יכול לעניין אותך גם

חינוך

המדריכים מירושלים שמלווים את מפוני העוטף עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדת הילדים

למעלה מ-50 מאמנים של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, המלווים מאות מפונים בשישה ישובים שונים עברו הכשרה מיוחדת לטיפול בחרדות באמצעות אימון, מייסד "החלוץ", עומר לבינת: "לראות את הילדים שעברו את הדבר הקשה ביותר נהנים- שווה הכל"

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

09/01/24

מאז השבת השחורה ב-7 באוקטובר – ובאופן רציף – פועל ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל באופן צמוד עם הילדים והנערים המפונים מיישובי דרום וצפון הארץ. פעילויות בשישה יישובים שונים – נתניה, ירושלים, תל-אביב, אילת עמק הירדן וחיפה – שכוללות מאות ילדים ועשרות מאמנים.

הפעילויות השונות, שנעשות למען הילדים והנערים המפונים בכל רחבי הארץ, דורשות צוות מגובש, חזק ובעיקר אנשי חינוך מהמעלה הראשונה. לשם כך עוברים מאמני "החלוץ" הכשרות לאורך כל השנה, הראשונה לשנת 2024 נערכה ביום שישי האחרון בקאנטרי גורן-גולדשטיין בתל-אביב. למעלה מ-50 מאמנים מכל רחבי הארץ הגיעו ליום מרוכז, שעסק בעיקר בהענקת כלים וידע מקצועי.

התכנים עסקו ברוח התקופה המורכבת והקשה שפוקדת את מדינת ישראל, תוך שימת דגש על חוסן, רוח הביחד ואתגרי החניכים והחניכות. ליבת ההכשרה עסקה ברכישת כלים חינוכיים חדשים, עמידה מול אתגרים וההעשרה במידע ותכנים חדשים. בחלוץ הסבירו כי "נמשיך להכשיר ולמקצע את המאמנים/ות שלנו מעת לעת בכדי להעניק ולהנחיל את הערכים של החלוץ בקרב החניכים".

בנוסף, נערכה הרצאה של ליאור ישראל, מטפל רגשי בפסיכותרפיה גופנית, בנושא התמודדות עם חרדה בעקבות המלחמה וכלים להתמודדות באמצעות ספורט אצל ילדים. ישראל שוחח עם המאמנים והרכזים על חשיבות הספורט במצבי לחץ, תוך דגש על איזו פעילות מתאימה יותר בתקופה הנוכחית.

מאמני החלוץ שומרים על כושר

המאמנים השונים רותקו להרצאה ובסיומה סיפרו על החוויות שלהם מהתקופה האחרונה. "מבחינתי, האימונים משלבים לא פעם שמחה ועצב", מספר אבי בוטביקה, המאמן מספר קבוצות של "החלוץ" בבת-ים ובתקופה האחרונה גם עובד עם מפונים מהדרום במספר פעילויות. "שמעתי סיפורים, חוויות, מה עבר על אותם ילדים ונערים וזה עשה לי צמרמורת בגוף. רק מלשמוע היה קשה להכיל. הם ילדים טובים, ממושמעים, התנהגו יפה, חברים אחד של השני. אנחנו מעלים אצלם חיוך כל הזמן. עשה לי הרגשה טובה בלב וסיפוק אדיר".

רכזת ירושלים בחלוץ, חרות ברין, הוסיפה: "ישנה משמעות גדולה לשמירה על הפעילות השגרתית שלנו שתהיה איכותית ומוצלחת, דווקא בזמן המלחמה. ההזדמנות לייצר שגרת אימונים לילדים שפונו מהבית, להכניס ספורט, משחקיות וקבוצתיות לחיים שלהם יקרה לנו ונותנת כוח להמשיך ולפעול".

מיסד "החלוץ", עומר ליבנת, סיכם: "המאמנים מקבלים מאיתנו לאורך כל הדרך כלים לעבודה עם ילדים, בטח בזמנים מאתגרים אלה. לראות את הילדים הללו נהנים, עושה לכולנו טוב על הלב. כחלק מכלל הפעילות שלנו בחודשים האחרונים, אלפי החניכים והחניכות בכל רחבי הארץ מחכים לשובם של החטופים ומוסרים חיבוק גדול ללוחמים בשטח. אנו נמשיך לפעול בכל הכוח עם כל השותפים שלנו על מנת לחזק את העורף ולקדם חברה בריאה ומאוחדת, במוקדי הפעילות שבשגרה ובמוקדי המפונים".

הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער “החלוץ” מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ופרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן, בנוסף מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

אילנה דיין מתוך קשת 12

אילנה דיין חוגגת רגע מאושר: הפכה לסבתא בפעם הראשונה

בגיל 59, המגישה הוותיקה של עובדה מקבלת טייטל מרגש: "סבתא", כאשר הייתה שם בחדר הלידה עם בתה לקבל את הנכד הראשון שלה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24
צבי יחזקאלי, מתוך חדשות 13

המחליף של צבי יחזקאלי נחשף: חדשות 13 במינוי מסקרן

כ-24 שעות לאחר הפרסום על פרידתו של יחזקאלי, מינה מנכ"ל חדשות 13, אור צלקובניק, את חזי סימנטוב כראש הדסק והפרשן החדש לענייני ערבים בערוץ

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24
עומר אדם

עומר אדם בסרטון מביך: "למה הוא נשמע בסטלה?"

סרטון שרץ ברשתות החברתיות, מוציא אותו באור לא כל כך מחמיא, כי הוא נראה בו לא במיטבו כלל וקצת מביך עבורו: "עומר בסטלה חרבות"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,15/05/24
יגאל לנקרי

טרגדיה: כוכב האח הגדול נפטר בגיל 63 מדום לב

יגאל אלנקרי, אחד מכוכבי העונה השלישית של "האח הגדול", נפטר, חבריו לעונה ספדו: "מקווה שהיו לו חיים טובים עד הסוף, עצוב ממש״

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24
עומר אדם

עומר אדם והראל סקעת כותבים בכאב: "מחשבות קשות"

הזמר כתב: "כמה גיבורים, כמה סיפורים, כמה אחים ואחיות, כמה מלאכים שכבר לא נמצאים איתנו. יום עצוב וכואב, השם יקום דמכם". סקעת התייחס לחטופים"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24

"תוכנית מצווה לעתיד" - תוכנית המיועדת לבני ובנות מצווה מקיבוצי העוטף

חברת טריא ישראל, מתווכת האשראי בין עמיתים הגדולה בישראל, החליטה לרתום את הטכנולוגיה שלה ולהקים תכנית ייעודית למלגות – תכנית "מצווה לעתיד" – המיועדת עבור בני ובנות מצווה בקיבוצים בארי, כרם שלום, ניר עוז ונחל עוז. במסגרת התכנית יוענקו מלגות לכ-46 ילדים שהצטרפו לפרויקט.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

06:29 מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק בחודש אפריל

מיצג הזיכרון וההנצחה שכולל פריטים מפסטיבל הנובה ייחשף לעולם כולו, והצגתו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים פרטיים

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,31/03/24

קבוצת LDB להשקעות נדל"ן ופיננסים מגייסת משקיעים בעתודת הקרקע האחרונה בהרצליה

קבוצת LDB להשקעות נדל"ן ופיננסים מגייסת משקיעים בעתודת הקרקע האחרונה בהרצליה בפרויקט "הרובע הצפוני הרצליה" במסגרתו מוצעות כ-1,000 יחידות דיור במגרש כולל של כ-1,200 דונמים ובעלות של כ14 מיליארד ₪

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24
אור צלקובניק, צילום עדי לם

בלגן בחדשות 13: מנכ"ל רשת בהודעה מדאיגה לעובדים

אמיליאנו קלמזוק הסביר לעובדי הערוץ: "לפנינו תקופת מעבר שתמשך עד למינוי המנכ"ל החדש, ובאופן טבעי היא כוללת תחושה של אי ודאות"

מערכת ג׳ננה
יום שני,06/05/24

חיוך עם שחר | המיזם המרגש לזכרו של שחר פרידמן ז"ל

בני משפחתו של סמ"ר שחר פרידמן הי"ד, בשיתוף עם עמותת 'סל באהבה', ממשיכים להפיץ את האור של שחר שנפל ברצועת עזה ויוצאים למיזם "חיוך עם שחר" כדי לקיים את צוואתו.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

אדמה חרוכה | תערוכה חדשה בירושלים

תערוכה חדשה במכללה האקדמית הדסה בירושלים מבקשת לבחון, דרך התבוננות אל יער שעלה באש, הרהורים לגבי החברה בישראל. מה יכחד ומה דווקא יצמח בעוצמה בעקבות ״השריפה״? העבודות בתערוכה מציעות נקודות מבט אחרות על מערך הקיום פה בישראל.

מערכת ג׳ננה
יום שני,01/04/24

100 ימים בשבי

רבבות משתתפים בעצרת של 24 שעות בכיכר החטופים תיעוד מהעצרת ברחוב שאול המלך בתל אביב

מערכת ג׳ננה
שבת,13/01/24
דידי הררי באינסטגרם

דידי הררי חושף אהבה חדשה אחרי מות אשתו: "החיים ממשיכים"

המגיש סיפר שהוא נמצא בזוגיות עם עורכת דין בשם דידי זלצר, וציין: "אני יכול להגיד שהכל טוב, היא גרה עם הילדים שלה ואני בבית שלי"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,14/05/24

מצלם לדוקטור בכלכלה וניהול: סיפורו של מוחמד עלי קסום

ד"ר מוחמד עלי קסום, יזם ומומחה לניהול משברים כלכליים, מספר על איך התגלגל מנער מהשכונה בסח'נין לאחד החוקרים הבכירים בתחום משאבי אנוש וכלכלה

מערכת ג׳ננה
שבת,10/02/24
מקודם
אודיה ושרק

אודיה בטענות נגד הראפר: "אתם אשם בעיקרון"

שרק האשים את אודיה בגרימת שבירת פסלון שקיבלו, בעוד אודיה טענה כי שרק אחראי לתקרית לאחר שגרם לה למעוד ולגרום לנפילת הפרס אל המדרגות

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

17 שנה של חיים ומסיבות טבע: סיפורם של אריק ורות פרץ שנספו ב7 באוקטובר

כאן דיגיטל בפרויקט דוקו AI ייחודי לזכרם של אריק פרץ וביתו רות פרץ שנרצחו בטבח בפסטיבל נובה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,10/03/24

The Art of Dreaming: תערוכת פופ-אפ מתנפחים חדשה

תערוכת פופ-אפ חדשה מבית היוצר של האוצרת והיזמית יערה זקס בשיתוף AIR PRODUCTION (אוצרת תערוכות הPOP-UP MUSEUM TLV וה- IMPERIAL HOTEL WONDERLAND) פתיחה לקהל הרחב: יום חמישי, 7.3.2024 עזריאלי שרונה דרך מנחם בגין 121, ת"א. הכניסה חינם

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24
עדן חסון צילום טל עבודי

עדן חסון רוכש וילה מטורפת ב-6 מיליון שקל: לאן יעבור לגור?

הווילה החדשה של הזמר, ששטחה הכולל מגיע לכ-250 מ"ר, כוללת 7 חדרים, מרפסות גדולות ושטחי אירוח מפנקים, וזה ממש לא הכל

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24
אליקו כהן בדרך אל הג'וב הנחשק הבא. צילום: אור גפן

נחשף: אליקו כהן בדרך אל ג'וב החלומות ויגיש פודקאסט חדש ב"ישראל היום"

השדרן המפורסם אליקו כהן, צפוי להנחות פודקאסט אקטואלי בכלי התקשורת "ישראל היום". מסתבר, כי לשדרן ישנם תוכניות עבודה אחרות לעסוק בהן מלבד הסכסוך המשפחתי. כל הפרטים

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/04/24

וייב חדש

וייב איש, ההבטחה הגדולה של סצינת ההיפ הופ מפתיע עם אלבום אי פי חדש שכולל 5 שירים חדשים

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24

הטינדר של עולם בריאות הנפש

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/04/24

חוגגים את ליל סדר בחיק הטבע

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,07/04/24

דני קושמרו נגד האמן האגדי: "יש דמעות בגן העדן לילדי הטבח גם?"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

אוצרים לרגע | ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,03/04/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!