יכול לעניין אותך גם

סקר בחירות בישראל: האם הזמן לקיים בחירות מוקדמות?

בהתחשב במצב הביטחוני הנוכחי בישראל, האם אתה תומך בקיום בחירות בזמן הקרוב?

ברחובות ישראל, בין צלילי אזעקות לרחשי שיחות, מתרחש דיון עז שלא פוסק – האם הזמן לקיים בחירות כבר הגיע? התשובות מגוונות כמו הנופים במדינה שלנו, והן נשענות על נתונים משקפים ודעות בכירות.

בסקר שנערך לאחרונה על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, 71% מהמשתתפים נתנו את תמיכתם בקיום בחירות מוקדמות. הנתונים משקפים תמיכה נרחבת אך גם חשיפה לפילוח עמוק בין המגזרים והמחנות השונים בחברה .

מצד שני, דמויות בטחוניות בכירות לשעבר, כולל רמטכ"לים וראשי מוסד, קראו לקיום הבחירות כדרך לחידוש ההנהגה והתמקדות מחודשת בביטחון המדינה. "זה הזמן לאתחול של מדינת ישראל", אמרו, תוך כדי שהם מדגישים את חשיבות האח

דות והמטרה המשותפת. אולם, המכון הישראלי לדמוקרטיה מציין גם כי קיומן של בחירות בזמן מלחמה עלול להיות מסוכן ובעייתי, ויש חשיבות רבה לדיון מעמיק ורציני לפני קביעת מועד חדש לבחירות.

 

הדילמה נעה בין שני צדדים כאשר מדובר בביטחון ובמשטר הדמוקרטי. כל עוד הסכנות קיימות והחשש לביטחון האזרחים מעורר חששות, השאלה היא לא רק מתי, אלא גם איך ניתן לקיים בחירות שישקפו את רצון העם במציאות הקשה והמאתגרת הזו. לכל אוהדי השינוי, המשבר הנוכח משבר הביטחוני ממשיך להעמיק, והצורך בהנהגה חזקה ומאוחדת נהיה יותר דחוף מתמיד. האם הזמן לכך הוא עכשיו או שמא עדיף להמתין ליציבות ? זוהי שאלה שכל אזרח בישראל נדרש לשקול בזהירות.

בהתחשב במחלוקת הרחבה והדעות השונות, ראוי שכל קול יישמע. הבחירות, אם ייערכו, צריכות להיות מותאמות למציאות הביטחונית והפוליטית, תוך כדי שמירה על העקרונות הדמוקרטיים של מדינת ישראל. זהו זמן של חילופי דעות ערניים, שבו כל אזרח יכול להביע את דעתו לגבי הכיוון שבו עתידה המדינה אמורה להתפתח. מומלץ לכל אדם להתעדכן, לשאול ולבדוק את המידע הזמין לפני שהוא יוצא לקלפי, כדי להפוך את ההחלטה האישית למושכלת ומוסמכת ככל האפשר.

בכל מקרה, יש להבטיח שהבחירות, אם וכאשר ייערכו, יתקיימו באופן שמכבד את זכות הבחירה של כל אדם ומשקף באופן אמיתי את רצון העם.

 

[forminator_poll id="2653"]

https://jananews.co.il/archives/2657

יוסף חדאד נפרד בכאב: "לא קשה לי אז למה להתחלף?"

מערכת ג׳ננה
יום שני,12/08/24

יכול לעניין אותך גם

דני קושמרו

דני קושמרו נגד האמן האגדי: "יש דמעות בגן העדן לילדי הטבח גם?"

המגיש נגד אריק קלפטון: "כתבת את 'דמעות בגן עדן' אחרי שהבן הקטן שלך בן 4 נהרג. יש לך דמעות לעומר הקטן בן השנתיים שנרצח במיטה בניר עוז?"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24
עומר ירדני וקורל

מגיש רשת 13 בבשורה מרגשת: יהפוך לראשונה לאבא בגיל 33

עומר ירדני כתב בפוסט שהעלה לאינסטגרם שלו: "מחכים לך" כשהוא ואשתו קורל הודיעו שהם מצפים לילד ראשון. החברים בערוץ מיהרו לברך

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

עמותת "משפחה אחת" תרוץ עם משפחות שכולות במרתון ירושלים

כחלק מהפעילות הענפה של עמותת "משפחה אחת" מאז ה-7 באוקטובר, הצוותים, המתנדבים ונפגעי הטרור שמלווים ע"י העמותה, ירוצו במרתון ירושלים שיתקיים ב8 במרץ. טובה יהלומי, שבנה, נתנאל ז"ל, נפל בקרב בגבול מצרים בשנת 2012, תצטרף לרצים. גם אחיו של יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בצומת תפוח ב2021 ירוצו לזכרו לצד "משפחה אחת". השנה יצטרף אליהם בניה ונינו, שאחיו, עמיחי יעקב ונינו ז"ל, נפל בקרב ב7 באוקטובר.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

יוקר מחייה בלי מחשבה

אוראל בן חמו ואחותה התווכחו אם עליית מחירי הסיגריות היא מתוך דאגה לבריאות שלנו או לא. אוראל מוכיחה שהמדינה לא באמת משקיעה מחשבה "ירוקה" בבריאות שלנו

אוראל בן חמו
יום רביעי,07/02/24
פאולה רוזנברג

פאולה וליאון רוזנברג נעלמו מקשת וירדו מישראל: "הבית הזמני שלנו"

המגיש חשף: "בין אם הם מחפשים בית נופש, בית לרילוקיישן או נכס להשקעה שיניב תשואה גבוהה. אני מבטיח לשתף אתכם כאן איך שנראים החיים החדשים שלי"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,06/06/24

המתווכת

נטע עדני היא אישה של חיבורים. מאז שהיא זוכרת את עצמה, היא אהבה אנשים והבינה כמה כוח יש לשיתופי פעולה ולעבודה משותפת. נטע חובשת לראשה מספר כובעים, שכביכול נראה שאין קשר ביניהם: היא גם אשת נדל"ן, גם מתעסקת בפיתוח עסקי, גם אקטיביסטית בעיר תל אביב (ובכלל) וגם מוציאה טיולי בוטיק להודו. אז מה בכל זאת הקשר ביניהם?

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,10/03/24
מקודם
יוסף חדאד באינסטגרם

יוסף חדאד זוכה לכבוד ענק: ידליק משואה ביום העצמאות

יוסף חדאד ואלה קינן נבחרו להשיא משואה משותפת כנציגי חזית ההסברה הישראלית בטקס יום העצמאות תשפ"ד. ומה כתב חדאד ברשתות החברתיות?

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24
אילנה דיין מתוך קשת 12

אילנה דיין חוגגת רגע מאושר: הפכה לסבתא בפעם הראשונה

בגיל 59, המגישה הוותיקה של עובדה מקבלת טייטל מרגש: "סבתא", כאשר הייתה שם בחדר הלידה עם בתה לקבל את הנכד הראשון שלה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

תעודות הזהות בישראל עוברות מהפכה: מה תוכלו לעשות מהיום?

בגירים מגיל 18 ומעלה שיש ברשותם תיעוד ביומטרי ושטביעות האצבע שלהם נשמרות במאגר הביומטרי, יוכלו להגיש בקשה לדרכון או תעודת זהות באופן מקוון

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24
איל ברקוביץ', רשת 13

טלטלה בחדשות 13: מהדורת החדשות נפרדת מאייל ברקוביץ'

לאחר שכיהן כפנליסט במהדורת החדשות המרכזית במשך כשלושה חודשים בלבד, הוא כבר אינו משתתף בה וכעת בערוץ יעבדו על העלאת תכניתו החדשה

מערכת ג׳ננה
שבת,04/05/24

קוראי JANANEWS בחרו: שנטל בלזברג מנכ"לית "משפחה אחת" היא הזוכה בסקר יום הנשים הבינלאומי

ה7 באוקטובר היה אחד הימים הקשים שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה, ועם זאת, אם נוכל להצביע על נקודת אור קטנה- האירוע הנושא חשף את פניה היפות של מדינת ישראל. הרבה גיבורים וגיבורות שהקריבו את נפשם למען המדינה, שנלחמים גם כעת בחזיתות השונות וחברה אזרחית שפועלת ללא לאות לסייע, להסביר, לתווך ולשתף. לרגל יום הנשים הבינלאומי העלינו לבחירתכם 10 נשים שראויות להיקרא גיבורות השנה ואתם קבעתם: שנטל בלזברג, מנכ"לית עמותת "משפחה אחת" המסייעת לנפגעי טרור, היא גיבורת השנה שלכם. יום אישה שמח

מערכת ג׳ננה
יום שישי,08/03/24
הזירה כאן 11

פרס של רבע מיליון שקל: שעשועון חדש נוחת בכאן 11

הזירה, שהוא אחד השעשועונים המצליחים ביותר בעולם בשנה האחרונה, מגיע לישראל עם פרס מובטח של רבע מיליון שקלים, המנחה? רשף לוי

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,21/05/24
דניאל גרינברג באינסטגרם

דניאל גרינברג מתנתקת מאייל גולן: איפה תעבור לגור?

אחרי הפרידה מהזמר לאחר הקאמבק שכשל, גרינברג שיתפה בשמחה את עוקביה כי מצאה סוף סוף את "דירת החלומות" אליה תעבור בקרוב

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,23/07/24
הוט אנרגיה

הוט נכנסת לעולם החשמל בהצעה שוברת שוק: חשמל חינם לשנה?

במסגרת השקת השירות, HOT תצא במבצע "חשמל חינם לשנה", במהלך המבצע תגריל החברה חבילת חשמל חינם לשנה בין לקוחות שירותי התקשורת והחשמל

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,15/05/24
חיים לוינסון קשת 12

חיים לוינסון חוטף עוד תביעה: כך הצל בחר לעקוץ

הצל כתב נגד לוינסון בביקורת קשה: "רק שהטרולון הטפשון נפל על הבן אדם הלא נכון והופ קיבל ומכתב התראה לפני תביעה שכבר נשלח אליו תוך 10 דקות"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,16/06/24

in your face

אתל סררו היא לא עוד מאפרת. בעולם שבו המונח "ביוטי" הפך להיות נחלת הכלל ברשתות החברתיות, היא עוסקת בטיפוח ממקום של בטחון והעצמה. "אני לא קוראת לעצמי מאפרת או קוסמטיקאית. אני 'מעצבת פָּנִים'. למרות שאני מבינה שזה עידן של רשתות חברתיות והבלטת חיי הזוהר של מה שאת עושה, אותי פחות מעניין שהעבודה שלי תבלוט. חשוב לי שהלקוחה תצא יפה ומרוצה, ובעיקר בעלת ביטחון עצמי".

מורן שמואלוף
יום חמישי,02/05/24
מקודם
אופירה אסייג

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' שמו סוף לסכסוך? פרטי הקאמבק נחשפים

אסייג ואייל ברקוביץ׳ נפגשו במפתיע בבית קפה בתל אביב. עדי ראיה דיווחו שאייל ניגש אל אופירה וחיבק אותה והיא לא התרחקה או חיפשה לסרב לסיטואציה

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,09/05/24

"יאללה, בית"ר" | גיא עמיר וחנן סביון כבשו את נטפליקס

הדרמה החדשה של הצמד הירושלמי עלתה בשבוע שעבר לנטפליקס וכבר יוצרת מחלוקות בין המבקרים. צוות JANANEWS צפה ואהב

מורן שמואלוף
יום שלישי,23/04/24
קשת 12 צילום מסך

כתבת חדשות 12 טוענת שהותקפה: "עבר כל גבול"

יולן כהן בטענות קשות לשוטרים בהפגנה: "הערב נראה שהמשטרה חצתה גבול, אנחנו ראינו את הסרטונים והצוות שלי הותקף שוב ושוב"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,23/06/24
אופירה אסייג

אופירה אסייג מסתלבטת על החברה הקרובה: "ואת יודעת לנהוג?"

אופירה אסייג ופולה בליק מצחיקות ברשת עם סטוריז קורעי מצחוק על נהיגה: "אני נהגת ואוו. סורלה במקום הראשון, לאה (שנירר) במקום השני, ואת שלישי"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,04/06/24

חדשות 13 הגיעה לבג"ץ: הסיבה להדחת דרוקר מהשידורים נחשפת

מערכת ג׳ננה
יום שישי,26/07/24

חדשות 13 בבלגן מטורף: המנכ"לית נגד העיתונאים, חרם הוכרז נגדה

מערכת ג׳ננה
יום שני,01/07/24

שטראוס בהודעה מדאיגה ללקוחות: זה המוצר שאסור להשתמש בו

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

דרמת ענק ברוקדים עם כוכבים: זה הכוכב שייעדר בגלל קורונה

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,18/06/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!