יכול לעניין אותך גם

מדור דעות

"מדינה קטנה ומוקפת אויבים אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר לא מוגנת" | טור דעה

במשך שנים, זעק גל קסטל, המשנה למנכ"ל  בחברת 'אורון נדל"ן', על הצורך בחיזוק מבנים, חידושם ותוספת הכרחית של חדרי ממ"ד לדירות בישראל. יחד עם קבלנים ויזמים רבים אחרים נלחם מול רשויות התכנון כדי להצליח ולקדם פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. עכשיו הוא קורא לממשלת ישראל: "את עוד יכולה לתקן!"

גל קסטל

גל קסטל

18/03/24

מאז אירועי השבעה באוקטובר, מדינת ישראל מתמודדת עם השלכות המלחמה. מעבר לפגיעות האדירות בנפש ובגוף, אובדן החיים ואובדן תחושת הביטחון הבסיסית, נמצאים- גם היום, בעיצומה של הלחימה, מאות אלפי ישראלים ללא הגנה בסיסית של ממ"ד תקני. חלקם נאלצים לרוץ תחת האזעקות למקלט סמוך במקרה הטוב או מרוחק יותר במקרה הפחות טוב, חלקם מתחבאים בחדר המדרגות ואני מרשה לעצמי להניח שחלקם פשוט לא מסוגלים לעבור למקום בטוח מפאת הגיל או מצבם הרפואי, והם פשוט נותרים במקום ומתפללים שביתם אינו הכתובת של המטח הנוכחי.

במשך שנים, זעקתי יחד עם קבלנים ויזמים רבים אחרים, על הצורך בחיזוק מבנים, חידושם ותוספת הכרחית של חדרי ממ"ד לדירות בישראל. מדינה קטנה, מוקפת אויבים, אינה יכולה להרשות לעצמה להישאר לא מוגנת, ואינה יכולה להרשות לעצמה להזניח או להפקיר את בטחון אזרחיה, בתוך ביתם.

אחרי זוועות השביעי באוקטובר, גילינו שהממ"דים לא שימשו רק כמחסה אל מול מטחי הטילים, אלא אף הצילו במקרים מסוימים את חייהן של משפחות כאשר מנעו את כניסתם של מחבלים פנימה.

בימים אלה, בהם ישראל נדרשת לחשב מסלול מחדש בכל כך הרבה תחומי חיים, אני זועק אל מקבלי ההחלטות שלא להזניח את התחום הקריטי של ההתחדשות העירונית, חידוש המבנים הישנים ותוספת חדרי ממ"ד לדירות שאין בהן מיגון.

הגיע הזמן שהמדינה תפקח את עיניה, תשלח את ידה לתפוח האדמה הלוהט שממנו התעלמה במשך שנים ותייצר סטנדרט אחיד שמעודד התחדשות עירונית, ויותר מזה- דורש אותה מהרשויות המקומיות ומחייב אותן לקדם את ההתחדשות העירונית בכל הכח ובזמן קצר ובהתאמה להקצות את המשאבים לכך.

עוד היום, על המדינה להציב יעדי התחדשות עירונית בכל רשות מקומית, להקים מנגנון שמתמרץ יזמים ורשויות לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה, גם אם הדבר מחייב טיפול בסוגיית הכדאיות הכלכלית של הפרויקטים, לקדם ציבורית ותודעתית את חשיבותו של חידוש המבנים ותוספת הממ"דים לכל דירה, ולדאוג- לפני הכל- לבטחון האזרחים בתוך ביתם פנימה.

גל קסטל משנה למנכל אורון נדלן צילום ליה יפה (Large)

ממשלת ישראל, לאורך שנים הותרתם את היזמים להילחם בעצמם אל מול רשויות התכנון כדי להצליח ולקדם פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. בכל פרויקט, מצאנו את עצמנו נאבקים על זכותם של האזרחים לבית מוגן יותר, לבניין שלא יקרוס ברעידת אדמה או חלילה מפגיעת רסיס של רקטה. רוב הפרויקטים הללו זוכים לצערנו לגרירת רגליים מצידן של חלק מהרשויות, והגיע הזמן לומר: די. עד כאן. פתרון ההתחדשות העירונית זמין, הוא נגיש ואפשרי, ויזמים בכל רחבי הארץ יעשו כל שביכולתם כדי לקדם את הנושא, מהר ככל האפשר.

לך, ממשלה יקרה, נותר רק להחליט ולדרוש. כדי שלא נצטרך לבכות על נפגעים נוספים, כדי שנוכל לישון בשקט, כדי שנוכל לוודא שלכל אזרח בישראל יש מרחב מוגן אישי, נגיש, קרוב ונוח.

רק ככה ננצח.

 

הכותב הוא גל קסטל המשנה למנכ"ל  בחברת 'אורון נדל"ן' מקבוצת 'אורון אחזקות והשקעות'.

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

סקר חדש מגלה מגמות בAI

סקר שהקיף 1000 מועסקים בארה"ב ובאירופה מגלה מגמות באינטיליגנציה מלאכותית, פערי יכולת וטרנספורמציה דיגיטלית. AI, חוסר וודאות בנושאי אבטחת מידע ועלויות טרנספורמציה דיגיטלית מובילות את הרשימה, בנוסף לפערי יכולת המשפיעים על time-to-marke, הכנסות ועוד. המימצאים מצביעים על הההזדמויות שעסקים קטנים יותר יכולים לממש על ידי יכולות AI שטרם מוצו, ועל ידי שימוש ביכולות הנכונות ובפלטפורמות דיגיטליות.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,06/03/24

שני גברים נרצחו בפיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך ליישוב עלי שבאזור בנימין

פאראמדיק מד"א שמואל ריינוס סיפר: "סרקנו את הזירה והגענו לפצועים ומיד התחלנו בבדיקות רפואיות שני הגברים היו ללא נשימה וללא דופק, ותוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם. מדובר בפיגוע קשה מאוד."

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,29/02/24

הזמר שמעון בוסקילה הופיע בפני חיילים פצועים בבית חולים בני ציון: "זכות גדולה"

מחלקת השיקום של המרכז הרפואי בני ציון חיפה מזמן לא ידעה רגעים טובים ומרגשים מאלה, עת התכנסו חיילים פצועים עם משפחותיהם בלובי המרכז, להופעתו המרגשת של האומן והזמר שמעון בוסקילה. את המופע אירגנה אשת היח"צ לימור כרסנטי במסגרת מיזם "החמ"ל של לימור כרסנטי"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/01/24

בשעה טובה: "הוריקן" לאירוויזיון כבר הספיק להסעיר את העולם

כאן, תאגיד השידור הישראלי חשף אמש את השיר " Hurricane", שאיתו תייצג עדן גולן את ישראל באירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה מילים: קרן פלס ואבי אוחיון / לחן: אבי אוחיון, קרן פלס וסתיו בגר / עיבוד והפקה מוסיקלית: סתיו בגר חצאי הגמר (7, 9 במאי) והגמר הגדול (שבת, 11 במאי) ישודרו בכאן 11, כאן BOX, אפליקציית כאן ובכאן 88

מערכת ג׳ננה
יום שני,11/03/24

לוחם צה״ל ומתנדב מד״א רס"ל אלקנה נוילנדר היד, נפל בקרבות ברצועת עזה: ״איש מלא שמחת חיים שיחסר לנו מאוד״

משפחת מגן דוד אדום מרכינה ראש וכואבת את נפילתו של חובש מתנדב מד״א, לוחם צה״ל רס"ל אלקנה נוילנדר (Elkana Newlander) הי״ד, שנפל ברצועת עזה, בן 24 בנופלו. אלקנה ז"ל, היה חובש מסור ומקצועי, שהתחיל את דרכו במד״א בשנת 2015, ומאז הוא מתנדב בתחנת מד״א ירושלים יחד עם אביו, חובש מד״א אברי נוילנדר. במשך שנותיו במד״א טיפל והציל את חייהם של רבים.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24

סינגל חדש ומרגש: "שייכת לכולם" - לזכרה של מור סויד גבאי ז"ל

מור גבאי סויד ז"ל הייתה בת יחידה לאם חד הורית מלכה סוויד. היא נרצחה בדרכה לביתה מזיקים לנתיבות. "מור הייתה חברה יקרה וקרובה מהשירות הצבאי שלי, מהרגע הראשון שפגשתי אותה, התאהבתי באדם ובאנושיות שלה. מורי הייתה שייכת לכולם," סיפרה היוצרת נוה גדג'

מערכת ג׳ננה
שבת,17/02/24
טל ברמן בכאן 11

כאן 11 בהודעה משמחת: שידורי יורו 2024 - בחינם

תאגיד השידור הישראלי, הודיע כי ישדר בחינם לכל בית בישראל את מיטב המשחקים של אליפות אירופה בכדורגל. רשימת המשחקים בפנים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

זה זכות לתת שירות - קמפיין הבחירות בעת מלחמה

טור על הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד כחודש מאת העורכת הראשית של אתר ג'ננה ניוז

מורן שמואלוף
שבת,20/01/24

הניצחון המתוק: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה

הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה לחצי גמר ליגת העל בכדורסל נשים וכולם מוזמנים להגיע לעודד עם הסעות חינם מירושלים לראשון לציון.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

נציב הרשות השנייה ליוצרי "ארץ נהדרת": פרסמו הבהרה למערכון על קציני הנפגעים

נציב הרשות השנייה קבע: "מערכון ארץ נהדרת על קציני הנפגעים פגע באוכלוסיות רבות. אני קורא לקשת 12 לפרסם הבהרה בתכנית הבאה."

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

בשם ההסברה: נטלי דדון בשמלה מעוררת מחלוקת

"יש לי חור בנשמה בצורה שלך" - המסבירה הלאומית נטלי דדון מציגה שמלה בקוד לבוש לבן שעוצבה ע״י סתיו ג׳אן בקונספט ציונות ואהבת המדינה. את השמלה עיצבה מעצבת האופנה הישראלית סתיו ג'אן, המתמחה בעיצוב שמלות כלה. דדון כתבה ליד אלבום התמונות של השמלה שהעלתה לאינסטגרם שלה: "יש לי חור בנשמה בצורה שלך". את אצבעה עיטרה טבעת זהב ענקית בצורת מגן דוד.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,26/03/24
אופירה אסייג

אופירה אסייג במתקפה חריפה: "הפה שלך יום אחד ידפוק אותך"

המגישה טענה בטור דעה נגד השרה אורית סטרוק: "איך את מעיזה להגיד שחייהם של 33 חטופים לא מעניינים אותך? ממה את עשויה?"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24
סתיו קצין

סתיו קצין מושפלת ברשת: "להוריד את הכיפה מראשו של בנה"

אחד העוקבים של כוכבת האח הגדול קרא לה: "להוריד את הכיפה מראשו של בנה", על כך ענתה בכעס גדול: "די עם השיפוטיות!"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24

איך מתמודדים עם פוסט טראומה?

מאז ה –7 באוקטובר ובמהלך החודשים האחרונים, הצטרפו אלפי חיילים וחיילות, אזרחים ואזרחיות למעגל הסובלים מפוסט טראומה. כאן דיגיטל עם סדרת דוקו אקסטרים שנוגעת בקצה

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,08/02/24

כאן 11 בעונה חדשה לסדרה "הבלתי חשובים" - שחוזרת לאירועים הקטנים שהקרינו על ההיסטוריה של כולנו

שלושת הפרקים הראשונים יעסקו בסיפור מופלא מעברה של חנה מרון, באיש שכמעט השתתף באולימפיאדת מינכן, אך הגורל תכנן עבורו תוכניות אחרות, ובלהקה שמאירה באור חדש את יחסי תורכיה-ישראל

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24
עדן גולן הוריקן ביוטיוב

טירוף באירוויזיון: המועמדת לזכייה עפה מהתחרות רגע לפני הגמר

דרמה באירוויזיון: הולנד הודחה מהתחרות והשידור ההולנדי תוקף את רשות השידור האירופית והודיע כי הוא לא יחלק נקודות במסגרת התחרות עקב ההדחה

מערכת ג׳ננה
שבת,11/05/24

אל ג'זירה בדרך להיסגר

מליאת הכנסת אישרה היום ברוב של 71 חברי כנסת את החוק לסגירת ערוצי תקשורת המסייעים לאויב ופוגעים בחיילי צה”ל. מטרת החוק, בין היתר, לסגור את ערוץ אל-ג’זירה הקטארי המשדר עדיין מישראל

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24
צבי יחזקאלי, מתוך חדשות 13

המחליף של צבי יחזקאלי נחשף: חדשות 13 במינוי מסקרן

כ-24 שעות לאחר הפרסום על פרידתו של יחזקאלי, מינה מנכ"ל חדשות 13, אור צלקובניק, את חזי סימנטוב כראש הדסק והפרשן החדש לענייני ערבים בערוץ

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24

מיצג אנושי בכיכר החטופים בסימן "והעולם שותק"

תנועת הנוער העובד והלומד מוחה נגד שתיקת העולם בעצרת 100 הימים, לאות הזדהות הקימו מיצג אנושי בכיכר החטופים בסימן "והעולם שותק".

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24

ערב הוקרה לזכרו של אופיר צרפתי ז"ל שנרצח בשבי החמאס

מסעדת BBB בעופר קריון מקיימת ערב לזכרו של אופיר צרפתי ז"ל שייערך בחמישי הקרוב, 11 בינואר 2024, החל מהשעה 17:00. אופיר, נמנה על צוות עובדי המסעדה ונרצח בשבי החמאס לאחר שנחטף מהמסיבה ברעים.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24

מהם 50 השירים האהובים והגדולים ביותר בתולדות "אגן הים התיכון"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

לרגל "שנת המצווה": בני נוער נסעו ברכב אוטונומי

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,14/02/24

בצל המחאות להשבת החטופות: שיר חדש ליוצרת טוהר גדסי

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,24/01/24

"נדרשנו לנקות עם מגבים ומטאטאים את בית החולים נאצר במשך שעה וחצי כשכל הזמן הזה צופים בנו מהצד בלעג אנשי אונר"א"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,03/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!