בשיתוף פעולה מיוחד עם תום פטרובר, מלהקת "היהודים", בשיר חדש למען חברה, עידן שתיוי, שעדיין נמצא בשבי החמאס. אורית שחף, מאחוריך

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

חנוכת מתחם חדשני לילדים על הרצף האוטיסטי מבית רשת "פרח" בבאר יעקב

בשיאו של שבוע המודעות הבינלאומי לאוטיזם, נחנך השבוע בבאר יעקב מתחם חדשני של ארגון פרח - קומפלקס מתקדם של 8 מעונות יום וגני תקשורת לילדי החינוך המיוחד, בדגש על ילדים עם אוטיזם המתמודדים עם קשיי תקשורת. במתחם, הכולל חדרי טיפול חדישים ומרהיבים, פועל צוות פרא רפואי מלא ומקצועי. בכל גן לומדים עד 8 ילדים המקבלים תמיכה פדגוגית מקצועית, ומעטפת חינוכית-טיפולית רחבה.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,09/04/24

"ראפ חרבות ברזל": האומן אוהב חבר לילדי העוטף לשלוש יצירות מרפאות

מיני אלבום מיוחד עם שלושה שירים שנכתבו ע"י אוהב וילדי העוטף, כאשר רבים מהילדים איבדו את קרוביהם, ראו מחבלים שמגיעים לביתם, חזו במראות קשים ביותר ופונו מבתיהם.

מערכת ג׳ננה
יום שני,12/02/24

"גיא היה חלק מהמשפחה שלנו": היהודים נפרדים מגיא אילוז ז"ל

מופע עמוס אומנים שעבדו עם גיא ז"ל לאורך השנים התקיים הערב בזאפה תל אביב, כשכולם זוכרים את הבחור הביישן אך המקצוען שהלך למסיבה בנובה לחגוג ולא שב

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24
מאסטר שף רונן אקרמן

מאסטר שף בהפתעת ענק: מיכל אנסקי חוזרת למסך

אנסקי תצטרף בעיצומה של העונה ה-11 כדי להגיש משימה ייחודית משלה, במטרה לבחון את היכולות של המתמודדים שהגיעו עד הלום

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,15/05/24

מחקר חדש קובע: ליצנים רפואיים תורמים לקיצור זמני אשפוזם של ילדים

מחקר חדש מהמרכז הרפואי כרמל: ליצנים רפואיים משפרים את איכות השינה של ילדים המאושפזים בביה"ח ותורמים לקיצור זמני אשפוזם. המחקר התבצע ע"י רופאת הילדים, ד"ר מאיה שמשי-ברש, בעת ששימשה מתמחה, ובהנחיית פרופ' גיורא פילר, מנהל מחלקת הילדים בכרמל, ובעזרת עמותת רופאי חלום - ליצנות רפואית תוצאות המחקר התפרסמו באחד מכלי התקשורת החשובים בעולם בתחומי המדע והרפואה: Scientific Report, שנקרא ע"י מיליונים ברחבי תבל

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

בירת ישראל לובשת חג

עיריית ירושלים מסיימת בימים אלה את היערכותה לפסח: מבצע ניקיון נרחב, איסוף גרוטאות, טיאוט מוגבר, ביעור חמץ, הגעלת כלים, חידוש סימוני כבישים ותאורה חגיגית עבודות תשתית התחבורה ברחבי העיר ייעצרו כליל לאורך חול המועד

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/04/24

מסמך חדש: ערבים בישראל- יותר חובות, פחות שיקום כלכלי

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/04/24

מגישת ערוץ 14 חושפת בכאב: "אשפוז לא קצר בבית חולים"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,17/05/24

אורנה בנאי עושה את טלי גוטליב

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/01/24

2 נרצחים ו-4 פצועים בפיגוע ירי סמוך לצומת ראם מסמיה

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,20/02/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!