יכול לעניין אותך גם

מדור דעות

ההחלטה האמיצה שלקחתי יומיים לפני המלחמה

ליאת נמיר הייתה 13 שנים במשרת החלומות- מנהלת הדרכה ופרויקטים בקבוצת ZARA. ב5 באוקטובר היא קיבלה החלטה לשנות מסלול ואז פרצה המלחמה

ליאת נמיר

ליאת נמיר

10/02/24

"אם לא עכשיו אימתי". זו השאלה ששאלתי את עצמי באוגוסט האחרון כשהחלטתי לעשות שינוי קריירה. 13 שנים הייתי מנהלת הדרכה ופרויקטים בקבוצת ZARA. החלום הרטוב של כל אישה שנייה בישראל.

כמו נשים רבות בגיל ארבעים, גם אני מצאתי את עצמי חושבת על עשרים השנה הבאות: הילדים כבר גדלו, אני יותר פנויה ואני מבינה שיש לפניי עוד שנים רבות של עבודה, אז למה לא להפוך אותן ליפות ומשמעותיות?

תקופה ארוכה הסתובבתי עם אלף שאלות בראש. האם זה כדאי? האם זה נכון? האם זה בכלל אפשרי לחלום אחרת,  האם זה אפשרי לחלום בגדול?

תעיד כל אחת שעברה את זה: שינוי קריירה הוא מצב מורכב והוא מלווה בהרבה חששות ולחצים. בגיל כזה, כשיש מחויבויות בלי סוף, את שואלת את עצמך האם את בכלל יכולה לאפשר לעצמך את הזמן שנידרש לבניית קריירה חדשה, להתחיל שוב מלמטה, ואם כן- מי ישלם את מוסדות הלימוד של הילדים, את השכירות, את האוכל והתשלומים?  העננה הכלכלית תמיד מרחפת מעל וברוב המקרים- היא זאת שמתווה עבורנו את הדרך אלא אם כן החלטנו אחרת.

אני הבנתי שעבורי אין דרך אחרת!

עד כאן נשמע נהדר: יש החלטה ויוצאים לדרך. רק שאת ההחלטה האמיצה לקחתי, כמה אירוני, ב5 באוקטובר.

כאם לשניים, אחד מהם בקושי בן שנתיים, שהתפטרה הרגע ממשרת החלומות כדי להגשים את עצמה, מצאתי את עצמי אבודה וההתרגשות הגדולה הפכה מהר מאוד לחרדה עצומה. החדשות מכות בי, כמות המובטלים שעולה מחודש לחודש ודיווחים יומיומיים על חברות במשבר. עולם הגיוס נכנס כמעט לקיפאון מוחלט ואני מתחילה להיכנס ללחץ שמא אפול בין הכיסאות.

כבר מתחילות החרטות והתהיות, והכעס העצמי, על איך הרשיתי לעצמי לעזוב עבודה כזאת מדהימה, עם שכר כזה. כשאני נמצאת במצב הזה יש רק דרך אחת לעבור את זה: ביחד.

לא, זו לא קלישאת מלחמת "חרבות ברזל". כשאדם נמצא במשבר, או בצומת דרכים, הוא חייב ללמוד לבקש עזרה. אנחנו, הנשים, גרועות בזה. חושבות שזה יעיד על חולשה. לא אני.

עברתי משיחה לשיחה, מחברה לחברה, והתחלתי להבין יותר לעומק מה אני רוצה ומה נכון לי. שיחה מקרית עם בן זוגי האהוב (והתומך, יש לציין. כן, גם זה חשוב), בעודנו צופים במסיבות העיתונאים הפוליטיות בחדשות, אני זורקת לאוויר: "הלוואי והייתי יכולה ללחוש באוזן של גנץ". מפה נולד הרעיון לנסות את ענף התקשורת והתחיל מסע מרתק לעבר הגשמה עצמית.

התקשורת היא ענף רחב ומגוון: עיתונות, תקשורת דיגיטלית, פרסום, תקשורת פוליטית, ועוד. חשבתי שזה התחום שבו אוכל להביא לידי ביטוי את כל היכולות והכישורים שרכשתי עם השנים בעבודה מול אנשים. הדבר הראשון שצריך בעולם התקשורת הוא קשרים. לקח הרבה שיחות, פניות לאנשי תקשורת עד שנזכרתי בחברה מהעבר שעוסקת בזה.

ליאת נמיר

אומרים שמספיק בן אדם אחד שיאמין בך כדי להצליח. זכיתי! היה חשוב לי להבין אילו אפשרויות קיימות ולהתמקד במה שמעניין אותי, והיא סייעה לי בכך ואפילו אספה אותי לעבוד אצלה בהתמחות כדי להתחיל להכיר מקרוב את העסק.

השינוי הוביל אותי להכיר את עצמי מחדש. אני, התזזיתית, אשת השטח, פתאום יושבת מול מחשב ומתמודדת עם דברים שלא חשבתי שתהיה לי הסבלנות והסיבולת להתמודד איתם, כמו הכתיבה (כן, אפילו כתיבת הטור הזה). אבל חברתי המדהימה לא וויתרה עליי או לי. הבנתי שזה האתגר שלי ודהרתי קדימה.

המסר שלי לחבריי וחברותיי שקוראות את הטור הזה (כן, בעיקר לכן) שגם תקופת משבר היא מנוע לצמיחה והתפתחות. שדווקא ברגעי קושי שם את מגלה את עצמך במלוא תפארתך, ואם יש משהו שלמדתי מהחוויה זה שאף  פעם לא מאוחר מדי להגשים חלומות.

מגיש ערוץ 14 מסתבך בענק: "אמירות פוגעניות שהופנו כלפי מאות אלפים"

מערכת ג׳ננה
יום שני,20/05/24

יכול לעניין אותך גם

"מרתון ירושלים" מזמין את חיילי וחיילות המילואים לרוץ ללא עלות

מרתון WINNER ירושלים ה-13 במספר, יתקיים השנה ב-8.3 בסימן הצדעה לצה"ל, כוחות הביטחון וארגוני ההצלה. עיריית ירושלים, קצין מילואים ראשי ומערך הכושר הקרבי, מזמינים את נשות ואנשי המילואים שגויסו החל מה-7.10, להשתתף ללא עלות במקצי המרתון השונים.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,31/01/24
רוקדים עם כוכבים

שופטת חדשה ברוקדים עם כוכבים: זו המחליפה של רונה לי

לאה ינאי שזכתה בעבר בתחרות "מוזה" ולימדה ריקוד במיטב להקות המחול בישראל, תצטרף לשולחן השופטים הנוכחי שמורכב מאנה ארונוב, דוד דביר ואלי מזרחי

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24

חנוכת מתחם חדשני לילדים על הרצף האוטיסטי מבית רשת "פרח" בבאר יעקב

בשיאו של שבוע המודעות הבינלאומי לאוטיזם, נחנך השבוע בבאר יעקב מתחם חדשני של ארגון פרח - קומפלקס מתקדם של 8 מעונות יום וגני תקשורת לילדי החינוך המיוחד, בדגש על ילדים עם אוטיזם המתמודדים עם קשיי תקשורת. במתחם, הכולל חדרי טיפול חדישים ומרהיבים, פועל צוות פרא רפואי מלא ומקצועי. בכל גן לומדים עד 8 ילדים המקבלים תמיכה פדגוגית מקצועית, ומעטפת חינוכית-טיפולית רחבה.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,09/04/24

"וואלה עג'בני ג'מאלק" | 'לה פלפולה' משיקים אלבום חדש

להקת 'לה פלפולה' - להקת גרוב עיראקי - משיקה אלבום חדש במופע חגיגי שיועלה בבית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה ב 11.4.24.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24
אביב גפן ושרון קאופמן, צילום דרור סיתהכל

אביב גפן ואשתו לעתיד בחשיפה מרגשת: זה האירוע שחגגו

הזמר וארוסתו שרון קאופמן הגיעו צמודים זה לזו והאירוסין הפכו לרשמיים בנוכחות חבריהם הקרובים מעולם הבידור באירוע המימונה הנוצץ

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24
קרדיט לתמונות: Warner Bros. Discovery

לכבוד 100 ימים לאולימפיאדה, האחים וורנר מציעה הצצה ראשונה לתהליך ההפקה של אולימפיאדת פריז

כדי לחגוג את ציון הדרך של 100 הימים עד למשחקי הקיץ האולימפיים בפריז 2024, האחים וורנר מכריזה היום גם על: • חושפת שורה של תכנים מרתקים תוך שהדרך לאולימפיאדת פריז 2024 מתקרבת יותר ויותר. • מפרטת כיצד גוף השידור ישתמש בפורטפוליו הרחב שברשותו כדי להגיע לקהלים חדשים וצעירים יותר. • מספקת הצצה לחלק מתכניות ההפקה שלה כאשר המשחקים כבר נראים באופק.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,18/04/24

in your face

אתל סררו היא לא עוד מאפרת. בעולם שבו המונח "ביוטי" הפך להיות נחלת הכלל ברשתות החברתיות, היא עוסקת בטיפוח ממקום של בטחון והעצמה. "אני לא קוראת לעצמי מאפרת או קוסמטיקאית. אני 'מעצבת פָּנִים'. למרות שאני מבינה שזה עידן של רשתות חברתיות והבלטת חיי הזוהר של מה שאת עושה, אותי פחות מעניין שהעבודה שלי תבלוט. חשוב לי שהלקוחה תצא יפה ומרוצה, ובעיקר בעלת ביטחון עצמי".

מורן שמואלוף
יום חמישי,02/05/24
מקודם

מסתמן: העיתונאי איתמר פליישמן מחליף את ינון מגל בהגשת "הפטריוטים"

העיתונאי הוותיק, וחבר פאנל תוכנית הדגל של ערוץ14, "הפטריוטים" איתמר פליישמן יחליף הערב את טאלנט הערוץ, ינון מגל בהגשת התוכנית. והיכן מגל בכל הסיפור? כל הפרטים

מערכת ג'ננה
יום רביעי,24/04/24
כוכב ערוץ14 ינון מגל העביר את לילותיו עם האישה הבאה! צילום: יח"צ\מסך רשתות חברתיות

דרמה בתעשייה: לא תאמינו עם מי העביר ינון מגל את לילותיו האחרונים

ינון מגל, לוהט! כוכב ערוץ14 סיים אמש את חופשת חג הפסח. כידוע, העיתונאי המפורסם נפש בים המלח. כעת, נודע כי את החופשה העביר עם האישה המסקרנת הבאה. הפרטים החמים נחשפים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24

מעל שני מיליון ישראלים לקחו חלק ביום המעשים הטובים‏

במסגרת הפעילויות השונות, יצאו למעלה משני מיליון ישראלים וישראליות לעשות טוב במהלך השבוע, ביניהם כחצי מיליון משתתפים מהדרום, ועוד כ-680 אלף משתתפים מהחברה הערבית. עשיית הטוב התקיימה בקבוצות, כיחידים, במסגרת העבודה, בבתי הספר ובגנים. כ-95% מהרשויות המקומיות השתתפו ביום הייחודי הזה. למעלה מ-300 עמותות, תנועות נוער ומאות חברות לקחו חלק ביום זה שהפך לגלובלי ומצוין ב-115 מדינות, בהשתתפות מיליוני בני אדם.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

"יש טענות על עינויים מצד הלוחמים" כלי תקשורת זרים מסבירים על יחידת "נצח יהודה"

בצל הפרסומים על הסנקציות שארה"ב צפויה להטיל על הגדוד החרדי "נצח יהודה", בעקבות טענות לפגיעה בפלסטינים, כלי תקשורת בעולם מנסים להסביר לקוראיהם מדוע וושינגטון מטילה, לראשונה, סנקציות על יחידה בצבא הישראלי.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

"גיל, גול והתות": ספר הילדים המקדם את התפתחותו החושית והמוטורית של ילדיכם

מזלטוב רוחמה כהן, דולה ומטפלת הוליסטית, תומכת בהיריון, המכינה נשים ובני זוגן ללידה, לאחר הלידה, מלווה ומדריכה להתפתחות חושית מוטורית לתינוקות בשיטת "צעד ראשון", הוציאה לאור בימים אלו את ספר הילדים שלה "גיל, גול והתות".

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

כשהכלב נהיה המורה: סטארט אפ ישראלי ייחודי לכלבנות לימודית

"ימית הכלבנית" מפעילה את המרכז לכלבנות לימודית בשכונת שלומית שנמצאת בעיירה שלומי. הם מקיימים פרויקטים חינוכיים לילדים באמצעות שיטות מיוחדות שפיתחו במרכז. הם מלמדים אנגלית מדוברת, עידוד קריאה ושיעורי חשבון יחד עם הכלבים, שמשתלבים כחלק אינטגרלי מתהליך הלמידה והופכים את רכישת הידע לכיפית, מהנה וחווייתית, מה שמאפשר קליטה טובה יותר של החומר הנלמד והעלאת המוטיבציה להמשך הלמידה. בנוסף הם מלווים משפחות בתהליכי אילוף הכלב ומקיימים התערבויות טיפוליות עם הכלבים- התמודדות עם חרדות וטיפולים רגשיים.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

כלת פרס ישראל נעמי פולני הלכה לעולמה בגיל 96

פולני, מכוכבות להקת הצ'יזבטרון ומייסדת להקת התרנגולים, קיבלה בעבר פרס ישראל באמנות הבמה והשפיעה על אופי התרבות במדינת ישראל

מערכת ג׳ננה
יום שני,15/04/24

"המתיישבים בתפקיד האויב" - חיילים וקצינים נטשו את התרגיל בזעם

אוגדת איו"ש בהובלתו של האלוף פוקס שנכח בשטח קיימה היום תרגיל נרחב שכלל תרחיש קיצון של חטיפות ומסעות הרג ביהודה ושומרון, אך במקביל תורגל גם אירוע "חטיפת ערבי" בו מתיישבים הוגדרו כאויב. חיילים וקצינים שהתבקשו להשתתף בתרגיל נטשו את המקום בזעם

מערכת ג׳ננה
יום שני,05/02/24
צבי יחזקאלי, מתוך חדשות 13

חוזה החלומות של צבי יחזקאלי נחשף: כמה ירוויח ב-i24News?

יחזקאלי יקבל שכר חודשי נאה של 120 אלף שקלים - עלייה משמעותית של עשרות אלפי שקלים לעומת משכורתו הנוכחית בחדשות 13

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24

"במת האומה" חוזרת לעונה חדשה בירושלים

החל מסוף פברואר יופיעו על במת האומה הפרוייקט של עידן רייכל, אדיר מילר, מישל אלבז תארח את קרן פלס ואורחים לרגל יום האשה הבינלאומי, יהורם גאון והגבעטרון ישירו נעמי שמר במופע מיוחד, קולולם ועוד. אלה הם רק חלק מהאמנים המובילים בישראל שיעלו על 'במת האומה' במרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה בירושלים החוזרת לעונת תרבות חדשה החל מה29.2.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,25/02/24

הזמר שמעון בוסקילה הופיע בפני חיילים פצועים בבית חולים בני ציון: "זכות גדולה"

מחלקת השיקום של המרכז הרפואי בני ציון חיפה מזמן לא ידעה רגעים טובים ומרגשים מאלה, עת התכנסו חיילים פצועים עם משפחותיהם בלובי המרכז, להופעתו המרגשת של האומן והזמר שמעון בוסקילה. את המופע אירגנה אשת היח"צ לימור כרסנטי במסגרת מיזם "החמ"ל של לימור כרסנטי"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/01/24

אלבום ראפ חדש יציג את ההתמודדות של לוחמים השבים הביתה מהמלחמה

אלבום חדש לראפר אוהב מתאר את ההתמודדות של לוחם ששב הביתה משדה הקרב. האלבום מלווה על ידי סרט שיוצג בכאן דיגיטל בהשתתפות: אמיר דדון, גורי אלפי, ענבל ביבי, אורנה בנאי, נוי פדלון, שמואל וילוז׳ני, אושרית סרוסי, לנה פרייפלד, גלעד ויטל (שוטי הנבואה) ועוד. בחודש יוני הקרוב  מתוכננת הופעת השקה לאלבום. אוהב על האלבום: "'שקוף' איפשר לי להגשים חלום – ליצור מוזיקה שיש לה אימפקט במציאות"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,09/04/24
יעל בר זוהר וגיא זוארץ

יעל בר זוהר כותבת בכאב: "כמה סבל אפשר כבר להכיל"

בר זוהר שיתפה תחושות כואבות לזכר השואה וקראה להשבת החטופים: "חייבים לדאוג שהחטופים והחטופות בשבי חמאס הנאצים יחזרו"

מערכת ג׳ננה
יום שני,06/05/24

מגיש ערוץ 14 מתפוצץ: "איזה מקום רקוב"

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

"עורף סגול": התכנית של חכ"ל שירלי פינטו לאנשים עם מוגבלות

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/01/24

יעל בר זוהר מתרגשת: "שאלוהים ישמור לנו עלייך"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

דני קושמרו נגד האמן האגדי: "יש דמעות בגן העדן לילדי הטבח גם?"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!