יכול לעניין אותך גם

חרבות ברזל

שנטל בלזברג

קרדיט: שנטל בלזברג צילום: מאיר פבלובסקי

עמותת "משפחה אחת" במחווה מרגשת לקציני צה"ל

עמותת "משפחה אחת", שמאז המלחמה שילשה את פעילותה, אירחה יום ריטריט ייחודי ל-25 מהקצינים הבכירים ביותר של "מרכז נפגעי צה"ל" שאמונים על הבשורות הקשות למשפחות נפגעי צה"ל והחללים. האירוע היווה הפוגה קצרה ותמיכה לבעלי התפקידים הקשים ביותר בצבא ההגנה לישראל

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

24/01/24

הקצינים התכנסו למפגש משותף מתוך מטרה לחזק אלה את אלה, לקבל ייעוץ ותמיכה מעובדים סוציאליים ולהשתחרר במעט משירותם המלחיץ והרגיש, בייחוד בימים אלה. היום, שהועבר בבית פרטי באזור קיסריה, כלל סדנאות, מפגשים חשובים עם אנשי מקצוע, ארוחת צהריים עשירה ושיעורי יוגה והתעמלות.

בתיה וינברג, רכזת אזור צפון של עמותת "משפחה אחת", שהייתה אחראית להפקת היום הייחודי אומרת: "הקצינים הללו זקוקים לטיפול; הם צריכים מרחב בטוח כדי פשוט להיות מסוגלים לדון במה שכל אחד מהם עובר, ולדעת איך להתמודד עם זה".

"חברי צוות הנפגעים לא נחו מאז ה-7 באוקטובר", סיפרה וינברג "כשהחלטנו לקיים את האירוע, לא יכולנו לדעת שבזמן שהם עצרו בכדי לקבל את התמיכה הנחוצה כל כך בעצמם,  ברגע אחד הם יצטרכו ליצור קשר עם 25 משפחות שכולות חדשות שהצטרפו השבוע למעגל השכול".

"משפחה אחת", שמשימתה היא לספק את כל סוגי התמיכה הדרושים לנפגעי טרור ובני משפחותיהם, מוצפת בפניות של אלפי משפחות שכולות, יתומים, פצועים ונפגעים נוספים. מאז ה-7 באוקטובר "משפחה אחת" נאלצה לשמור על התוכניות הקודמות שלה תוך התרחבות ומציאת דרכים חדשות להגיע לכל כך הרבה אנשים בכל כך מעט זמן. העמותה נאלצה למצוא דרכים חדשות לסייע בבעיות חדשות, כמו פתרונות למשפחות המפונות, ייעוץ למשפחות החטופים שעדיין בשבי, והלחץ והאתגר הגוברים לחיילי וחיילות צה"ל בעצמם. "אנחנו מדינה קטנה, וכולם מכירים מישהו שחווה אובדן טרגי", הסבירה בתיה. "זה כל כך אישי לכולם, וזה גבה מחיר עצום מהקצינים האלה".

אלונה סלומן היא הקצינה האחראית על מפקדת "מרכז נפגעי צה"ל" והיא גם תומכת וותיקה וחברת הוועד הכללי של "משפחה אחת".  "אני יודעת כבר הרבה זמן של'משפחה אחת' יש הרבה חוכמה וניסיון ועזרה לאנשים שנמצאים באבל עצום, לפגוש משפחות שבורות מאימה ומוות ולדבר איתן ברגעים הכי קשים שלהן. זו הייתה דרך לחלוק את החוכמה הזו עם קציני צה"ל שלקחו על עצמם את המשימה המאתגרת הזו".

"החלק הכי קשה לשוטרים האלה הוא לספוג את הכעס והכאב שמבטאים האבלים", היא אומרת, "לפעמים הם מגיעים למשפחות שטורקות את הדלת ולא מאפשרות להם להיכנס הביתה. בזמן שכל אחד יכול להבין את התחושות הקשות שלו, הקצינים האלה הם אלה שצריכים לספוג הכל ולהיות עם המשפחות שבעה ימים".

אלונה הסבירה כי חלק מההצלחה של האירוע והריטריט נבע מכך ששמרו אותה לקבוצה קטנה וממוקדת של הנהגה שיכולה לחזור מחודשת ולסייע למאות החיילים ביחידתם.

בתיה הוסיפה וציינה כי אמנם מדובר ביוזמה חדשה, אך היא בהחלט רק הראשונה מיני רבות. "דובר רבות על הרחבת שיתוף הפעולה והסיוע שלנו. לכולם היה ברור ששנים של עזרה וריפוי של משפחה אחת נותנים לנו כלים וידע שיכולים לעזור ליחידת הנפגעים. עבור משפחה אחת, זו גם הזדמנות עבורנו להכיר לאותם קצינים את מה שאנחנו יכולים להציע למשפחות שהם פוגשים. הם צריכים לעשות את העבודה הקשה הבלתי אפשרית הזו, הם צריכים להיות שם בשבוע כל כך קשה. ואז הם צריכים להמשיך הלאה. אנחנו נשארים עם המשפחות האלה עד סוף חייהם. אנו מקווים שתוך כדי מילוי משימתם המאתגרת הם יפנו אותנו ויסייעו לנו להגיע למשפחות מהר יותר וביעילות רבה יותר".

כל הקצינים דיברו על הצורך בעוד הזדמנויות כאלה להפוגה, ומקווים לארגן אירועים עתידיים ככל שהמלחמה והאבדות יאפשרו זאת.

מרכז נפגעי צה"ל הוא חטיבה ייחודית של 1800 חיילים שתפקידה ליידע את משפחות הנופלים.  היחידה הוקמה בשנת 1948 אך הפכה ליחידה פעילה רק שנתיים לאחר מלחמת יום הכיפורים ב-1973, שגבתה את חייהם של אלפי ישראלים. עליהם מוטלת המשימה להודיע למשפחות הנופלים, ולאחר מכן להישאר בקבוצות של שלושה עם כל משפחה שכולה להלוויה ולשבוע השבעה.

 

חדשות 13 הגיעה לבג"ץ: הסיבה להדחת דרוקר מהשידורים נחשפת

מערכת ג׳ננה
יום שישי,26/07/24

יכול לעניין אותך גם

הופעה PIXBAY

הזמר האהוב סובל מסרטן: "המצב הבריאותי שלי לא טוב"

אדם כתב לעוקבים המסורים: "היי אהוביי, בשבוע הבא בעזרת השם מתכוון להתארח במופע של יהונתן פרלמן, המצב הבריאותי שלי לא טוב"

מערכת ג׳ננה
יום שני,20/05/24
משטרה

איציק זוהר בהסתבכות קשה: כתב אישום הוגש נגדו

בכתב האישום נטען כי זוהר אחז בזוגתו בחוזקה בבניין מגוריהם, הוא לכאורה קמץ את ידו לאגרוף וכיוון אותה לעברה, דחף אותה לעבר חלון הזכוכית

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,05/06/24
מקדונלדס

כתבת חדשות 12 מקבלת פיצוי ממקדונלדס: כמה תשלם הרשת?

בית המשפט הכריע כי על מקדונלד'ס לפצות את העיתונאית בסכום של 40,000 שקלים, בשל "שימוש מתחכם" לקמפיין פרסומי לגלידת "פארטי"

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24
סופרמרקט

מכה ללקוחות בסופרמרקט: בכמה יתייקרו מוצרי שטראוס ומחלבות גד?

מוצרי מחלבות שטראוס יתייקרו ב-1.6%. עדכון המחירים יכנס לתוקף החל מ 19.5. במקביל, מחלבות גד גם מעלים את המחירים בעוד שבועיים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24
נועה ארגמני

ביזיון לעולם התקשורת: זה העיתונאי שהסתיר בביתו את נועה ארגמני

נחשף כי נועה ארגמני כביכול הוחזקה בביתו של עובד ערוץ אל-ג'זירה, גורמים בינלאומיים ממהרים לגנות את הפעולה הצבאית הישראלית

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,09/06/24
רוקדים עם כוכבים

שופטת חדשה ברוקדים עם כוכבים: זו המחליפה של רונה לי

לאה ינאי שזכתה בעבר בתחרות "מוזה" ולימדה ריקוד במיטב להקות המחול בישראל, תצטרף לשולחן השופטים הנוכחי שמורכב מאנה ארונוב, דוד דביר ואלי מזרחי

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,01/05/24
ערוץ 14

מגיש ערוץ 14 סוגר חשבון עם רשת 13 בה עבד: "אי אפשר להתעלם"

דני רופ טוען שההצטרפות שלו לערוץ 14 לא אומרת שהוא: "חושב שהשמאל הוא "זבל" והחרדים הם ככה וככה. אני מנסה להסביר שזו לא הדרך"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,04/06/24

ינון מגל מזלזל באירוויזיון: "לא מרגיש שמייצג אותי"

מגל צייץ את דעתו על האירוויזיון והשיר "הוריקן" של גולן: "מעניין לי את אתם יודעים מה כל האירוויזיון הזה. לא הבמה, לא הקהל, לא הזירה האנטישמית"

מערכת ג׳ננה
יום שישי,10/05/24

מצלם לדוקטור בכלכלה וניהול: סיפורו של מוחמד עלי קסום

ד"ר מוחמד עלי קסום, יזם ומומחה לניהול משברים כלכליים, מספר על איך התגלגל מנער מהשכונה בסח'נין לאחד החוקרים הבכירים בתחום משאבי אנוש וכלכלה

מערכת ג׳ננה
שבת,10/02/24
מקודם
דניאל גרינברג באינסטגרם

גרושתו של אייל גולן משתפת בכאב: "המון טירוף ולחץ"

דניאל גרינברג סיפרה לעוקביה: "אני חווה תקופה עמוסה ומבלבלת, יש המון דברים בעסק, שינויים בעובדים ובסחורות, המון טירוף ולחץ"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,21/05/24
מעיין אדם

מעיין אדם מזועזעת: "מצטמררת וחושבת שזו שגיאה נוראית"

מעיין אדם, לשעבר הדוברת של רגב, יצאה להגנתה בתוכנית "חיים ומעיין" בערוץ 12: "לא זיהיתי את הלשכה, זה היה 180 מעלות משם"

מערכת ג׳ננה
שבת,01/06/24
בר כהן ובנה הקטן

כוכבת האח הגדול מתפוצצת מכעס: "איך אני יכולה לשתוק?"

בר כהן נגד ראש הממשלה: "הוא הראש נכון? אין על ביבי נכון? אז הוא צריך לדאוג לילדים שלנו, הוא צריך להגיד למי שזה התפקיד שלו לטפל באנשים האלה"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24
רוקדים עם כוכבים

רוקדים עם כוכבים חוזרת למסך: זה התאריך שנבחר לפרק הפתיחה

"רוקדים עם כוכבים", חוזר עם 21 כוכבים שינסו לזכות בתואר, ב-29.5 ולא ב-2 ביוני כפי שתוכנן בתחילה. ומי הכוכבים שישתתפו העונה?

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,19/05/24

קרן פלס בטענות חמורות: "עשו לי שימוע, זה מסוכן"

לדברי פלס, ההסכם להופעתה במוזיאון יד ושם נחתם לפני מחאת קפלן, אך מלשכת רה"מ דרשו לכאורה לטענותיה בלבד "להבטיח" שלא תהיינה "פרובוקציות" מצידה

מערכת ג׳ננה
שבת,04/05/24
צופית גרנט כאן 11

צופית גרנט עוברת ניתוח חירום בהול: המגישה עוברת דרמה רפואית

צופית גרנט חוזרת לשטח המלחמה באוקראינה לאחר אתגרים רפואיים קשים, כאשר עברה צנתור בעקבות בדיקת CT שגילתה חסימות ברגלה

מערכת ג׳ננה
שבת,01/06/24
נועה קירל ערן לוי

נועה קירל מקבלת הצעה מרגשת: למי בחרה לומר 'כן'?

yes ונועה קירל ממשיכים לשנה נוספת, סמנכ"ל השיווק של yes: "ככוכבת המובילה והבולטת בישראל, נועה מתכתבת עם ערכי המותג שלנו"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,19/05/24
מעיין אדם

מעיין אדם חושפת דרמה רפואית: "קרה לי משהו חריג בבטן"

אדם כתבה בסטורי: "סיימנו את היום המדהים שלנו באמבולנס למיון נשים, אני בסדר מחכה ל-CT וכל הרופאים הנחמדים שמטפלים בי מנסים לפענח את המקרה"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/07/24

ליאון רוזנברג נפתח לאחר שעזב את ישראל: "צביטה בלב"

המגיש שיתף: "אני חש זרות מוחלטת, שהולכת ומתחדדת כשמנהלת הסטודיו פותחת בנאום מתרגש ביוונית קולחת, לא מבין אף מילה, ומופתע כשפתאום כולם צוחקים"

מערכת ג׳ננה
יום שני,01/07/24
אור צלקובניק, צילום עדי לם

בלגן בחדשות 13: מנכ"ל רשת בהודעה מדאיגה לעובדים

אמיליאנו קלמזוק הסביר לעובדי הערוץ: "לפנינו תקופת מעבר שתמשך עד למינוי המנכ"ל החדש, ובאופן טבעי היא כוללת תחושה של אי ודאות"

מערכת ג׳ננה
יום שני,06/05/24
חדשות 13 צילום מסך

מגיש חדשות 13 מתריע: "גורמים פוליטיים חדרו לחברת החדשות"

יו"ר ועד חדשות 13, באסיפת חירום להצלת חדשות 13: טופולסקי, אם אתה עוד שולט בבלמים, תלחץ עליהם עכשיו – לפני שהחברה תמצא את עצמה ב"טוטאל לוס"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,14/07/24

שטראוס בהודעה מדאיגה ללקוחות: זה המוצר שאסור להשתמש בו

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24

בהשקעה של 100 מיליון שקל: yes חושפת את התכניות החדשות שיצרה

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,05/06/24

הלם בתקשורת הישראלית: העיתונאית האהובה נפרדת אחרי 35 שנה

מערכת ג׳ננה
יום שישי,31/05/24

איתי לוי נופל קורבן לשוד: דרמה לפני ההופעה בקיסריה

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,02/06/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!