יכול לעניין אותך גם

חדשות הבידור

קרדיט: מתוך הסדרה באש ובמים. צילמה: חן הוד

"יאללה, בית"ר" | גיא עמיר וחנן סביון כבשו את נטפליקס

הדרמה החדשה של הצמד הירושלמי עלתה בשבוע שעבר לנטפליקס וכבר יוצרת מחלוקות בין המבקרים. צוות JANANEWS צפה ואהב

מורן שמואלוף

מורן שמואלוף

23/04/24

8 פרקים בחצי יום- זה קצב הצפייה שלי לדרמה החדשה "באש ובמים" שכתבו ויצרו הצמד המוכשר חנן סביון וגיא עמיר. חובבי הצמד מכירים אותם מהסדרה "עספור", שהייתה אחת ההצלחות הכי גדולות שלהם, וזכורה לטובה עד היום, ולכן, מי שנפל להשוואה בין שתי הסדרות טעה טעות מרה.

ז'אנר הסתבכויות הפשע, כפי שאני מכנה אותם, אופייני לסביון ועמיר והוא גם מה שהופך אותם למיוחדים בנוף הישראלי. הם לא מפחדים מהפקות ענק שבהן מכוניות מתפוצצות או מתהפכות, שיש בהן מכות וגם "ערסיות" ירושלמית אותנטית. גם "מכתוב" נכתבה בדיוק באותו אופן, וזה הפך להיות חלק מהמותג שהצמד בנה עם השנים, ואני מאוד אוהבת את זה שהם לא מתחבאים מאחורי זה.

קצר וניוטון, מ"עספור" המיתולוגית, הם דמויות צעירות, מהעבר, שחיות חיים אחרים. הם משעשעים, אבל הם לא פיני וניסו, גיבורי "באש ובמים". פיני וניסו נמצאים בזוגיות. הם עוברים משברים. הם כבר לא ילדים. הפאב שהם מנהלים זה הדבר היחיד שיכול להעיד על סגנון חיים פרוע, אך לא מדיי. כיאה לילדים טובים ירושלים.  "הסדרה מדברת על ערך החברות ועל כמה הוא נמדד דווקא בימים הקשים," כתב גיא עמיר בפוסט בפייסבוק, "ממש כמו ימים אלה, לא הייתה לנו פרמיירה מסודרת גם לא הרגשנו נכון לחגוג, אבל כן חשוב לנו להגיד תודה".

הביקורות סביב הסדרה חלוקות. רועי אבן מTVBEE של MAKO כתב ""באש ובמים" של נטפליקס ויוצרי "עספור" היא נזק הסברתי. חנן סביון וגיא עמיר הם לא בדיוק השגרירים האידיאליים ליצירה המקומית. אם אלה השגרירים, כדאי לזמן אותם לשיחת בירור. בפרקים שלה שמתרחשים בקרקוב, עם ההמתנה בתור למלון וההמתנה לאוכל בטיסה – עושה רושם של סדרה ישראלית שנוהגת בגזענות כלפי הישראלים כולם. זו לא החוצפה המוכרת, אלא סטריאוטיפים שהתיישנו מזמן."

עינב שיף של YNET כתב: "'באש ובמים' של יוצרי "עספור" לא מחדשת דבר – וזה לא בהכרח רע. אולי מכיוון שסדרה בנטפליקס זה לא דבר שקורה כל יום, סביון ועמיר לא ניסו להמציא את עצמם מחדש אפילו במילימטר. שוב הם זוג חברים טובים שנקלעים לסיטואציות שעלולות להפריד ביניהם, שוב הם דגיגים קטנים בבריכה של כרישים מסוכנים, ושוב המסר הוא שהברומאנס הוא טעם החיים וגם תמצית הישראליות – לצד כמובן הניצחון על הנאצים.במובן הזה, "באש ובמים" היא בדיוק מה שתאגיד הסטרימינג אוהב: לא נועז מדי, לא כבד מדי, לא מעניין מדי וגם לא מטומטם יותר מדי, בטח לא עבור זמנים מלחיצים כאלה."

מרבית המבקרים הסכימו שהתוכן מאוד ישראלי ומאוד לא אירופאי. הרבה תהו איך צופי "נטפליקס" מעבר לים יהנו מסדרה כל כך סטריאוטיפית וישראלית, גם בבדיחות שלה, ועם זאת, אם אני בוחנת את הסדרה בראי הצופה הזר, הרי שיש פה סיפור שכל אדם יכול להתחבר אליו- האהדה העיוורת לקבוצת כדורגל (עד שאתה ממש מנסה לחבל לקבוצה היריבה במשחק); האקשן בקומדיות מצבים שיכולות לקרות ליהודים- המפגש עם ניאו-נאצים בפאב, למשל, או ההליכה על פסי הרכבת שמובילה לאושוויץ; השיח המשפחתי על יהודים שנרצחו בתוניס בשואה. בכל אלה יש הנגשה לקהל הצופים המערבי, ואני דווקא רואה בה חלק מההסברה הישראלית הכי טובה שיש.

 

 

רעידת אדמה בחדשות 13: זה הבכיר שעוזב למתחרים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,04/07/24

יכול לעניין אותך גם

קרן פלס בטענות חמורות: "עשו לי שימוע, זה מסוכן"

לדברי פלס, ההסכם להופעתה במוזיאון יד ושם נחתם לפני מחאת קפלן, אך מלשכת רה"מ דרשו לכאורה לטענותיה בלבד "להבטיח" שלא תהיינה "פרובוקציות" מצידה

מערכת ג׳ננה
שבת,04/05/24
אופירה אסייג

אופירה אסייג מסתלבטת על החברה הקרובה: "ואת יודעת לנהוג?"

אופירה אסייג ופולה בליק מצחיקות ברשת עם סטוריז קורעי מצחוק על נהיגה: "אני נהגת ואוו. סורלה במקום הראשון, לאה (שנירר) במקום השני, ואת שלישי"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,04/06/24
קשת 12 צילום מסך

מגישת קשת 12 בווידוי בשידור חי: "לא השתכרתי ולא נאנסתי"

"לא נאנסתי בידי לוחמי צה"ל ולא השתכרתי אצלם בבסיס. התעמולה השקרית מוכיחה כמה רחוק תלכו", אמרה ניסן בזעם למצלמות כשהיא מרסקת את השקר לרסיסים

מערכת ג׳ננה
יום שני,01/07/24
יעל בר זוהר וגיא זוארץ

יעל בר זוהר נפרדת מגיא זוארץ: "אף פעם לא קל"

בר זוהר כתבה: "בחזרה הביתה.. זהו. חזרנו מהמסע מודה על הזכות לבקר את גיא בחלק השני של העולם מרחק של 3 טיסות אי שם…פרידות זה אף פעם לא קל"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,02/05/24

יוקר מחייה בלי מחשבה

אוראל בן חמו ואחותה התווכחו אם עליית מחירי הסיגריות היא מתוך דאגה לבריאות שלנו או לא. אוראל מוכיחה שהמדינה לא באמת משקיעה מחשבה "ירוקה" בבריאות שלנו

אוראל בן חמו
יום רביעי,07/02/24
אופירה אסייג

השותף של אופירה אסייג הגזים? התבדח על נועה ארגמני וחטף אש

חיים לוינסון מ"הארץ" שמגיש תוכנית בקשת 12, כתב ציוץ פוגעני על תמונה של ארגמני עם אביה לאחר השחרור: "מרוב זמן עם ערבים התרגלה לשתות קולה אדומה"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,09/06/24
סתיו קצין

כוכבת האח הגדול חושפת: האם התכנית מבוימת?

סתיו קצין נשאלה על ידי עוקבת אם הדברים בתוכנית מבוימים והשיבה באופן חד משמעי: "לא, זה ממש לא מבוים. אף אחד לא אומר לנו מה לעשות"

מערכת ג׳ננה
שבת,04/05/24
שמן זית

שמן הזית הזה יורד מהמדפים בישראל: זה המותג שנמצא מזויף

שיווק שמן זית פארק התעשיה קדמת גליל מרחיבה את ההודעה מתאריך 7.3.24 וקוראת לאיסוף המוצר "שמן זית כתית" שנמצא לא עונה על הדרישות של המוצר

מערכת ג׳ננה
יום שני,06/05/24
הפטריוטים, צילום מסך

ינון מגל נחשף לראשונה: כוכב 'הפטריוטים' מספר הכל

יותם זמרי מספר: "ינון אחלה גבר. עושה המון מעשים טובים ונותן בסתר. יכול לעלות בשנייה מ 0 ל 200. רואה את האור האדום מעל המצלמות, נדלק לו המגל"

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,04/07/24

תעודות הזהות בישראל עוברות מהפכה: מה תוכלו לעשות מהיום?

בגירים מגיל 18 ומעלה שיש ברשותם תיעוד ביומטרי ושטביעות האצבע שלהם נשמרות במאגר הביומטרי, יוכלו להגיש בקשה לדרכון או תעודת זהות באופן מקוון

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,30/04/24
טלוויזיה PIXBAY

סוף לשידורי הספורט בחינם בישראל? זו ההחלטה שנכנסת לתוקף

חשש לפגיעה קשה בשידורי הספורט: מועצת הכבלים והלווין תדון בצמצום התכנים החינמיים

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,14/05/24
ניר דבורי זה לא אולפן שישי

ניר דבורי נחשף בשידור חי: "הוא יהיה האדם האחרון ששמע אותי"

קטורזה השמיע הקלטה של שיחה שלו עם דבורי בעת המתקפה האיראנית ואמר: "ניר, הסברה שלי נכונה? אם איראן תפציץ, זה נותן אור ירוק חדש", וכך הכתב הגיב

מערכת ג׳ננה
שבת,11/05/24
דודי בן חמו

מגיש החדשות החליט להתפטר: זו הסיבה להודעה המפתיעה

דודי בן חמו פורש מכיכר השבת, לראשי המערכת, זאת בשל החלטתו המרגשת להתגייס לצה״ל ולבצע שירות סדיר ומשמעותי, על רקע מלחמת חרבות ברזל

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,05/05/24
כאן 11 אירוויזיון

בלגן באירוויזיון: מגיש כאן 11 חוטף ביקורת חריפה מאחת המתמודדות

האמנית שמייצגת את אירלנד בתחרות, שכבר זכורות לה אמירות נגד ישראל, היא טענה כי ליברמן: ״הפר את כללי התחרות״

מערכת ג׳ננה
שבת,11/05/24
כאן 11 טיפול זוגי

"טיפול זוגי" - הסדרה הדוקומנטרית של כאן 11 חוזרת בעונה חדשה עם מטפלת חדשה

הסדרה מאפשרת לצופים הזדמנות נדירה להיחשף לארבעה זוגות במסע אינטימי ומשנה חיים להצלת זוגיותם הסדרה תשודר בימי שני ושלישי, החל מיום שני, 04 במרץ, בשעה 22:20 ב-כאן 11

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,28/02/24
דני קושמרו

דני קושמרו בדרך לכנסת? "מי שהחלפתי בכסא הפך לראש ממשלה"

אז האם דני קושמרו ירוץ לפוליטיקה? המגיש השיב: "פוליטיקה זה מקצוע, אתה רואה עד כמה זה בדם שלהם, אין לי את הדרייב והמרפקים לזה"

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,08/05/24
טילטיל ובנו יוסי

טילטיל חושף לראשונה: כך כמעט עקצו ממני 250,000 שקל

כוכב הריאליטי חשף לראשונה: "נכנסתי ללחץ והם רוצים בתמורה לקלטת 250 או 300 אלף שקל שלא לפרסם את זה, כי אם לא, אז הם מפרסמים את זה"

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,14/05/24

בלגן בחדשות 13: זה הצעד הקשה של העובדים נגד המנכ"לית החדשה

ועד חדשות 13 וארגון העיתונאים והעיתונאיות במכתב התראה לדירקטוריון חדשות 13: דורשים לנהל הליך חדש לבחירת מנהל/ת לחברת החדשות

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,20/06/24

לילה של אימה: ליאור דיין עבר שוד בזמן שישן

החתולה החדשה לא הייתה אשמה: פריצה נועזת לדירתו של כוכב גולסטאר ושדרן הרדיו הוותיק בעודו ישן, מה לא הספיקו הפורצים לגנוב?

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,04/07/24
עדי הימלבלוי ובעלה

אחרי הגירושים: זה הצעד הבא של עדי הימלבלוי

הכוכבת עתידה להצטרף לקאסט המנחים של רשת 13, ולהגיש תוכית בידור בשם "שואו טיים" שתשודר מדי יום בשעה 16:00 לצד קובי מחט

מערכת ג׳ננה
יום שלישי,28/05/24

מאסטר שף בהפתעת ענק: מיכל אנסקי חוזרת למסך

מערכת ג׳ננה
יום רביעי,15/05/24

חדשות 13 מתאוששת מהמשבר? זו ההודעה שקיבלו העובדים

מערכת ג׳ננה
יום חמישי,16/05/24

אייל ברקוביץ' נפרד מישראל: זה היעד המפתיע שבחר

מערכת ג׳ננה
שבת,27/04/24

רני רהב סוגר חשבון: "כל עוד אתה לא מוותר, שתוק"

מערכת ג׳ננה
יום ראשון,16/06/24

קבוצת הטלגם החדשה של ג׳ננה NEWS

הצטרפו לקבוצת הטלגרם של ג׳ננה

וקבלו את כל העדכונים, החדשות והידיעות הכי חמות לפי כולם יישר לנייד שלכם!