יכול לעניין אותך גם

חדשות

"יש טענות על עינויים מצד הלוחמים" כלי תקשורת זרים מסבירים על יחידת "נצח יהודה"

בצל הפרסומים על הסנקציות שארה"ב צפויה להטיל על הגדוד החרדי "נצח יהודה", בעקבות טענות לפגיעה בפלסטינים, כלי תקשורת בעולם מנסים להסביר לקוראיהם מדוע וושינגטון מטילה, לראשונה, סנקציות על יחידה בצבא הישראלי.

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

21/04/24

ארה"ב פירסמה בשבת האחרונה (20.4) כי היא צפויה להטיל סנקציות על חיילי הגדוד החרדי בצה"ל "נצח יהודה" אחרי שבעבר דרשה הבהרות לגבי טענות לפגיעה בפלסטינים מצד חייליו. לפי הדיווח של העיתונאי ברק רביד באתר Axios, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה", על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. בין היתר, ייאסרו להעביר לגדוד סיוע צבאי אמריקני, וימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארה"ב. אם אכן הדבר יצא לפועל, זה יהיה תקדים היסטורי שממשלת ארה"ב תטיל סנקציות על יחידה צבאית מישראל.

חה"כ צבי סוכות צייץ בחשבון ה-x שלו ללוחמים: "התרגלתם כבר שמטנפים עליכם בשמאל ובתקשורת, ועכשיו האמריקאים הצטרפו לרשימה. אבל אתם, שאיבדתם לא מעט חברים בקרב, נלחמתם כמו אריות בכל גזרה, עצרתם והרגתם מחבלים ואף פעם לא חשבתם להתנצל על זה. שיקפצו כולם רק תמשיכו איך שאתם בדיוק. נצח יהודה – בשבילנו אתם הכי טובים שיש".

ראש האופוזיציה, חה"כ יאיר לפיד: "הסנקציות האמריקאיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו״ש והשר סמוטריץ׳ לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים. התוצאה היא פגיעה חמורה במעמדה של ישראל כמדינת חוק ושחיקה חמורה נוספת במעמדנו הבינלאומי. חיילי צה״ל ומפקדיו הם הראשונים להפגע ממדיניותה המופקרת וכשלונה המדיני של הממשלה."

שדולת ארץ ישראל בכנסת שיגרה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו: "עיצומי ארה"ב- פגיעה בעצמאות המדינה"

בעקבות הפרסומים על הטלת עיצומים מצד הממשל האמריקאי כנגד גדוד נצח יהודה, כהמשך לסבב הראשון של העיצומים הכלכליים נגד אזרחים ישראלים, שיגרו ראשי שדולת ארץ ישראל מכתב לראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, בו הם מתריעים מפני מדרון חלקלק של פגיעה קשה בעצמאות המדינה. ראשי השדולה, חברי הכנסת יולי אדלשטיין, לימור סון הר מלך ושמחה רוטמן, קובעים כי מדובר ב"התערבות בלתי מתקבלת על הדעת מצד ממשל ארצות הברית והאיחוד האירופי שנעשתה ללא תשתית ראייתית, אלא על בסיס טענה חסרת יסוד, לפיה מדינת ישראל אינה עושה את המוטל עליה בתחום אכיפת החוק ביהודה ושומרון. צעדים אלו, מצד ממשלים ידידותיים ובעלי ברית של מדינת ישראל, אינם יכולים לעבור בשתיקה."

"עולה חשש כבד להתערבות בוטה מצד גורמי ממשל לניהול משאבי הצבא הישראלי ואופן פעולתו. כולנו מעריכים ומוקירים את מערכת היחסים הקרובה והחמה בין ישראל לארה"ב. במקרים בהם עולה חשש לתקלות נקודתיות – צה"ל ומדינת ישראל יטפלו בהם באופן עצמאי וריבוני."

המכתב קורא לראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ לשדר אמירה נחרצת לפיה חילוקי דיעות בין מדינות ידידותיות נפתרים באמצעים דיפלומטיים ובשיח הדדי – ולא באמצעים דרקוניים וחד צדדיים." במישור המעשי מציעים ראשי השדולה "יש להגיש לממשל האמריקאי ולמדינות הנוספות רשימה של גופים, ארגונים, ישויות ובכירי הרשות הפלסטינית המעורבים בטרור, אלימות והסתה כנגד מדינת ישראל ואזרחיה, וממילא חוסים תחת הגדרות הצו הנשיאותי של ביידן." "במקביל מציעים לפעול גם במישור משפטי במדינות אלו כנגד יישום העיצומים באופן אנטי-ישראלי כה מובהק. אתגר זה עומד לפתחכם ערב חג הפסח, בו יצא עם ישראל משיעבוד לחירות עולם – ובסמוך ליום ‏העצמאות הממשמש ובא.‏תקופה זו משקפת היטב את הצורך לשקף לעולם כולו את חירותה ועצמאותה של מדינת ישראל"

 

מגיש ערוץ 14 מסתבך בענק: "אמירות פוגעניות שהופנו כלפי מאות אלפים"

מערכת ג׳ננה
יום שני,20/05/24

יכול לעניין אותך גם

אייל גולן, אינסטגרם

אייל גולן מובך: הזמרת שאירח בהופעה תומכת בפלסטינים?

הזמרת הערביה שאירח בהופעה שלו, מקדמת את המופע שלה בטורקיה דווקא עם דגלי פלסטין ונראה שהזמר לא ממש ידע על ההשקפות של הזמרת

מערכת ג׳ננה
יום שני,06/05/24

עשרות חברי פרלמנט אוהבי ישראל מרחבי העולם במפגש ייחודי

כנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל התקיים אתמול, יום שני, 4.3 במוזיאון ידידי ישראל בירושלים בהשתתפות עשרות חברי פרלמנט, נציגים מארגונים לא ממשלתיים ומנהיגים נוצרים ויהודים מוערכים מרחבי העולם.

מערכת ג׳ננה
יום שני,04/03/24

לרגל "שנת המצווה": בני נוער נסעו ברכב אוטונומי

חברת מובילאיי אירחה 15 ילדי מצווה מקיבוץ זיקים לסיור ייחודי ונסיעת מבחן ברכבים האוטונומיים

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,14/02/24
אילה חסון, צילום מסך

איילה חסון עצבנית: "משקשק בלילה מפחד"

חסון טענה: "אני כועסת על אמריקה בצורה קשה מאוד. זה הסיפור המרכזי, הממשל האמריקאי פשוט הפקיר במשך שבועות יהודים טובים שומרי חוק באוניברסיטאות"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,09/05/24
משה כורסיה באינסטגרם

כוכב הרשת האהוב נפרד בכאב: "כותב ובוכה בדרך ללוויה"

באינסטגרם שלו כתב כוכב הרשת: "ברוך דיין אמת. סבתא שלי נפטרה, הימים האחרונים לא היו בשבילך. לא התאימה לך המיטה הזו בסלון עם המכונת חמצן"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24

לרגל יום המעשים הטובים: השף שאול בן אדרת בישל ארוחת גורמה למאות נזקקים

לקראת יום המעשים הטובים של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון שיצוין מחר (19.3), השף המפורסם שאול בן אדרת הגיע הבוקר לבשל בהתנדבות בבית התמחוי "לשובע" בדרום תל אביב, המספק מידי יום אלפי ארוחות לנזקקים ללא כל תמורה. במקום לבשל ארוחה פשוטה, הוא הכין ארוחת גורמה מפנקת ממוצרי יסוד בסיסיים למאות נזקקים שהגיעו למקום.

מערכת ג׳ננה
יום שני,18/03/24

רומן אפוקליפטי חדש מתאר מציאות בה ישראל נכבשת על ידי איראן

"מרלין האדומה" הוא ספרה השני של דניאלה ג'וליה טראוב המתאר ישראל עתידית וספקולטיבית בה פורצת מלחמת העולם השלישית, והיא נכבשת כמעט לחלוטין בידי איראן. טראוב: "הספר נכתב לאחר מחקר מתמשך של משחקי הכוחות והאירועים ההיסטוריים שהתרחשו במזרח התיכון. הוא שואב השראה מסיפורי הגבורה והחורבן הישראלים והיהודיים"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,17/01/24

פסח 2024 | פעילויות, אטרקציות, מתנות לחג ועוד

ריכזנו עבורכם (ועבורכן) את כל המידע הדרוש לכם לחג הפסח- איפה תבלו, מה תביאו למארחים וגם- כל המבצעים השווים לחג.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/04/24

עמותת "משפחה אחת" תרוץ עם משפחות שכולות במרתון ירושלים

כחלק מהפעילות הענפה של עמותת "משפחה אחת" מאז ה-7 באוקטובר, הצוותים, המתנדבים ונפגעי הטרור שמלווים ע"י העמותה, ירוצו במרתון ירושלים שיתקיים ב8 במרץ. טובה יהלומי, שבנה, נתנאל ז"ל, נפל בקרב בגבול מצרים בשנת 2012, תצטרף לרצים. גם אחיו של יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בצומת תפוח ב2021 ירוצו לזכרו לצד "משפחה אחת". השנה יצטרף אליהם בניה ונינו, שאחיו, עמיחי יעקב ונינו ז"ל, נפל בקרב ב7 באוקטובר.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24

משפצים את השכונה ומרפאים את הטראומה

עמותת "חוסן קהילתי אופקים" ו"התנועה למאבק באנטישמיות" בפרויקט שיקום שכונת מישור הגפן באופקים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

הזמר ליאור פרחי הלך לעולמו בגיל 53

"תיזהר ממנה", "גבר משתגע" ו"יש חשמל באוויר" הם רק חלק מהלהיטים שהשאיר אחד מהקולות החשובים בזמר המזרחי. הערב, במופע לחיילי גבעתי חלק לו הזמר ליאור נרקיס כבוד אחרון

מערכת ג׳ננה
יום שני,12/02/24
סתיו קצין

סתיו קצין מקבלת איומים על חייה: "חולת נפש, נמחק אותך"

קצין חשפה איומים על חייה: "יא חולת נפש, זה יום הזיכרון, חתיכת טמבלית מטומטמת, אי אפשר לכבד אותך. תמחקי את הסרטון המפגר לפני שנמחק אותך"

מערכת ג׳ננה
יום שני,13/05/24

עדשה חברתית

- תערוכת צילומים החושפת את עולמם של המתנדבים והעושים טוב בישראל · תצא לדרך במסגרת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24
אינטרנט

האתר הנצפה והספקית החלשה ביותר: נתוני האינטרנט בישראל נחשפים

"מדד האינטרנט הישראלי": האתרים YNET, מאקו, וואלה הם המובילים בישראל, קבוצת בזק מובילה את נתח השוק של ספקיות האינטרנט עם 30%

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24
טלוויזיה PIXBAY

סוף לשידורי הספורט בחינם בישראל? זו ההחלטה שנכנסת לתוקף

חשש לפגיעה קשה בשידורי הספורט: מועצת הכבלים והלווין תדון בצמצום התכנים החינמיים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,14/05/24
דנה אינטרנשיונל, אינסטגרם

דנה אינטרנשיונל בבקשה נרגשת: "'הומולה' משלנו. חזון אחרית הימים"

הזמרת קוראת לעברי לידר: "אל תרים את המשואה שעידן עמדי השאיר בענווה ובחוכמה בצד כשהציעו לו, למי שהיה שם עם הלוחמים"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,08/05/24

עדן בן זקן ויסמין מועלם בשיתוף פעולה יוצא דופן

מהרגע הראשון של האסון הכבד שפקד אותנו, עדן בן זקן התגייסה למשימה ולא הפסיקה להופיע מול חיילים, מפונים, פצועים בבתי החולים ומחלקות השיקום ולזעוק את זעקת משפחות החטופים. בתקופה האחרונה עבדה באולפנים על אלבום חדש, שמיני במספר שעתיד לצאת בקרוב, ממנו יוצא כעת סינגל ראשון "דם שלי" אותו כתבה והלחינה עדן יחד עם יסמין מועלם ויובל מעיין לעיבוד והפקה מוסיקלית של מתן דרור.

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,28/01/24

תכנית חדשה תכשיר 5000 ישראלים לעבוד בענף הבניה

מיזם חדש: 5000 ישראלים יוכשרו כפועלי בניין דרך בניית בתי ספר ומקומות הכשרה. הפיילוט של משרד הכלכלה יחד עם מועצת גוש עציון ומרכז הבנייה הישראלי. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "נפחית את התלות בפועלי בניין פלסטינים" 

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,18/02/24
אודיה ושרק

אודיה בטענות נגד הראפר: "אתם אשם בעיקרון"

שרק האשים את אודיה בגרימת שבירת פסלון שקיבלו, בעוד אודיה טענה כי שרק אחראי לתקרית לאחר שגרם לה למעוד ולגרום לנפילת הפרס אל המדרגות

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה הגיע היום לניו יורק

למיצג הנובה 06:29 בארה"ב הביאו יוצרי המיצג חומרים שלא הוצגו בישראל. המיצג בנוי באופן סיפורי שמציג את סיפורה של קהילת הנובה לפני הטבח. הריקודים, המוסיקה והערכים. חדר אחד מראה את המעבר ואת הרגע שבו המוסיקה נקטעת על ידי הירי. אחד החדרים מדמה מיגונית, חדר אחר מציג את מתקפת המחבלים: ההיערכות ואז את הירי של המחבלים. חדר אחד הוקדש לתיאור האלימות המינית.

מערכת ג׳ננה
יום שישי,19/04/24

מירי מסיקה נואמת בעצרת למען החטופים בלונדון

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/01/24

קבוצת תמיכה ברוסית לנפגעי ה7 באוקטובר

מערכת ג׳ננה
יום שני,18/03/24

כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

דני קושמרו מתרגש: "בכל מדינה אחרת אנשים בורחים"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!