יכול לעניין אותך גם

חדשות הבידור

קרדיט: מתוך הסדרה באש ובמים. צילמה: חן הוד

"יאללה, בית"ר" | גיא עמיר וחנן סביון כבשו את נטפליקס

הדרמה החדשה של הצמד הירושלמי עלתה בשבוע שעבר לנטפליקס וכבר יוצרת מחלוקות בין המבקרים. צוות JANANEWS צפה ואהב

מורן שמואלוף

מורן שמואלוף

23/04/24

8 פרקים בחצי יום- זה קצב הצפייה שלי לדרמה החדשה "באש ובמים" שכתבו ויצרו הצמד המוכשר חנן סביון וגיא עמיר. חובבי הצמד מכירים אותם מהסדרה "עספור", שהייתה אחת ההצלחות הכי גדולות שלהם, וזכורה לטובה עד היום, ולכן, מי שנפל להשוואה בין שתי הסדרות טעה טעות מרה.

ז'אנר הסתבכויות הפשע, כפי שאני מכנה אותם, אופייני לסביון ועמיר והוא גם מה שהופך אותם למיוחדים בנוף הישראלי. הם לא מפחדים מהפקות ענק שבהן מכוניות מתפוצצות או מתהפכות, שיש בהן מכות וגם "ערסיות" ירושלמית אותנטית. גם "מכתוב" נכתבה בדיוק באותו אופן, וזה הפך להיות חלק מהמותג שהצמד בנה עם השנים, ואני מאוד אוהבת את זה שהם לא מתחבאים מאחורי זה.

קצר וניוטון, מ"עספור" המיתולוגית, הם דמויות צעירות, מהעבר, שחיות חיים אחרים. הם משעשעים, אבל הם לא פיני וניסו, גיבורי "באש ובמים". פיני וניסו נמצאים בזוגיות. הם עוברים משברים. הם כבר לא ילדים. הפאב שהם מנהלים זה הדבר היחיד שיכול להעיד על סגנון חיים פרוע, אך לא מדיי. כיאה לילדים טובים ירושלים.  "הסדרה מדברת על ערך החברות ועל כמה הוא נמדד דווקא בימים הקשים," כתב גיא עמיר בפוסט בפייסבוק, "ממש כמו ימים אלה, לא הייתה לנו פרמיירה מסודרת גם לא הרגשנו נכון לחגוג, אבל כן חשוב לנו להגיד תודה".

הביקורות סביב הסדרה חלוקות. רועי אבן מTVBEE של MAKO כתב ""באש ובמים" של נטפליקס ויוצרי "עספור" היא נזק הסברתי. חנן סביון וגיא עמיר הם לא בדיוק השגרירים האידיאליים ליצירה המקומית. אם אלה השגרירים, כדאי לזמן אותם לשיחת בירור. בפרקים שלה שמתרחשים בקרקוב, עם ההמתנה בתור למלון וההמתנה לאוכל בטיסה – עושה רושם של סדרה ישראלית שנוהגת בגזענות כלפי הישראלים כולם. זו לא החוצפה המוכרת, אלא סטריאוטיפים שהתיישנו מזמן."

עינב שיף של YNET כתב: "'באש ובמים' של יוצרי "עספור" לא מחדשת דבר – וזה לא בהכרח רע. אולי מכיוון שסדרה בנטפליקס זה לא דבר שקורה כל יום, סביון ועמיר לא ניסו להמציא את עצמם מחדש אפילו במילימטר. שוב הם זוג חברים טובים שנקלעים לסיטואציות שעלולות להפריד ביניהם, שוב הם דגיגים קטנים בבריכה של כרישים מסוכנים, ושוב המסר הוא שהברומאנס הוא טעם החיים וגם תמצית הישראליות – לצד כמובן הניצחון על הנאצים.במובן הזה, "באש ובמים" היא בדיוק מה שתאגיד הסטרימינג אוהב: לא נועז מדי, לא כבד מדי, לא מעניין מדי וגם לא מטומטם יותר מדי, בטח לא עבור זמנים מלחיצים כאלה."

מרבית המבקרים הסכימו שהתוכן מאוד ישראלי ומאוד לא אירופאי. הרבה תהו איך צופי "נטפליקס" מעבר לים יהנו מסדרה כל כך סטריאוטיפית וישראלית, גם בבדיחות שלה, ועם זאת, אם אני בוחנת את הסדרה בראי הצופה הזר, הרי שיש פה סיפור שכל אדם יכול להתחבר אליו- האהדה העיוורת לקבוצת כדורגל (עד שאתה ממש מנסה לחבל לקבוצה היריבה במשחק); האקשן בקומדיות מצבים שיכולות לקרות ליהודים- המפגש עם ניאו-נאצים בפאב, למשל, או ההליכה על פסי הרכבת שמובילה לאושוויץ; השיח המשפחתי על יהודים שנרצחו בתוניס בשואה. בכל אלה יש הנגשה לקהל הצופים המערבי, ואני דווקא רואה בה חלק מההסברה הישראלית הכי טובה שיש.

 

 

אבל בעולם המוזיקה: הזמר אדם נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן

מערכת ג׳ננה
יום שישי,28/06/24

יכול לעניין אותך גם

עדן גולן הוריקן ביוטיוב

עדן גולן תזכה באירוויזיון? עלתה לגמר ומזנקת בטבלאות ההימורים

טבלאות ההימורים הולכות עם עדן גולן חזק ובמהלך הערב זינקה בלא פחות מ-6 מקומות אל המקום השני בטבלאות ההימורים בדרך למקום השני אחרי קרואטיה

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24
רביב דרוקר צילום מסך

רביב דרוקר חוטף תביעה מהצל: "הבטחתי שתשלמו ואכן תשלמו בריבית"

הצל הסביר באינסטגרם שלו: "כי מילה זאת מילה תביעה של רבע מיליון שקל כנגד רביב דרוקר וחדשות 13. כמו שהבטחתי"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,21/05/24
רוקדים עם כוכבים

שופטת חדשה ברוקדים עם כוכבים: זו המחליפה של רונה לי

לאה ינאי שזכתה בעבר בתחרות "מוזה" ולימדה ריקוד במיטב להקות המחול בישראל, תצטרף לשולחן השופטים הנוכחי שמורכב מאנה ארונוב, דוד דביר ואלי מזרחי

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24
גיא לרר צילום מסך

גיא לרר חושף: "עוד מחדל ענק, אף אחד לא יבדוק"

המגיש טוען: "יש תנועה אנטי ציונית ענקית ומוצלחת מאוד, הרבה מההצלחה שלהם היא תולדה של עבודה. כסף. תכנון. מחשבה. ומיקוד במקומות הנכונים"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,17/05/24
חדשות 13 צילום מסך

חדשות 13 סופגת עזיבה נוספת: מי בחרה בישראל היום?

כתבת חדשה למוספי סופ"ש של ישראל היום - העיתונאית הבכירה נעם ברקן מצטרפת, בשנה האחרונה ברקן הייתה כתבת חיפה וצפון של חדשות 13 עד לימים האחרונים

מערכת ג׳ננה
יום שני,03/06/24
ערוץ 14

מגיש ערוץ 14 סוגר חשבון עם רשת 13 בה עבד: "אי אפשר להתעלם"

דני רופ טוען שההצטרפות שלו לערוץ 14 לא אומרת שהוא: "חושב שהשמאל הוא "זבל" והחרדים הם ככה וככה. אני מנסה להסביר שזו לא הדרך"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,04/06/24

חושבים שאתם יודעים איך ליצור חשיפה מקצועית? תחשבו שוב

בעולם תחרותי חשוב למצוא דרכים יצירתיות כדי לבלוט מהקהל ולהגדיל את הסיכויים למצוא עבודה או לגייס לקוחות. חשיבה מחוץ לקופסה יכולה לעזור לכם לעורר עניין בקרב המעסיקים או הלקוחות הפוטנציאליים. הנה 5 דרכים יצירתיות כדי למצוא את משרת החלומות או כדי לגייס את הלקוחות הכי טובים שלכם:

אבי צדקה
יום חמישי,18/01/24
דודי בן חמו

מגיש החדשות החליט להתפטר: זו הסיבה להודעה המפתיעה

דודי בן חמו פורש מכיכר השבת, לראשי המערכת, זאת בשל החלטתו המרגשת להתגייס לצה״ל ולבצע שירות סדיר ומשמעותי, על רקע מלחמת חרבות ברזל

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24
דניאל גרינברג באינסטגרם

גרושתו של אייל גולן משתפת בכאב: "המון טירוף ולחץ"

דניאל גרינברג סיפרה לעוקביה: "אני חווה תקופה עמוסה ומבלבלת, יש המון דברים בעסק, שינויים בעובדים ובסחורות, המון טירוף ולחץ"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,21/05/24
יערה זרד

מגישת ערוץ 14 חושפת בכאב: "אשפוז לא קצר בבית חולים"

יערה זרד שיתפה את העוקבים שלה בטוויטר שלה וצירפה גם תמונה שלה בכסא גלגלים מתוך בית החולים: "תאונה קטנה ביום העצמאות הובילה לכוויה דרגה 2"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,17/05/24

in your face

אתל סררו היא לא עוד מאפרת. בעולם שבו המונח "ביוטי" הפך להיות נחלת הכלל ברשתות החברתיות, היא עוסקת בטיפוח ממקום של בטחון והעצמה. "אני לא קוראת לעצמי מאפרת או קוסמטיקאית. אני 'מעצבת פָּנִים'. למרות שאני מבינה שזה עידן של רשתות חברתיות והבלטת חיי הזוהר של מה שאת עושה, אותי פחות מעניין שהעבודה שלי תבלוט. חשוב לי שהלקוחה תצא יפה ומרוצה, ובעיקר בעלת ביטחון עצמי".

מורן שמואלוף
יום חמישי,02/05/24
מקודם
שי גולדן

מגיש ערוץ 14 מתפוצץ: "איזה מקום רקוב"

שי גולדן זועם בפייסבוק: "איזה מקום עגום הוא זה שבו גם אלה שמסכימים איתך כעת, עדיין רוצים לראות את ראשך על כידון בגלל שלא הסכימו איתך בעבר"

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24
עדן חסון צילום טל עבודי

עדן חסון רוכש וילה מטורפת ב-6 מיליון שקל: לאן יעבור לגור?

הווילה החדשה של הזמר, ששטחה הכולל מגיע לכ-250 מ"ר, כוללת 7 חדרים, מרפסות גדולות ושטחי אירוח מפנקים, וזה ממש לא הכל

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24
סופרמרקט

מכה ללקוחות בסופרמרקט: בכמה יתייקרו מוצרי שטראוס ומחלבות גד?

מוצרי מחלבות שטראוס יתייקרו ב-1.6%. עדכון המחירים יכנס לתוקף החל מ 19.5. במקביל, מחלבות גד גם מעלים את המחירים בעוד שבועיים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24
טלוויזיה PIXBAY

הערוץ הזה מפסיק לשדר בישראל: במי לא תוכלו לצפות יותר?

משרד התקשורת סגר את פעילות אל-ג'זירה בישראל, בנוסף הופסקו שידורי הרשת בחברות הכבלים והלוויין, ונחסמה הגישה לאתרי האינטרנט שלה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24
חדשות 13 צילום מסך

חדשות 13 מתאוששת מהמשבר? זו ההודעה שקיבלו העובדים

בהודעה לעובדים נכתב: "לא יקודמו קיצוצים באופן מעשי, אך עשוי להתנהל בעניין מו"מ עם נציגות העובדים, ככל שתכנית מסודרת תוצג לוועד על ידי ההנהלה"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

חוששים מבגידות? אלו הטיפים שיכולים להציל את המצב

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, עליה בפניות למטפלים ויועצים זוגיים: עלייה של 40% גם בבגידות. הקואצרית ויועצת הזוגית מזית רפמן נותנת טיפים בנושא

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,23/06/24
אילנה דיין מתוך קשת 12

אילנה דיין חוגגת רגע מאושר: הפכה לסבתא בפעם הראשונה

בגיל 59, המגישה הוותיקה של עובדה מקבלת טייטל מרגש: "סבתא", כאשר הייתה שם בחדר הלידה עם בתה לקבל את הנכד הראשון שלה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

איך קרה שהתחלתי לשלם בדייטים ולמה זה פוגע בגבריות שלי?

מורן שמואלוף הורידה אפליקציית היכרויות ושרדה כדי לספר | טור דעה

מורן שמואלוף
יום רביעי,13/03/24
חדשות 13 צילום מסך

כתב חדשות 13 זועם: "לא ראוי ולא כשיר"

כתב חדשות 13 תקף בחריפות: "ראש ממשלה שמפלה בין דם ודם ומעדיף להיפגש רק עם משפחות שעמדותיהן זהות לעמדותיו, לא ראוי להיות ראש ממשלה"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,09/06/24

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יעל בר זוהר נפרדת מגיא זוארץ: "אף פעם לא קל"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

קוראי JANANEWS בחרו: שנטל בלזברג מנכ"לית "משפחה אחת" היא הזוכה בסקר יום הנשים הבינלאומי

מערכת ג׳ננה
יום שישי,08/03/24

אחרי סערת ישראל באירוויזיון: העיר הזו לא מוכנה לארח יותר

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!