יכול לעניין אותך גם

חינוך

דתיים, חילוניים - וכולם על מגרש כדורגל אחד: "תחושה משמעותית של שותפות"

"משחקי הידידות" של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" נמשך בהשתתפות תלמידי תיכון אורט מינקוף בירושלים וישיבת פסגת זאב. רכזת החלוץ בעיר, חרות ברין: "כולם שמרו על אווירה מכבדת, גם כשהיה ניצחון או הפסד מוחץ"

מערכת ג׳ננה

מערכת ג׳ננה

20/03/24

תלמידי תיכון אורט מינקוף בירושלים וישיבת פסגת זאב צהלו ושמחו ביום ראשון האחרון – ולא רק בגלל חג הפורים. בעיקר בזכות "משחקי הידידות" שנערכו בספורטק ווילף בגילה, בהובלת ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט", בהשתתפות שני בתי הספר ובשיתוף "המרחב השלם".

הקבוצות בסיום המשחקים. קרדיט: יחצ

מדובר בטורניר שהפך כבר למסורת בארגון והפעם בהשתתפות שתי קבוצות שכנות שערכו משחקים פנימיים – זו מאורט מינקוף וקבוצת הכדורגל של המרחב השלם בישיבת פסגת זאב. אולם כנהוג בחלוץ כל הנערים (כיתות ט'-י"ב) ומאמני הקבוצות זכו בפרסים ותעודות הצטיינות – ולא רק קבוצה בודדת.

כמו כן, הונהגה תחרות לצבירה כרטיסים ירוקים – בה אפשר לראות את ערך הספורטיביות וההוגנות לידי ביטוי. לצד ה-'צהוב' וה-'אדום' המסורתיים, ב"חלוץ" משתמשים גם בכרטיס ירוק על ספורטיביות, פירגון ליריב, סיוע לשחקן שנפל וכדומה. בתום כל משחק הוכרזה הקבוצה המנצחת גם מבחינה ספורטיבית. הרגע המרגש נרשם בסיום המשחקים, בטקס של הענקת מדלייה לשחקן מופת – השחקן ההוגן ביותר מכל קבוצה, והקפטנים העניקו לחבריהם את המדליה.

הטורניר למעשה המשיך את שרשרת האירועים המרכזיים ב"שבוע ימי השיא" בירושלים, שנערכו בבתי ספר ותיכונים שונים בירושלים בהובלת, כאמור, "החלוץ" ובשיתוף המרחב השלם, פיילוט של עיצוב חינוך בהתאמה לפי תפיסת המצוינות של בית הספר.

רכזת החלוץ בירושלים, חרות ברין, סיפרה כי "היה אירוע מוצלח. המאמנים והשותפים עשו מאמץ תוך כדי להפוך לאירוע להכי טוב שיש. קראנו את המציאות ועשינו שינויים לפי כמות הילדים שהגיעה. הייתה תחושה משמעותית של שותפות והתגמשות מצד כל הנוכחים. הנערים שמרו על אווירה טובה ומכבדת, גם כשהיה הפסד או ניצחון מוחץ. הקפטנים, כאמור, ריגשו את כולנו בסיום".

מוביל המרחב החינוכי השלם באורט מינקוף, שלמה שוורץ, סיכם: "לפעמים צריך לראות כדי להבין עד כמה אפשר ליהנות מפעילות ספורטיבית ועדיין לא להזניח את הפן החינוכי. אני רוצה להודות לארגון החלוץ על הפעילות הנהדרת וכמובן לציין לטובה את כל הילדים שנטלו חלק באירוע, שעשה טוב על הלב לכולם. לילדים ולמאמנים. מדובר בטורניר ידידות, בו למדו הילדים שניצחון הוא לא הדבר הכי חשוב. כולם כבר מחכים לפעילות הבאה".

"משחקי הידידות" בירושלים זו רק פעילות אחת משלל הפעילויות של ארגון “החלוץ” בעיר. הארגון מפעיל עשרות קבוצות נוער ברחבי העיר, מפעיל מתנדבים ופרויקטים שונים במרכזים הקהילתיים בירושלים.

'החלוץ' הינו ארגון ספורט-חינוכי, המוביל בארץ לילדים ונוער, בארגון מציינים כי ספורט הוא כלי רב עוצמה להקניית ערכים כמו הגינות, ספורטיביות וחברות, לצד חיבור לקהילה וגיבוש חברתי.

"אנו מפעילים קבוצות ספורט לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ועוד. מציעים פרויקטים ייחודיים לבני נוער, כמו תכנית "עוזרי מאמן", המעניקה להם הזדמנות לפתח מיומנויות מנהיגות ואחריות סביבתית, וגם מקיימים סדנאות וימי ספורט, המשלבים פעילות גופנית עם תוכן חינוכי ערכי" ציינו ב 'החלוץ'.

רני רהב נפרד בכאב: "לצערי כבר שנים הייתה חולה"

מערכת ג׳ננה
שבת,18/05/24

יכול לעניין אותך גם

לוחם צה״ל ומתנדב מד״א רס"ל אלקנה נוילנדר היד, נפל בקרבות ברצועת עזה: ״איש מלא שמחת חיים שיחסר לנו מאוד״

משפחת מגן דוד אדום מרכינה ראש וכואבת את נפילתו של חובש מתנדב מד״א, לוחם צה״ל רס"ל אלקנה נוילנדר (Elkana Newlander) הי״ד, שנפל ברצועת עזה, בן 24 בנופלו. אלקנה ז"ל, היה חובש מסור ומקצועי, שהתחיל את דרכו במד״א בשנת 2015, ומאז הוא מתנדב בתחנת מד״א ירושלים יחד עם אביו, חובש מד״א אברי נוילנדר. במשך שנותיו במד״א טיפל והציל את חייהם של רבים.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24

שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף מגיעים לפרגן

טל אזולאי בעלי רשת אלפיין סטייל השיק בשישי ושבת את החנות השלישית והחדשה בנתניה. החברים הטובים שלום מיכאלשווילי ואסי ישראלוף הגיעו לפרגן

מערכת ג׳ננה
שבת,20/01/24
עדן חסון צילום טל עבודי

עדן חסון רוכש וילה מטורפת ב-6 מיליון שקל: לאן יעבור לגור?

הווילה החדשה של הזמר, ששטחה הכולל מגיע לכ-250 מ"ר, כוללת 7 חדרים, מרפסות גדולות ושטחי אירוח מפנקים, וזה ממש לא הכל

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,07/05/24
עדן גולן באירוויזיון

אחרי סערת ישראל באירוויזיון: העיר הזו לא מוכנה לארח יותר

עיריית מאלמו מסרה לתקשורת: "אין לנו את הכוח או היכולת לעבור שוב את האינטנסיביות והמאמצים שנדרשו כדי לאפשר את הביטחון של המשתתפים והמבקרים"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

חיוך עם שחר | המיזם המרגש לזכרו של שחר פרידמן ז"ל

בני משפחתו של סמ"ר שחר פרידמן הי"ד, בשיתוף עם עמותת 'סל באהבה', ממשיכים להפיץ את האור של שחר שנפל ברצועת עזה ויוצאים למיזם "חיוך עם שחר" כדי לקיים את צוואתו.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,13/03/24
חן זנדר, חדשות 13

כתבת חדשות 13 נשברת: "אחד הימים שהכי חששתי שיגיע"

חן זנדר חוגגת מימונה בצל רצח אחותה: "לא נארח חברים ובני משפחה, לא נכין מופלטות ולא נודה על הזכות לחגוג יחד. קשה לדמיין את החגיגה בלי נועה"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24

התחדשתם במוצרים חשמליים? המשרד להגנת הסביבה ייקח מכם את הישנים!

לרגל חג הפסח המשרד להגנת הסביבה מחדד את זכויות הצרכנים, וקורא לציבור להקפיד על פינוי הפסולת האלקטרונית למיחזור כדי לשמור על הסביבה השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "מדינת ישראל היא בין המדינות הראשונות באירופה שיישמו נוהל החזרת מכשיר חשמלי ישן מבית הלקוח. חשוב שהציבור יידע את זכויותיו ושמגיע לו פינוי בחינם בעת רכישת מכשיר חשמלי ישן, וכך המכשיר הישן יגיע לטיפול סביבתי נאות"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/04/24

אברהם טל בשיר חדש: "קשה לחזור מהמפגשים שהתקופה הזו מזמנת לי"

"טוב לי שאת כאן" - שיר ראשון מתוך אלבום חדש של אברהם טל, שייראה אור בקרוב

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/01/24
אייל גולן, אינסטגרם

אייל גולן נפרד בכאב: "בוקר קשה מנשוא, הלב מרוסק"

לאחר היוודע מותם של 5 חיילים כתב הזמר בעצב: "עוד משפחות שמצטרפות למשפחות השכול. הלב פשוט מרוסק, יהי זכרם ברוך"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

המלחמה השפיעה עליכם נפשית? הילדים עלולים לשלם על כך מחיר!

מלחמת 'חרבות ברזל' הביאה עמה אתגרים חדשים ורבים בחיק התא המשפחתי ועלולה לסבך מאוד את המצב כאשר מדובר בהורים גרושים * אם אחד מההורים מתמודד עם מורכבות נפשית בעקבות המצב, דעו כי הדבר עלול להשפיע על זכותו לטפל ולהחזיק בילדים * אז מה קורה כאשר אחד מההורים מתמודד עם מורכבות נפשית? כיצד תתקיים שהות הילדים איתו ובאיזו אסטרטגיה משפטית כדאי לנקוט? עו"ד ירדן שלומי, המתמחה בדיני משפחה, מעניקה את המדריך המלא למצב

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,12/03/24
אופירה אסייג

אופירה אסייג עוקצת את חיים לוינסון: "לא רוצה בושם ב-100 שקל"

אסייג הגיעה באיחור קל לצילומים, לוינסון העיר לה על כך בטון תקיף "גרוע מאוד, אני רוצה לצלם בנחת ובנימוס ואת מאחרת". המגישה לא נשארה חייבת

מערכת ג׳ננה
יום שישי,03/05/24

"וואלה עג'בני ג'מאלק" | 'לה פלפולה' משיקים אלבום חדש

להקת 'לה פלפולה' - להקת גרוב עיראקי - משיקה אלבום חדש במופע חגיגי שיועלה בבית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה ב 11.4.24.

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24

הסטודנט שניצל מבארי והתקבל לתכנית מצויינות במכללת הדסה

תכנית הנשיא למצוינות במכללה האקדמית הדסה ירושלים נפתחה השבוע באירוע מרגש בו השתתפו אביו של ענר שפירא ז"ל, שהגן בגופו על צעירים במיגונית בשבעה באוקטובר. ירנין פלד, מנהל הוולדרום בת"א הוא אחד מהסטודנטים במכללה שמשתתף בתכנית. כתושב בארי הוא סיפר לקהל על חילוצו לאחר שעות ארוכות בממ"ד.

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,22/02/24

פסח 2024 | פעילויות, אטרקציות, מתנות לחג ועוד

ריכזנו עבורכם (ועבורכן) את כל המידע הדרוש לכם לחג הפסח- איפה תבלו, מה תביאו למארחים וגם- כל המבצעים השווים לחג.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,10/04/24
שטרות

רשות המסים בבשורה משמחת: למי יחולקו 17 מיליון שקל?

רשות המסים הודיעה כי מעל 17 מיליון שקל הושבו במסגרת מהלך למימוש זכויות מס של ניצולי שואה, בשנה החולפת הושבו כ-5 מיליון שקלים לכ-350 ניצולים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

בצל המלחמה – תקציב 2024 מאיים לפגוע בנשים

מאז השביעי באוקטובר ניצבת החברה הישראלית בפני אתגרים שטרם ידענו כמותם. זאת בין היתר בשל טשטוש הגבולות בין החזית והעורף. מנקודת מבט מגדרית, ניתן להצביע מן הצד האחד על ההשלכות הייחודיות של המלחמה על נשים ומן הצד השני על תרומתן המרכזית וחיוניותן בהתמודדות עם אתגרי העת הזו ועם תהליכי השיקום הממושכים. בעוד שבחזית שיעורן של נשים בכוח המילואים עומד על כ־ 19%. נשים ממלאות חלק משמעותי בתחזוקת העורף.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,14/02/24

הדרכים להתמודדות עם אכילה רגשית בעת משבר

אכילה רגשית היא שימוש באכילה כווסת למצבים רגשיים, מצבים בהם האכילה לא קשורה לרעב פיזי, אלא לרעב ולצורך רגשי. אוכל יכול להוות נחמה, לאפשר ניתוק מרגשות קשים כמו ריקנות ולהקל על המצב במשך פרק זמן מסוים. אולם השימוש באוכל כווסת רגשי עלול לפגוע בטווח הרחוק ולכן חשוב לזהות אותו ולאחר מכן להחליט האם הוא מועיל או לא ולהכיר דרכי התמודדות נוספות. לקראת ההרצאה ב25.2 הדיאטנית הקלינית עדי יערן מסבירה על התופעה

עדי יערן
יום שני,12/02/24

בחרתם כבר מה הילדים ילבשו לחג?

אוראל בן חמו יצאה לתור אחרי הטרנדים הכי חמים לאביב הקרוב, כדי שילדיכם ירגישו חגיגיים וייהנו מהחג, שנייה לפני שהם מתלכלכים מהמצה והשוקולד.

אוראל בן חמו
יום ראשון,14/04/24

מהמילואים בעזה למפגש עם הפעוטה שהציל את חייה: "תחושה מדהימה. בתוך המוות והרע- זה האור שלי"

כשנדב ונעם אזולאי, תאומים זהים, קיבלו טלפון מהמאגר הלאומי של עמותת עזר מציון שהם היחידים שמתאימים בהתאמה מלאה להצלת חייה של פעוטה בת חודשיים שחלתה בלוקמיה, הם לא חשבו פעמיים. באופן אקראי, נדב, תושב ירושלים, נבחר ותרם מח עצם שהציל את חייה. במשך חודשים הוא חיכה לדעת מי הפעוטה שתרם לה, כשהוריה של הודיה רוזנפלד מקצרין ייחלו להכיר סוף סוף את האיש שהציל את ביתם הקטנה. אך ב-7 באוקטובר נדב גויס למילואים ברצועת עזה – והמפגש לא יצא אל הפועל. כעת, לאחר שנדב השתחרר התקיים המפגש המרגש בבית אורנית של עזר מציון- ועין אחת לא נשארה יבשה.

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,06/03/24
עומר ירדני וקורל

מגיש רשת 13 בבשורה מרגשת: יהפוך לראשונה לאבא בגיל 33

עומר ירדני כתב בפוסט שהעלה לאינסטגרם שלו: "מחכים לך" כשהוא ואשתו קורל הודיעו שהם מצפים לילד ראשון. החברים בערוץ מיהרו לברך

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

אות הוקרה מטעם נשיא המדינה הוענק ל 3 אחיות מסורוקה

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,16/04/24

בתקציב של 50 מיליון שקלים: הקמת אתרים סלולריים לשיפור הקליטה ביו"ש

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,02/04/24

מהם 50 השירים האהובים והגדולים ביותר בתולדות "אגן הים התיכון"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,21/04/24

מפגש לוהט על אהבה חסידית

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,20/03/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!