סוף עידן: ערוץ הקניות עובר לעולם הדיגיטלי. מאחורי ההחלטה עומדת מגמה עולמית של מעבר לקניות מקוונות, שהשפיעה באופן משמעותי על הרגלי הצריכה
לאחר כמעט שלושה עשורים של שידורים רצופים, ערוץ הקניות הישראלי מכריז על מהפכה: הערוץ יפסיק את שידוריו בטלוויזיה ויעבור באופן מלא לפלטפורמות דיגיטליות. המהלך הדרמטי, שצפוי להתרחש ב-25 ביולי, מסמן את סופו של עידן ואת תחילתו של פרק חדש בתולדות המסחר הטלוויזיוני בישראל.
מאחורי ההחלטה עומדת מגמה עולמית של מעבר לקניות מקוונות, שהשפיעה באופן משמעותי על הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי. הירידה בצפייה בטלוויזיה המסורתית, לצד העלייה בשימוש בפלטפורמות דיגיטליות, הובילה את הנהלת הערוץ לקבל החלטה אסטרטגית זו.
המעבר לדיגיטל לא יהיה חף מקשיים. כ-60 עובדים, רובם קשורים ישירות לשידורי הטלוויזיה, צפויים לאבד את מקום עבודתם. בין המפוטרים נמנים מגישים, עורכים, מפעילי אולפן ואנשי שירות. צוות העובדים יצטמצם ל-20 איש בלבד, שיתמקדו בפעילות האונליין של החברה.
למרות הקשיים, ההנהלה רואה בשינוי הזדמנות לצמיחה. "אנחנו מתאימים את עצמנו לעידן החדש", אמר דובר החברה. "הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות לנו להגיע לקהל רחב יותר, ולספק חווית קנייה מותאמת אישית ונוחה יותר".
לקראת סיום השידורים, הערוץ מתכנן חודש אחרון של מבצעים והנחות מיוחדות. "אנחנו רוצים להודות לצופים הנאמנים שלנו על 29 שנים מדהימות", אמר מנכ"ל הערוץ. "אנחנו מזמינים אותם להצטרף אלינו למסע החדש בעולם הדיגיטלי".
בעוד שעתידו של אפיק 21 עדיין לא ברור, ברור כי סיום שידורי ערוץ הקניות מסמן את סופה של תקופה בתולדות הטלוויזיה הישראלית. זהו צעד נוסף בתהליך ההתפתחות של עולם המדיה והמסחר, המדגיש את חשיבותה הגוברת של הנוכחות הדיגיטלית בעולם העסקי המודרני.